Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Auditul public intern... reglementari republicate!


Structura functionala a compartimentului de audit public intern

Este prevazuta in art. 2 lit. f) din Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, republicata, prin care se reglementeaza aceasta structura, in functie de volumul si complexitatea activitatilor si riscurilor asociate de la nivelul fiecarei institutii publice. Astfel, aceste structuri poate fi organizate la nivel de directie generala, directie, serviciu, birou sau compartiment cu minimum 2 auditori interni, angajati cu norma intreaga.

Se observa ca, dupa republicarea legii, cea mai restransa structura de audit public intern, respectiv compartimentul, trebuie sa aiba cel putin 2 auditori interni cu norma intreaga. Aceasta masura a fost adoptata in vederea asigurarii supervizarii misiunilor de audit intern.

Derularea activitatii de audit public intern


Conform interpretarii art. 13 alin. (1) din legea initiala, activitatea de audit public intern se exercita asupra activitatilor de formare si utilizare a fondurilor publice, precum si de administrarea patrimoniului public. Odata cu republicarea legii se extinde activitatea de audit public intern asupra tuturor activitatilor derulate intr-o institutie publica.

Atestarea auditorilor interni


Conform art. 2 lit. (e), certificatul de atestare este documentul emis de Ministerul Finantelor Publice, prin Unitatea Centrala de Armonizare pentru Auditul Public Intern, care atesta indeplinirea conditiilor necesare pentru ca un auditor intern sa desfasoare activitati de audit public intern in entitatile publice. Deci, auditorii interni nu vor mai putea derula activitate de audit public intern in institutiile publice, daca nu vor fi atestati.

    Ca sa poata sa desfasoare activitati de audit public intern in entitatile publice, auditorul intern trebuie sa indeplineasca conditiile de studii, respectiv:

studii de lunga durata absolvite cu diploma de licenta;
sa indeplineasca conditiile specifice pentru ocuparea functiei de auditor, cum ar fi studii post universitare care sa acopere domeniile din Standardul ocupational al functiei, respectiv pentru domeniile: audit intern; managementul riscului, control intern si guvernanta; drept, management; contabilitate; finante publice; tehnologia informatiei.

Infiintarea Comitetelor de audit intern
 
Conform art. 9, institutiile publice centrale care deruleaza in cursul unui exercitiu financiar un buget mai mare de 2 miliarde lei trebuie sa constituie un Comitet de audit intern pentru a actiona in vederea cresterii eficientei activitatii de audit public intern in institutiile publice.

Angela Rancu, Auditor intern Ministerul Justitiei

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Auditul public intern... reglementari republicate!":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016