Numarul de locuri scoase la concurs in anul 2025 va fi publicat pe pagina web a Academiei (https://www.academiadepolitie.ro/), la data aprobarii prin Hotarare a Guvernului, conform legii.
Candidatii care, in perioada studiilor liceale au obtinut premiile I, II, III sau mentiune la olimpiadele scolare nationale recunoscute de Ministerul Educatiei, la disciplinele din cadrul probelor de evaluare a cunostintelor pentru facultatile la care se inscriu, beneficiaza de dreptul de a se inscrie, fara sustinerea probelor scrise de evaluare a cunostintelor, pe locurile finantate de la bugetul de stat, daca au fost declarati „apt” si, dupa caz, „promovat” (au indeplinit baremul minimal de promovare), la proba eliminatorie de evaluare a performantei fizice si la examinarea medicala si indeplinesc celelalte conditii legale si criterii specifice pentru admiterea in institutiile de invatamant ale M.A.I.
Candidatii care, in perioada studiilor liceale au obtinut premiile I, II, III sau mentiune la olimpiadele scolare internationale recunoscute de M.Ed. beneficiaza de dreptul de a se inscrie, fara sustinerea probelor scrise de evaluare a cunostintelor, pe locurile finantate de la bugetul de stat, daca au fost declarati „apt” si, dupa caz, „promovat” (au indeplinit baremul minimal de promovare), la proba eliminatorie de evaluare a performantei fizice si la examinarea medicala si indeplinesc celelalte conditii legale si criterii specifice pentru admiterea in institutiile de invatamant ale M.A.I.
Copiii politistilor/personalului militar ranit sau decedat intr-un accident de munca ori decedat ca urmare a participarii la actiuni militare, misiuni si operatii sau copiii militarilor invalizi si a civililor invalizi care, potrivit legii, au participat la actiuni militare, misiuni si operatii pe teritoriul sau in afara teritoriului Statului Roman, beneficiaza de dreptul de a se inscrie, fara sustinerea probelor scrise de evaluare a cunostintelor, pe locurile finantate de la bugetul de stat, daca au fost declarati „apt” si, dupa caz, „promovat” (au indeplinit baremul minimal de promovare), la proba eliminatorie de evaluare a performantei fizice si la examinarea medicala si indeplinesc celelalte conditii legale si criterii specifice pentru admiterea in institutiile de invatamant ale M.A.I.
Pentru locurile alocate distinct candidatilor din alte tari, admiterea se face in conditiile art. 150 din cadrul Legii nr. 199/2023, cu modificarile si completarile ulterioare.
Conditii admitere Academia de politie 2025
La concursul de admitere la forma de invatamant cu frecventa, programele de studii „Drept”, „Ordine si siguranta publica” si „Instalatii pentru constructii - pompieri”, pot participa absolventii de liceu cu diploma de bacalaureat sau echivalenta, precum si absolventii studiilor liceale efectuate in strainatate si recunoscute de catre directiile de specialitate din cadrul M.Ed., care indeplinesc conditiile legale si criteriile specifice de recrutare prevazute de legislatia in vigoare
La concursul de admitere la forma de invatamant cu frecventa redusa, programul de studii universitare de licenta „Ordine si siguranta publica”, pot participa agentii/subofiterii/maistrii militari din M.A.I., care indeplinesc conditiile legale si criteriile specifice de recrutare, potrivit art. 6 alin. (8) din Anexa nr. 2 la Ordinul MAI nr. 140/2016, respectiv art. 7 alin. (3) din Anexa nr. 2 la Ordinul MAI nr. 177/2016
Recrutarea candidatilor pentru participarea la concursul de admitere se realizeaza de catre unitatile/ compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare stabilite prin Dispozitia-cadru nr. II/17953/2019 a Directorului General al D.G.M.R.U. privind recrutarea candidatilor pentru admiterea in institutiile de invatamant care pregatesc personal pentru nevoile M.A.I., cu modificarile si completarile ulterioare.
Pentru specialitatea „Penitenciare” (beneficiar - Ministerul Justitiei) recrutarea candidatilor se realizeaza de structurile de resurse umane ale unitatilor penitenciare din cadrul Administratiei Nationale a Penitenciarelor.
Pentru alti beneficiari, recrutarea candidatilor se realizeaza, potrivit protocoalelor incheiate.
Acte necesare pentru inscrierea la Academia de Politie 2025
Candidatii depun documentele solicitate pentru constituirea dosarului de recrutare la unitatile care desfasoara activitati de recrutare si vor mentine legatura cu acestea, pentru a se informa cu privire la data si locul unde se va sustine evaluarea psihologica.
Aspectele procedurale privind organizarea si defasurarea recrutarii vor fi stabilite prin dispozitie a Directorului-general al DGMRU, document ce se va publica pe paginile de internet ale MAI, ale Academiei de Politie ”Alexandru Ioan Cuza”, respectiv ale unitatilor de recrutare.
Dosarele de recrutare ale candidatilor se constituie in conformitate cu prevederile Ordinului M.A.I. nr. 140/2016 si Ordinului M.A.I. nr. 177/2016, ambele cu modificarile si completarile ulterioare.
