Conditii admitere Academia de politie 2024
La concursul de admitere la forma de invatamant cu frecventa, programele de studii „Drept”, „Ordine si siguranta publica” si „Instalatii pentru constructii - Pompieri”, pot participa absolventii de liceu cu diploma de bacalaureat sau echivalenta, precum si absolventii studiilor efectuate in strainatate si recunoscute de catre directiile de specialitate din cadrul M.Ed., care indeplinesc conditiile legale si criteriile specifice de recrutare prevazute de legislatia in vigoare.
Pentru specializarile „Drept”, „Ordine si siguranta publica” si „Instalatii pentru constructii - Pompieri”, candidatii pot participa la concursul de admitere la o singura specializare/program de studii universitare de licenta din cadrul unei singure facultati.
La concursul de admitere la forma de invatamant cu frecventa redusa, programul de studii universitare de licenta „Ordine si siguranta publica” al Facultatii de Politie, pot participa agentii/ subofiterii/ maistrii militari din M.A.I., care indeplinesc conditiile legale si criteriile specifice de recrutare potrivit art. 6, alin. (8) din Anexa nr. 2 la OMAI nr. 140/2016, respectiv art. 7 alin. (3) din Anexa nr. 2 la OMAI nr. 177/2016.
Recrutarea candidatilor pentru participarea la concursul de admitere se realizeaza de catre unitatile/ compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare stabilite prin Dispozitia-cadru nr. II/17953/2019 a Directorului General al D.G.M.R.U. privind recrutarea candidatilor pentru admiterea in institutiile de invatamant care pregatesc personal pentru nevoile M.A.I., cu modificarile si completarile ulterioare.
Pentru specialitatea „Penitenciare” (beneficiar - Ministerul Justitiei) recrutarea candidatilor se realizeaza de structurile de resurse umane ale unitatilor penitenciare din cadrul Administratiei Nationale a Penitenciarelor.
Pentru alti beneficiari, recrutarea candidatilor se realizeaza, potrivit protocoalelor incheiate.
Acte necesare pentru inscrierea la Academia de Politie 2024
Candidatii depun documentele solicitate pentru constituirea dosarului de recrutare la unitatile care desfasoara activitati de recrutare si vor mentine legatura cu acestea, pentru a se informa cu privire la data si locul unde se va sustine evaluarea psihologica.
Aspectele procedurale privind organizarea si defasurarea recrutarii vor fi stabilite prin dispozitie a Directorului-general al DGMRU, document ce se va publica pe paginile de internet ale MAI, ale Academiei de Politie ”Alexandru Ioan Cuza”, respectiv ale unitatilor de recrutare.
Dosarele de recrutare ale candidatilor se constituie in conformitate cu prevederile Ordinului M.A.I. nr. 140/2016 si Ordinului M.A.I. nr. 177/2016, ambele cu modificarile si completarile ulterioare.
Vezi 75 de TESTE-GRILA REZOLVATE pentru reusita la examenul de admitere la Academia de Politie 2024 de AICI...click pentru detalii si comenzi<<
Pentru fiecare candidat la invatamantul cu frecventa, unitatea care a efectuat recrutarea va trimite la Academie in format scanat urmatoarele documente:
a) cererea-tip de inscriere la concursul de admitere, inregistrata la Secretariatul unitatii cu atributii de recrutare;
b) documentele care atesta absolvirea studiilor liceale, astfel:
I-pentru candidatii care au promovat examenul de bacalaureat in promotiile anterioare anului 2024 – diploma de bacalaureat si foaia matricola a studiilor liceale, in copii certificate pentru conformitate cu originalul sau copii legalizate;
II-pentru candidatii care au promovat examenul de bacalaureat in promotia anului 2024 - adeverinta de promovare,;
III-pentru candidatii care au absolvit, cu diploma de bacalaureat (sau echivalenta acesteia), studii liceale in afara Romaniei, in promotiile anterioare anului 2024:
a) atestatul de recunoastere a studiilor eliberat de catre directia de specialitate din cadrul M.Ed. (copie certificata cu originalul de catre functionarul competent/copie legalizata);
b) diploma de bacalaureat sau echivalenta cu aceasta, in traducere legalizata;
c) foaia matricola din perioada studiilor liceale, in traducere legalizata.
