Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Inaplicabilitatea Legii 329 in cazul contractelor de prestari servicii

Intrebare: Suntem unitate bugetara, cu activitati sportive - ciclism, fotbal, sah - si avem incheiate contracte de prestari sportive cu persoanele care reprezinta clubul in competiile sportive.
Daca un antrenor profesionist sau un medic este pensionar, putem incheia un contract de prestari servicii cu aceste persoane in cazul in care cuantumul pensiei este mai mare decat venitul mediu brut pe economie si daca se poate si baza legala.Se incalca legea privind cumul a doua venituri de la stat?


Raspuns: Conform art. 17 alin. (1) din Legea 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International, beneficiarii dreptului la pensie apartinand atat sistemului public de pensii, cat si sistemelor neintegrate sistemului public care realizeaza venituri salariale sau, dupa caz, asimilate salariilor, potrivit legii, realizate din exercitarea unei activitati pe baza de contract individual de munca, raport de serviciu sau in baza actului de numire, potrivit legii, in cadrul autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, precum si in cadrul regiilor autonome, societatilor nationale, companiilor nationale si societatilor comerciale la care capitalul social este detinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritoriala, pot cumula pensia neta cu veniturile astfel realizate, daca nivelul acesteia nu depaseste nivelul castigului salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat si aprobat prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat.

Asadar, Legea 329/2009 are in vedere cumulul pensiei cu veniturile salariale sau, dupa caz, asimilate salariilor, potrivit legii, realizate din exercitarea unei activitati pe baza de contract individual de munca, raport de serviciu sau in baza actului de numire, stabilind ca aceste venituri pot fi cumulate cu pensia daca nivelul net al pensiei nu depaseste nivelul castigului salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat si aprobat prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat.

Astfel, prevederile acestui act normativ nu sunt aplicabile in cazul veniturilor obtinute din contracte de prestari servicii.
Manual de Politici contabile pentru ONG
Manual de Politici contabile pentru ONG

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii


La incheierea contractelor de prestari servicii, institutia bugetara trebuie sa respecte prevederile Legii 500/2002 privind finantele publice.

Potrivit art. 4 alin. (1) din acest act normativ, legea bugetara anuala prevede si autorizeaza, pentru anul bugetar, veniturile si cheltuielile bugetare, precum si reglementari specifice exercitiului bugetar.
Veniturile si cheltuielile bugetare se inscriu si se aproba in buget pe surse de provenienta si, respectiv, pe categorii de cheltuieli, grupate dupa natura lor economica si destinatia acestora, potrivit clasificatiei bugetare (art. 12).

Cheltuielile bugetare au destinatie precisa si limitata si sunt determinate de autorizarile continute in legi specifice si in legile bugetare anuale. Nici o cheltuiala din fonduri publice nu poate fi angajata, ordonanta si platita daca nu este aprobata potrivit legii si nu are prevederi bugetare (art. 14).
Angajarea, lichidarea si ordonantarea cheltuielilor din fonduri publice se aproba de ordonatorul de credite (art. 24 alin. (1)).

Totodata, la art. 52  se prevede ca efectuarea platilor, in limita creditelor bugetare aprobate, se face numai pe baza de acte justificative, intocmite in conformitate cu dispozitiile legale, si numai dupa ce acestea au fost lichidate si ordonantate

In consecinta, in cazul veniturilor obtinute din contracte de prestari servicii nu sunt aplicabile prevederile art. 17 din Legea 329/2009 , insa, la incheierea contractelor de prestari servicii, institutia bugetara are obligatia sa respecte dispozitiile Legii 500/2002 astfel cum le-am expus mai sus.
Data aparitiei: 02 Mai 2012
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inaplicabilitatea Legii 329 in cazul contractelor de prestari servicii":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Casa ipotecata

Intrebare: Eu si sotul meu stam in aceeasi curte cu socrii., in urma cu 4 ani ne-am construit casa, pt. asta noi ne-am facut o rata care o avem si in prezent. Problema e ca nu este pe numele nostru, si mai nasol ca socrii si-au facut un imprumut ipotecar IPOTECA DE RANGUL 1 nici nu am stiut , am aflat de curand . Au ipotecat casa fara acordul nostru! As dori sa stiu daca pot sa fac dezmembrare chiar daca e cu ipoteca numai sa stiu ca partea e a noastra. Va rog daca se poate sa ma sfatuiti ce as putea sa fac. Trebuie sa fac ceva , pt ca nu putem sta in stres 20 de ani pana termina ei rata. Deci tot ce se face in aceasta curte , toate bunurile e ipotecat , in favoarea bancii. In contractul lor de ipoteca scrie: "Proprietetea ipotecata este constituita din casa de locuit pe fundatie din beton , ziduri din caramida ,acoperita cu tigla ,compusa din 4 camere ,bucatarie, baie, camara , debara, hol, construita inainte de anul 1958". Problema cu acordul partii eu cred ca o putem rezolva, ca doar e fiul lor. Vrem sa stim daca se poate face ceva. Asteptam raspuns. Va multumim.

Raspuns: Imobilul este intabulat pe numele socrilor dumneavoastra, iar ei aveau dreptul sa-l ipotec... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016