Vezi 75 de TESTE-GRILA REZOLVATE pentru reusita la examenul de admitere la Academia de Politie 2025 de AICI...click pentru detalii si comenzi<<
Pentru fiecare candidat la forma de invatamant cu frecventa, unitatea care a efectuat recrutarea va trimite la Academie in format scanat urmatoarele documente:
a) cererea-tip de inscriere la concursul de admitere, inregistrata la secretariatul unitatii cu atributii de recrutare;
b) documentele care atesta absolvirea studiilor liceale, astfel:
I. pentru candidatii care au promovat examenul de bacalaureat in promotiile anterioare anului 2025 - diploma de bacalaureat si foaia matricola a studiilor liceale, in copii certificate pentru conformitate cu originalul sau copii legalizate;
II. pentru candidatii care au promovat examenul de bacalaureat in promotia anului 2025 - adeverinta de promovare;
III. pentru candidatii care au absolvit, cu diploma de bacalaureat (sau echivalenta acesteia), studii liceale in afara Romaniei, in promotiile anterioare anului 2025:
- atestatul de recunoastere a studiilor eliberat de catre directia de specialitate din cadrul M.Ed. (copie certificata cu originalul de catre functionarul competent/copie legalizata);
- diploma de bacalaureat sau echivalenta cu aceasta, in traducere legalizata;
- foaia matricola din perioada studiilor liceale, in traducere legalizata;
c) documentele care atesta indeplinirea conditiilor de participare pe locuri distincte (rromi, maghiari, alte minoritati nationale, sisteme de protectie sociala etc.), dupa caz.
In cazul candidatilor care nu sustin proba scrisa de evaluare a cunostintelor, respectiv in cazul candidatilor din alte tari, dosarele vor fi transmise in format tiparit si vor cuprinde, in afara documentelor prevazute mai sus si urmatoarele:
a) adeverinta medicala eliberata de medicul de familie si consimtamantul informat, conform anexelor nr. 2 si 3 la Ordinul MAI nr. 105/2020;
b) copie dupa cartea de identitate (iar pentru cei care si-au schimbat numele, si copie dupa hotararea judecatoreasca sau alte documente justificative);
c) copie dupa certificatul de nastere;
d) copie dupa certificatul de casatorie;
e) avizul psihologic sau nota compartimentului de resurse umane, in cazul in care rezultatele evaluarii psihologice s-au comunicat pe baza de tabel nominal;
f) cazierul judiciar al candidatului/extrasul de pe cazierul judiciar, solicitat de catre compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimtamantului expres al candidatului;
g) o fotografie color 9/12 cm (avand scrise pe verso: numele, prenumele tatalui si prenumele candidatului, inscrise cu majuscule, precum si codul numeric personal al acestuia);
h) declaratia de confirmare a cunoasterii si acceptarii conditiilor de recrutare;
i) documentele doveditoare obtinerii distinctiilor prevazute la art. 3 alin. (1) sau (2) din Regulament.
La dosarul de recrutare se vor depune copii ale documentelor solicitate la alin. (1) si alin. (2), certificate pentru conformitate si semnate atat de catre persoana desemnata, cat si de catre candidat. Copiile certificate pentru conformitate cu originalul se realizeaza doar dupa originalul documentelor, nu si dupa copiile legalizate, care se depun in original.
Pentru fiecare candidat la invatamantul cu frecventa redusa, unitatea care a efectuat recrutarea va trimite, la Academie, in format scanat, urmatoarele documente:
a) cererea-tip de inscriere la concursul de admitere, inregistrata la secretariatul unitatii cu atributii de recrutare;
b) diploma de bacalaureat si foaia matricola a studiilor liceale, in copii legalizate sau copii certificate pentru conformitate cu originalul de catre lucratorul de resurse umane care efectueaza recrutarea.
Important! Prezentarea de inscrisuri false atrage eliminarea din concurs a candidatului sau, dupa caz, pierderea locului obtinut prin frauda, precum si raspunderea acestuia conform legii.
Vezi 75 de TESTE-GRILA REZOLVATE pentru reusita la examenul de admitere la Academia de Politie 2025 de AICI...click pentru detalii si comenzi<<
Taxa de inscriere la concursul de Admitere la Academia de Politie 2025
In vederea participarii la concursul de admitere, candidatii sunt obligati sa achite o taxa de inscriere la concurs, in valoare de 500 lei.
Sunt scutiti de plata taxei candidatii aflati intr-una din situatiile enumerate mai jos:
a) orfanii de unul sau de ambii parinti;
b) copiii personalului didactic sau didactic auxiliar, in activitate sau pensionat;
c) copiii personalului din sistemul de aparare, ordine publica si securitate nationala, in activitate sau
pensionat;
d) candidatii proveniti din sistemul de protectie sociala.
Actele doveditoare scutirii de taxa, dupa caz, sunt:
a) pentru candidatii orfani de unul sau ambii parinti – certificatul de deces al parintelui si certificatul de nastere al candidatului;
b) pentru candidatii care provin din sistemul de protectie sociala – documentele specifice din care reiese situatia in care se afla;
c) pentru copiii personalului didactic sau didactic auxiliar in activitate sau pensionat - adeverinta in care se precizeaza calitatea/fosta calitate a parintelui;
d) pentru copiii personalului din sistemul de de aparare, ordine publica si securitate nationala, in activitate – adeverinta in care se precizeaza calitatea parintelui in cadrul sistemului de aparare, ordine publica si securitate nationala, mentionandu-se institutia din care face parte (MAI, MApN, SRI etc.);
e) pentru copiii personalului din sistemul de de aparare, ordine publica si securitate nationala, pensionat - talon de pensie al parintelui eliberat de Casa de Pensii Sectoriala a M.A.I./ M.Ap.N/ ANP etc., unul din ultimele doua luni anterioare perioadei de inscriere/recrutare si certificatul de nastere al candidatului;
Vezi 75 de TESTE-GRILA REZOLVATE pentru reusita la examenul de admitere la Academia de Politie 2025 de AICI...click pentru detalii si comenzi<<