(2) In cazul candidatilor carora li se aplica prevederile art. 3 alin (2) - (5) din prezentul Regulament, dosarele vor fi transmise in format tiparit si vor cuprinde, in afara documentelor prevazute la alin. (1), si urmatoarele:
a) adeverinta medicala eliberata de medicul de familie si consimtamantul informat, conform anexelor nr. 2 si 3 la OMAI nr. 105/2020;
b) copie dupa cartea de identitate (pentru cei care si-au schimbat numele – copie dupa hotararea judecatoreasca sau alte documente privind schimbarea numelui);
c) copie dupa certificatul de nastere;
d) copie dupa certificatul de casatorie, pentru candidatii care si-au schimbat numele in urma casatoriei;
e) avizul psihologic sau nota compartimentului de resurse umane, in cazul in care rezultatele evaluarii psihologice s-au comunicat pe baza de tabel nominal;
f) cazierul judiciar al candidatului/extrasul de pe cazierul judiciar, solicitat de catre compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimtamantului expres al candidatului;
g) o fotografie color 9/12 cm (avand scrise pe verso: numele, prenumele tatalui si prenumele candidatului, inscrise cu majuscule, precum si codul numeric personal al acestuia);
h) declaratia de confirmare a cunoasterii si acceptarii conditiilor de recrutare;
i) documentele doveditoare obtinerii distinctiilor prevazute la art. 3 alin. (2) sau (3) din Regulament.
La dosarul de recrutare se vor depune copii ale documentelor solicitate la alin. (1) si alin. (2), certificate pentru conformitate si semnate atat de catre persoana desemnata cat si de catre candidat. Copiile certificate pentru conformitate cu originalul se realizeaza doar dupa originalul documentelor, nu si dupa copiile legalizate, care se depun in original.
In cazul candidatilor inscrisi pe locuri distincte (rromi, maghiari, alte minoritati nationale etc.) sau in situatia absolventilor cu diploma de bacalaureat proveniti din sistemul de protectie sociala, dosarul de recrutare va contine, suplimentar, si documentele, in original, care atesta indeplinirea conditiilor de participare pe aceste locuri, solicitate potrivit prevederilor legale incidente, precum si prin dispozitiile prezentului Regulament.
In urma aprobarii de catre ministrul afacerilor interne a solicitarilor beneficiarilor OMAI nr. 35/2014 OMAI nr. 108/2014 si OMAI 48/2021, acestia vor depune suplimentar, in fotocopie, la dosarul de recrutare, si documentele solicitate de actele normative mentionate.
Pentru fiecare candidat la invatamantul cu frecventa redusa, unitatea care a efectuat recrutarea va trimite, la Academie, in format scanat, urmatoarele documente:
cererea-tip de inscriere la concursul de admitere, inregistrata la Secretariatul unitatii de recrutare;
diploma de bacalaureat si foaia matricola a studiilor liceale, in copii certificate cu originalul de catre lucratorul de resurse umane care efectueaza recrutarea/ copii legalizate;
La dosarul de recrutare se vor depune copii ale documentelor solicitate la alin. (1), certificate pentru conformitate si semnate de catre persoana desemnata si de catre candidat. Copiile certificate pentru conformitate cu originalul se realizeaza doar dupa originalul documentelor, nu si dupa copiile legalizate, care se depun in original.
Prin exceptie de la prevederile alin. (1), dosarele candidatilor recrutati de structurile de resurse umane din subordinea Inspectoratului General al Politiei de Frontiera si Inspectoratul General al Jandarmeriei Romane sunt centralizate la nivel de Inspectorat General, si ulterior trimise la Academie.
La Academie se vor trimite numai dosarele/ documentele scanate ale candidatilor declarati „Apt” din punct de vedere psihologic, respectiv cei care potrivit adeverintei medicale eliberate de catre medicul de familie ”pot participa la concursul de admitere”.
Unitatile teritoriale care efectueaza recrutarea desemneaza persoana de contact care mentine legatura cu Academia, si vor transmite datele de identificare ale acesteia (nume, prenume telefon/fax/email) in vederea eficientizarii procesului de comunicare.
