Club Juridic - Tu intrebi, Specialisti raspund!

Conditii: Microintreprindere 2013


Cuvinte cheie: microintreprindere, Declaratia 100, OG 8/2013, codul fiscal


Daca o societate se infiinteaza in anul 2013 respectiv in februarie ca si microintreprindere mai exista obligativitatea de a avea minim un salariat pentru a fi microintreprindere? Ce declaratii depune la infiintare o microintreprindere?


Daca depun vectorul fiscal la registru comertului, mai exista obligativitatea de al depune si la ANAF chiar daca nu am alte modificari fata de cel depus initial la registru?

Ce declaratii se depun pentru o microintreprindere neplatitoare de TVA trimestrial, lunar, anual? Mentionez ca microintreprinderea neplatitoare de TVA are si salariati.

De ce documente am nevoie pentru a putea depune electronic declaratiile la ANAF?

Raspuns:
Incepand cu 1 februarie 2013, prin OG 8/2013, s-a abrogat conditia de a avea minim un salariat pentru a putea plati impozit pe veniturile micronitreprinderii.

Potrivit Codului fiscal , microintreprinderile sunt definte ca persoane juridice romane care, la 31 decembrie, indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

Colectarea si Recuperarea debitelor comerciale si civile
Colectarea si Recuperarea debitelor comerciale si civile

Vezi detalii

Raporturile de munca ale PFA
Raporturile de munca ale PFA

Vezi detalii



•    realizeaza venituri, altele decat cele din activitati in domeniul bancar, in domeniile asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital (exceptie fac doar persoanelor juridice care desfasoara activitati de intermediere in aceste domenii) in domeniile jocurilor de noroc, consultantei si managementului;
•    au realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei al 65.000 euro;
•    capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si autoritatile locale.

Sunt exceptati de la aplicarea acestui sistem de impunere, agentii economicii cu cifra de afaceri sub 65.000 euro, dar care:

•     desfasoara activitati in domeniul bancar;
•    desfasoara activitati in domeniile asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital, cu exceptia persoanelor juridice care desfasoara activitati de intermediere in aceste domenii;
•    desfasoara activitati in domeniile jocurilor de noroc, consultantei si managementului;

Cu privire la declaratia de mentiuni 010 pentru stabilirea vectorului fiscal, va recomandam sa depuneti aceasta declaratie la organul fiscal, chiar daca registrul comertului transmite infiintarea societatii cu vectorul fiscal, intrucat, conform instructiunilor de intocmire, este in obligatia contribuabilului sa depuna aceasta declaratie 010 in 30 de zile de la infiintare la organul fiscal.

Cu privire la sistemul declarative, microintreprinderea va depune trimestrial Declaratia 100 cu impozitul pe datorat de 3% la venituri, pana la data de 25 inclusiv a primei luni din trimestrul urmator pentru trimestrul incheiat.

Intrucat are si salariati, aceasta va depune lunar sau trimestrial, in functie de numarul de salariati – daca numarul mediu este de 3 salariati se depune Declaratia 112 trimestrial, dar prin optiune, prin Declaratia 010 se poate depune si lunar.

Data aparitiei: 07 Februarie 2013

Cat de utila va este aceasta informatie?

Noteaza folosind stelele!

Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Taxa de salubrizare

Intrebare: Buna seara....Parintii mei aveau contract cu o firma de salubritate pentru 2 persoane, fiind la zi cu plata facturilor catre acestia. In septembrie 2012 la noi, in casa parintilor, s-a mutat si sotul meu. in august 2013 tatal meu a mers la primarie pentru a-si plati impozitele si taxele pentru masina, casa si teren si platind chiar si o taxa de salubrizare de 34 lei fara sa fie anuntat. Ulterior a aflat ca are de plata suma de 120 lei taxa de salubritate pentru o a III a persoana, adica eu, fiica lui, incepand cu anul 2011 pana in prezent, eu nefiind inclusa in contractul parintilor mei. In decembrie 2013 a mers la primarie pentru a discuta cu avocatul primariei referitor la aceasta taxa , angajandu-se printr-o declaratie pe propria raspundere ca va plati diferenta pana la 120 lei in 3 rate esalonate pe lunile ianuarie-februarie-martie 2014. Pe 22 ianuarie a achitat suma de 30 lei, prima rata. Pe 24.01.2014 am primit acasa instiintare de plata in suma de 330 lei reprezentand taxa de salubrizare. Pe data de 01.01.2014 a fost modificat contractul cu firma de salubritate trecandu-se inca 2 persoane in plus, adica eu si sotul meu. Intrebarea este : este legal ce se intampla?.....ce putem face noi?...

Raspuns: Pentru funcţionarea unor servicii publice locale, create în interesul persoanelor fizice ş... [citeste tot raspunsul aici...]



Top articole

 NOUL COD RUTIER - actualizat [Vizualizari: 389060]
 Acte necesare - Cazier judiciar [Vizualizari: 379187]
 Codul Civil [Vizualizari: 297033]
 Cod CAEN - Actualizat 2008 [Vizualizari: 257357]
 Codul familiei - actualizat [Vizualizari: 180357]