Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Recuperarea creantelor certe

In scopul recuperarii creantelor certe, lichide si exigibile ce reprezinta obligatii de plata a unor sume de bani care rezulta din contracte incheiate intre profesionisti, creditorul se poate adresa instantei de judecata cu o cerere pentru emiterea ordonantei de plata, conform dispozitiilor OUG nr. 119/2007.

Pentru ca cererea sa fie admisibila trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
1. creanta sa fie certa, lichida si exigibila;
2. creanta sa reprezinte o obligatie de plata a unor sume de bani rezultate din contracte incheiate intre profesionisti;
3. inscrisul trebuie sa fie semnat ori acceptat de parti.

Nu sunt incluse in sfera de aplicare a OUG nr. 119/2007:
a) creantele inscrise la masa credala in cadrul unei proceduri de insolventa;

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
valabila 48h

b) contractele incheiate intre profesionisti si consumatori.

Cererea privind creanta de plata a pretului se depune la instanta competenta pentru judecarea fondului cauzei in prima instanta.

In cazul litigiilor privitoare la obligatii de plata rezultand din contracte prevazute OUG nr. 119/2007 nu este necesara parcurgerea, in prealabil, a etapei concilierii directe prevazute la art. 7201 din Codul de procedura civila.

Cererea privind creanta de plata va cuprinde:
a) numele si domiciliul sau, dupa caz, denumirea si sediul creditorului;
b) numele si domiciliul debitorului persoana fizica, iar in cazul debitorului persoana juridica, denumirea si sediul, precum si, dupa caz, numarul certificatului de inmatriculare in registrul comertului, codul fiscal si contul bancar;
c) suma ce face obiectul creantei, temeiul de fapt si de drept al obligatiilor de plata, perioada la care se refera acestea, termenul la care trebuia facuta plata si orice element necesar pentru determinarea datoriei;
d) semnatura creditorului.

Sub sanctiunea decaderii, debitorul poate contesta creanta prin intampinare.

In cazul in care debitorul contesta creanta, instanta verifica daca aceasta contestatie este intemeiata. In cazul in care contestatia este intemeiata, instanta va respinge cererea creditorului printr-o incheiere irevocabila. In aceasta situatie, creditorul poate introduce cerere de chemare in judecata potrivit dreptului comun.

In cazul in care, ca urmare a verificarii cererii pe baza inscrisurilor depuse, a declaratiilor partilor, precum si a celorlalte probe administrate, constata ca cererea este intemeiata, instanta emite o ordonanta de plata, in care se precizeaza suma si termenul de plata.

Daca debitorul recunoaste o parte a pretentiilor creditorului, instanta emite o ordonanta de plata partiala pentru suma ce corespunde partii necontestate a creantei, stabilind termenul de plata. Termenul de plata nu va fi mai mic de 10 zile si nici nu va depasi 30 de zile de la data comunicarii ordonantei de plata. Judecatorul nu va putea stabili alt termen de plata decat daca partile se inteleg in acest sens.

Ordonanta de plata se va comunica fiecarei parti de indata, potrivit prevederilor Codului de procedura civila. Procedura de solutionare a cererii nu va depasi 90 de zile de la data introducerii cererii creditorului.

Impotriva ordonantei de plata debitorul poate formula cerere in anulare, in termen de 10 zile de la data comunicarii acesteia.

Cererea in anulare nu suspenda executarea, insa debitorul va putea solicita suspendarea executarii, cu conditia depunerii cautiunii al carei cuantum va fi fixat de instanta. Daca instanta investita admite cererea in anulare, aceasta va anula ordonanta de plata, pronuntand o hotarare irevocabila.

Hotararea prin care a fost respinsa cererea in anulare este irevocabila. Ordonanta de plata, devenita irevocabila ca urmare a neintroducerii sau respingerii cererii in anulare, constituie titlu executoriu.
Data aparitiei: 11 Martie 2012
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Recuperarea creantelor certe":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Poate sunteti interesat si de:

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Suport juridic pentru a sustine o cerere de actualizare a unei conventii

Intrebare: Am mai discutat despre acest subiect – solicitarea in justitie de modificare a unei Conventii de finantare intre o agentie guvernamentala, ANL si o banca (semnata in 2003), pentru a fi adusa la zi. Adica sa tina cont de evolutia lucrarilor de construire pentru care a fost conceputa, sa fie completata astfel incit sa acopre noile situatii care in actuala elaborare nu sint acoperite legal de acea conventie. Astazi instanta mi-a solicitat expres, sub amenintarea de a anula cererea, sa indic "Motivele de drept pe care se sprijina fiecare capat de cerere". Primul capat de cere solicita exact acest lucru, actualizarea Conventiei. Intrebare: care ar fi suportul juridic – lege etc. – la care sa fac apel pentru a sustine in fata instantei acest demers - de actualizare al conventei de finantare?

Raspuns: Cred ca am gasit o solutie: am apelat la Legea 152/1998, legea de infiintare a ANL, la OUG 59/2002 s... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016