Unitatile de recrutare introduc si prelucreaza datele cu caracter personal ale candidatilor in sistemul informatic – e-Management Resurse Umane – Modul unic admitere scoli – e-Admitere, conform cererii de inscriere, astfel incat datele prelucrate in sistemul informatic sacorespunda cu datele din cererile de inscriere ale candidatilor si cu datele transmise in tabelele nominale.
In cazul candidatilor de la invatamantul cu frecventa redusa, datele se introduc si se prelucreaza separat.
Unitatile de recrutare trimit la Academie – Serviciul Management Resurse Umane, in termen de 2 zile de la data primirii rezultatelor la evaluarea psihologica, in format electronic, tabelul nominal cuprinzand candidatii care au depus dosarul de recrutare in volum complet insotit de catre o copie in format scanat (pe email) a cererii de inscriere a diplomei de bacalaureat/ adeverinta eliberata de liceu (in cazul in care nu i s-a eliberat diploma debacalaureat, in care se mentioneza media generala de la bacalaureat) si a foii matricole a studiilor liceale.
Optiunea candidatului, consemnata in Cererea-tip de inscriere la concurs si transmisa Academiei de catre unitatea care a efectuat recrutarea, in tabelul nominal cu datele candidatilor recrutati, nu poate fi modificata.
Documentele in format scanat prevazute in prezenta sectiune se transmit pana la data de 02.08.2024 la adresa de email: smru@academiadepolitie.ro intr-o arhiva cu numele candidatului iar dimensiunea acesteia nu trebuie sa depaseasca dimensiunea de 20 MB.
Art. 17 – Prezentarea de inscrisuri false atrage eliminarea din concurs a candidatului sau dupa caz pierderea locului obtinut prin frauda precum si raspunderea acestuia conform legii.
Vezi 75 de TESTE-GRILA REZOLVATE pentru reusita la examenul de admitere la Academia de Politie 2024 de AICI...click pentru detalii si comenzi<<
Taxa de inscriere la concursul de Admitere la Academia de Politie 2024
In vederea participarii la concursul de admitere, candidatii sunt obligati sa achite o taxa de inscriere la concurs, in valoare de 450 lei.
Taxa de inscriere la concursul de admitere se achita in contul de venituri al Academiei de Politie “Al.I.Cuza” (CF 4266472), deschis la Trezoreria Sector 1 Bucuresti (cont IBAN: RO35TREZ70120F330500XXXX), dupa depunerea documentelor de inscriere si exclusiv online (respectiv virament bancar, transfer online etc.), in perioada 22.07.2024-29.07.2024 (data operatiunii bancare) sau ulterior declararii ”apt” psihologic, pana cel mai tarziu la 30.07.2024 (data operatiunii bancare)
Achitarea taxei de inscriere la concursul de admitere se realizeaza in conformitate cu precizarile publicate pe site-ul oficial al Academiei de Politie la sectiunea „Admitere”.
Explicatia pe documentul de plata a taxei de inscriere la concursul de admitere va include in mod obligatoriu urmatoarele informatii:
• CNP candidat;
• Codul unic de identificare atribuit candidatului.
Candidatii declarati apt psihologic vor face dovada platii taxei in perioada constituirii dosarului de recrutare. Dupa incheierea perioadei de recrutare, pana cel tarziu la data de 28.07.2024 (data operatiunii bancare), candidatii care nu au facut dovada platii taxei de inscriere nu vor putea fi inscrisi la concursul de admitere. In situatii exceptionale, generate de eventuale riscuri ce privesc decontarile interbancare, operatiunile de plata se pot corecta pana cel tarziu la data de 30.07.2024 – data operatiunii bancare.
Sunt scutiti de plata taxei candidatii aflati intr-una din situatiile enumerate mai jos:
orfanii de unul sau de ambii parinti;
copiii personalului didactic sau didactic auxiliar, in activitate sau pensionati;
copiii personalului din sistemul de aparare, ordine publica si securitate nationala, in activitate/ pensionat/ decedat;
candidatii proveniti din sistemul de protectie sociala.
Solicitarile de scutire de taxa pe baza documentelor justificative, vor fi transmise in format scanat .pdf de catre candidat la adresa de e-mail admitere@academiadepolitie.ro pana la data de 19.07.2024. De asemenea, in cuprinsul emailului se va preciza codul unic de identificare Dimensiunea fisierului transmis nu trebuie sa depaseasca 20 MB.
Aprobarea sau respingerea scutirii de taxa va fi acordata in scris de catre Academie, pana la data de 22.07.2024.
Decizia de aprobare/ respingere a scutirii de taxa va fi adusa la cunostinta candidatului, utilizand codul unic de identificare atribuit prin afisarea pe site-ul oficial al Academiei.
Candidatul caruia i s-a respins cererea de scutire poate completa cu documente justificative pana la data de 24.07.2024, situatie in care ii va fi adusa la cunostinta aprobarea sau respingerea scutirii de taxa in conditiile prevazute la alin. (8) pana la data de 25.07.2024.
Actele doveditoare scutirii de taxa, dupa caz, sunt:
a) pentru candidatii orfani de unul sau ambii parinti – certificatele de deces ale parintilor si certificatul de nastere al candidatului;
b) pentru candidatii care provin din sistemul de protectie sociala – documentele specifice din care reiese situatia in care se afla;
c) pentru copiii personalului didactic sau didactic auxiliar in activitate, copiii personalului didactic si didactic auxiliar pensionat din sistemul de invatamant, precum si copiii orfani de unul sau ambii parinti care au activat in sistemul de invatamant – adeverinta in care se precizeaza calitatea/ fosta calitate de personal didactic, personal didactic auxiliar sau personal didactic de conducere, indrumare si control a parintelui;
d) pentru copiii personalului din sistemul de de aparare, ordine publica si securitate nationala, in activitate/ pensionat/ decedat:
• pentru personalul in activitate – adeverinta in care se precizeaza calitatea parintelui in cadrul sistemului de aparare, ordine publica si securitate nationala, in activitate/ pensionat/ decedat, mentionandu-se institutia din care face parte (MAI, MApN, SRI etc.);
• pentru personalul pensionat – talon de pensie al parintelui eliberat de Casa de Pensii Sectoriala a M.A.I./ M.Ap.N/ ANP etc., - fotocopie vizata pentru conformitate cu originalul, unul din ultimele doua luni anterioare perioadei de inscriere/recrutare;
• pentru personalul pensionat – talon de pensie al parintelui eliberat de Casa de Pensii – - fotocopie vizata pentru conformitate cu originalul, unul din ultimele doua luni anterioare perioadei de inscriere/recrutare;
Adeverintele trebuie sa respecte prevederile O.G. nr. 33/2002 privind reglementarea eliberarii certificatelor si adeverintelor de catre autoritatile publice centrale si locale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Precizari privind continutul si forma adeverintelor:
a) adeverinta se primeste la inscriere doar in original, nu se accepta fotocopie, fax sau e-mail;
b) documentul trebuie sa fie eliberat cu maxim 60 zile inainte de data recrutarii
(recomandam ca data sa fie ulterioara celei de 15 iunie 2024);
c) sa contina pe langa numele si prenumele parintelui, numele si prenumele candidatului care va utiliza adeverinta la inscriere, dupa caz;
d) in situatia in care candidatul nu are acelasi nume cu parintele caruia i s-a eliberat adeverinta, sa fie atasate documente din care sa reiasa ca este fiul/ fiica titularului/titularei adeverintei;
e) adeverinta trebuie sa fie insotita, daca este cazul, de documentele invocate in cuprinsul acesteia.
Taxa de inscriere la concurs nu se restituie, cu exceptia situatiei in care candidatul solicita acest lucru pana la data si ora la care a fost programat pentru sustinerea probei eliminatorie de evaluare a perfomantei fizice, daca nu se prezinta sau renunta la sustinerea acesteia.
