Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Propunere legislativa: Ordinul de protectie se va emite in maxim 72 de ore in cazul victimelor violentei in familie

Propunere legislativa pentru modificarea art.27 alin.(1) din Legea nr. 217/2003 cu privire la prevenirea si combaterea violentei in familie a fost inaintata la Senat si adoptata luni, ca Prima Camera.

Pe data de 9 decembrie, deputatii au acordat votul pozitiv acestei propuneri legislative. Propunerea legislativa a fost adoptata cu 307 voturi, un vot impotriva si o abtinere de catre deputati.

 Camera Deputatilor este for decizional, asadar legea va merge spre promulgare la Presedintele Romaniei.

Propunerea legislativa stabileste ca cererile pentru emiterea ordinului de protectie pentru victimele violentei in familie se vor judeca de urgenta, in maxim 72 de ore de la depunerea cererilor! Cu alte cuvinte, solutionarea acestor cereri nu va depasi termenul de 72 de ore.

Prin continutul sau normativ, propunerea legislativa face parte din categoria legilor ordinare, iar in aplicarea art. 75 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata, prima Camera sesizata este Senatul.

Conform expunerii de motive, se precizeaza faptul ca desi legiuitorul a stabilit in mod expres principiul solutionarii cu celeritate a cauzelor de violenta domestica, din analiza practicii instantelor de judecata au fost constatate anumite deficiente si neconcordante ale aplicarii reglementarii, respectiv:

1. Neconcordante cu privire la stabilirea termenelor de regularizare a cererii de emitere a ordinului de protectie

2. Neconcordante cu privire la probatoriul solicitat/ administrat in cauzele avand ca obiect cereri de emitere a ordinului de protectie

Ghid de contabilitate pentru asociatiile de proprietari
Ghid de contabilitate pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Softuri de Legislatia Muncii
Softuri de Legislatia Muncii

Vezi detalii

Diurna legala in Romania si in strainatate
Diurna legala in Romania si in strainatate

Vezi detalii

"De asemenea, Raportul CSM indica o serie de spete in care au fost acordate termene de solutionare cu mult prelungite in considerarea solicitarii administrarii unui probatoriu amplu: 105 zile de la inregistrate (Judecatoria Botosani), 104 zile (Judecatoria Oradea), 125 de zile (Judecatoria Suceava), etc.

3. Durata mare de solutioare a cauzelor avand ca obiect emiterea de ordine de protectie

4. Aplicarea limitata in practica a articolului 27 alin. (5).


"Asa cum este statuat in Raportul CSM, practica instantelor de judecata a dovedit ca "termenul de urgenta are un caracter relativ, lasat la aprecierea judecatorului, fiind raportat la volumul de activitate a instantei, in general, si a completului investit cu solutionarea cauzei, in special." Se ajunge astfel la situatii paradoxale in care durata de solutionare a dosarului este mai mare decat durata de impunere a ordinului de protectie.", se precizeaza in cadrul expunerii de motive.

Prezenta propunere legislativa urmareste modificarea art. 27, alineatului (1) dupa cum urmeaza:

"(1) Cererile pentru emiterea ordinului de protectie se judeca de urgenta, in termen cel mult de 72 de ore de la depunerea cererii, in camera de consiliu, participarea procurorului fiind obligatorie."

 

"Scopul stabilirii principiului solutionarii cu celeritate este inlaturarea imediata a unei eventuale stari de pericol ce ar ameninta viata, integritatea fizica sau psihica ori libertatea unei persoane. Gestionarea defectuoasa a cauzelor de catre instantele judecatoresti prin acordarea de termenele lungi de solutionare determina, in numeroase randuri, "lipsirea de substana a dispozitiilor avute in vedere de legiuitor vizand inlaturarea starii de pericol", acestea devenind veritabile actiuni de drept comun.", se precizeaza in cadrul expunerii de motive.


Urmariti procesul legislativ pe Camera Deputatilor


Atentie la faptul ca prevederile nu se aplica in prezent. Propunerea legislativa trebuie sa fie promulgata de Presedintele Romaniei si apoi legea trebuie sa fie publicata in Monitorul Oficial pentru a intra in vigoare. Va tinem la curent cu noutati pe acest subiect.

Sursa: Camera Deputatilor

 

 

Maria Nicutar
de
Jurnalist de Legislatia Muncii, Afaceri si HR

Data aparitiei: 21 Octombrie 2015
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Propunere legislativa: Ordinul de protectie se va emite in maxim 72 de ore in cazul victimelor violentei in familie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Factura proforma si dialogul on-line sint echivalente unui contract?

Intrebare: Am o intrebare legata de o situatie aparuta in comertul on-line. Dupa negocieri on-line cu o firma am primit o factura proforma care specifica un prêt si conditia de a plati un avans de 50%. Am achitat avansul prin mandate postal in contul bancar al firmei. In dialogul prin posta electronica firma s-a obligat sa furnizeze comnada in 21 de zile. Marfa este adusa din Italia de la o firma partenera. Dupa epuizarea celor 21 de zile, la insistentele mele, firma mi-a adus la cunostinta prin e-mail faptul ca relatia cu firma furnizoare partenera din Italia nu a functionat cum era prevazut si din acest motiv s-au incalcat conditiile stabilite privind termenul de livrare, pretul si cheltuieli suplimentare cu costul de transport, mai précis: - s-a comunicat modificarea pretului convenit motivind ca firma furnizoare din Italia a transmis la un prêt mai mare decit cel practicat intre ele pina acum; - s-a solicitat achitarea transportului de la firma furnizoare desi acest lucru era subinteles ca nu ma privea si nu aparuse in negocierile precedente; - nu s-a respectat termenul de livrare – de 21 de zile. In concluzie, au fost disfunctionalitati ale relatiei dintre firma din Romania si firma furnizoare partenera din Italia, disfunctionalitati care au condus la cheltuieli suplimentare de 25% din valoarea contractului si la nerespectarea termenului convenit (21 de zile). Firma mi-a transmis o noua factura proforma cu noile pretentii (un nou prêt si un cost de transport care acum apare explicit in noua factura). Intrebarile sint: - prima factura proforma (unde apare explicit pretul si obligatia de aplati 50% din avans) si dialogul prin posta electronica (unde apar termenul de 21 de zile) pot fi considerate dpdv juridic ca izvor de obligatii contractuale? Sint echivalente acestea cu un contract? - faptul ca firma a acceptat avansul si a inceput derularea tranzactiei nu inseamna ca ambele parti au acceptat conditiile stabilite? Mai pot fie ele modificate in mod unilateral de disfunctionalitatile care au aparut in relatia cu o terta parte (cu firma furnizoare din Italia)?

Raspuns: Domnule Petrescu, a aparut o problema tehnica in legatura cu intrebarile postate. Nu le pot vizualiz... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice