Pe site-ul Uniunii Nationale a Barourilor din Romania a fost publicat interviul acordat revistei Foaia Avocatului de catre presedintele UNBR av. dr. Gheorghe Florea.
Interviul este intitulat "Starea profesiei de avocat". Redam in randurile urmatoare cateva pasaje din interviul publicat pe site-ul UNBR:
"Au aparut avocati calificati in domenii „de nisa” ale dreptului (dreptul internetului, dreptul sportului, dreptul mass-media etc.), ori avocati care au clientela constanta si suficienta numai din anumite ramuri de drept: drept fiscal, dreptul concurentei, protectia consumatorului, proprietate intelectuala etc.
Realitatea profesiei demonstreaza cu puterea faptelor ca exista structuri organizatorice si manageriale puternice la nivelul unor forme de exercitare a profesiei al caror numar este in crestere, dar si o clientela tot mai restransa, din ce in ce mai paupera, pentru numerosi avocati, in conditiile in care oferta de servicii profesionale avocatiale descreste, iar o mare majoritate a avocatilor nu au venituri stabile si suficiente. Noile Coduri si legislatia conexa acestora – concepute de comisii tehnice din care au facut parte numerosi avocati (majoritatea in ceea ce priveste Noul Cod Civil) – nu au fost si nu sunt generoase in ce priveste aria profesionala traditionala a avocatului.", noteaza v. dr. Gheorghe Florea in cadrul interviului.
Cu privire la evolutia profesiei de avocat si referitor la proiectia ei in viitor, av. dr. Gheorghe Florea noteaza ca viitorul profesiei este in mainile celor dispusi sa depuna efort intelectual suplimentar, "care inteleg profund domeniul in care se aplica legea, care refuza standardizarea si revin, in forta, la starea adevarata a avocatului – aceea de furnizor de servicii profesionale personalizate intuitu personae, in ambele directii: avocat-client, client-avocat."
De asemenea, av. dr. Gheorghe Florea explica: "Avocatul nu este si nu poate fi un simplu ”profesionist”, in sensul clasic de „comerciant”, chiar daca sub aspectul managementului si al concurentei creeaza si gestioneaza „o afacere”! Maniera in care clientul este informat (corect si complet), garantarea secretului profesional si evitarea conflictului de interese, lupta fiecarui avocat impotriva concurentei profesionale neloiale, aptitudinea de a integra serviciul avocatial in servicii profesionale integrate – iata cateva din „cheile viitorului profesiei."
sursa: UNBR.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Compania noastra a negociat cu un tert reduceri de abonamente la sala de sport/ piscina pentru angajatii sai si a incheiat cu tertul un protocol de colaborare. Valoarea discountului este in functie de nr de angajati care acceseaza serviciile sportive. Angajatii care doresc isi platesc singuri abonamentul, insa beneficiaza de reducerea negociata de angajator. Va rog sa-mi comunicati daca reducerea reprezinta un beneficu extrasalarial si care este tratamentul fiscal al acesteia.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca mama a nascut copilul in Germania si a beneficiat acolo de indemnizatie pentru cresterea copilului, iar dupa un an familia s-a mutat in Romania, mama poate beneficia de indemnizatia pentru cresterea copilului in Romania pana cand copilul implineste doi ani? Care este procedura de solicitare? Trebuie aduse adeverinte din Germania?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<