Vezi 75 de TESTE-GRILA REZOLVATE pentru reusita la examenul de admitere la Academia de Politie 2024 de AICI...click pentru detalii si comenzi<<
02.08.2024 - Transmiterea la Academia de Politie ,,Alexandru Ioan Cuza” de catre unitatile de recrutare a tabelului nominal, in format electronic, cuprinzand candidatii care au depus dosarul de recrutare in volum complet, insotit de cate o copie in format scanat (pe email) a cererii de inscriere, a diplomei de bacalaureat/adeverintei eliberate de liceu (in cazul in care nu i s-a eliberat candidatului diploma de bacalaureat, in care se mentioneaza media generala de la bacalaureat), a foii matricole a studiilor liceale, respectiv document echivalent- in cazul absolvirii studiilor liceale in afara Romaniei,precum si a documentelor justificative pentru scutire de la plata taxei de inscriere.
In cazul candidatilor exceptati de la proba scrisa, precum si al celor recrutati de catre MApN si ANP, tabelele nominale vor fi insotite de dosarele de recrutare care cuprind si diploma de bacalaureat/ adeverinta pentru promotia anului 2024, respectiv document echivalent- in cazul absolvirii studiilor liceale in afara Romaniei.
Tabelele nominale cuprind:
- Codul unic de identificare atribuit candidatului;
- Facultatea/ specializarea / limba straina/locuri speciale;
- Numele, prenumele candidatului;
- Codul numeric personal;
- Prenumele parintilor;
- Serie, numar act de identitate;
- Localitate si judet de domiciliu;
- Mentiuni cu privire la scutirea de taxa.
Achitarea de catre candidatii declarati apt psihologic a taxei de inscriere la concurs se va putea face numai online, in perioada 22.07.2024-29.07.2024 (data operatiunii bancare).
Achitarea taxei se realizeaza in conformitate cu precizarilepublicate de Academie pe site-ul oficial la sectiunea „admitere”. Documentele in original pentru scutirea achitarii taxei de inscriere sunt depuse la dosarul de recrutare la unitatea de recrutare si transmise in format scanat (pdf) la adresa admitere@academiadepolitie.ro
05-09.08.2024 - Procesarea informatiilor si repartizarea computerizata a candidatilor pe comisii de admitere pe facultati, la nivelul Academiei de Politie ,,Alexandru Ioan Cuza”.
17-18.08.2024 - Afisarea la sediul Academiei (inclusiv pe site-ul oficial al institutiei) a listei candidatilor la concursul de admitere si a salilor unde se desfasoara proba de evaluare a performantei fizice.
Etapa I
20.08-29.08.2024 - Sustinerea probei de evaluare a performantei fizice si afisarea rezultatelor
Etapa a II-a – Probele scrise
30.08.2024 - Afisarea la sediul Academiei (inclusiv pe site-ul oficial al institutiei) a listei candidatilor la concursul de admitere si a salilor unde se desfasoara proba scrisa
31.08 si 01.09.2024 - Sustinerea probelor scrise
02.09.2024 - Afisarea rezultatelor provizorii la probele scrise
02.09-03.09.2024 - Depunerea contestatiilor la probele scrise - on-line la Academia de Politie ,,Alexandru Ioan Cuza”
04.09.2024 - Solutionarea contestatiilor la probele scrise (la sediul Academiei de Politie ,,Alexandru Ioan Cuza”) si afisarea ierarhizarii provizorii a candidatilor dupa probele scrise
Vezi 75 de TESTE-GRILA REZOLVATE pentru reusita la examenul de admitere la Academia de Politie 2024 de AICI...click pentru detalii si comenzi<<
Etapa a III-a
Examinarea medicala, inclusiv solutionarea contestatiilor
05-27.09.2024 - Candidatii cuprinsi in listele provizorii in categoria celor care au promovat proba scrisa dupa solutionarea contestatiilor se vor prezenta la unitatile de recrutare in vederea intocmirii fisei medicale. Transmiterea de catre unitatile de recrutare a concluziilor examinarii medicale
27.09.2024 - Afisarea rezultatelor definitive ale candidatilor declarati ”ADMIS”.
Etapa a IV-a
29.09.2024 - Prezentarea candidatilor declarati ”admis” in vederea inmatricularii, cu exceptia celor de la “frecventa redusa”