1. Controlul Financiar preventiv
HOTARARE privind organizarea inspectiilor si stabilirea atributiilor generale in efectuarea acestora in vederea aplicarii Ordonantei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/ managerial si controlul financiar preventiv
Prin aceasta Hotarare s-a stabilit o structura responsabila cu efectuarea inspectiilor prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 la art. 22 (inspectii cauzate de indicii ale unor abateri de la legalitate sau regularitate in efectuarea de operatiuni; in toate cazurile in care Ministerul Finantelor Publice este sesizat de catre un contabil-sef in legatura cu efectuarea de operatiuni fara viza de control financiar preventiv sau la sesizarea sefului structurii de audit public intern).
Astfel, activitatea de inspectie se va exercita de catre aparatul de inspectie economico-financiara asa cum este prevazut in anexa Hotararii Guvernului nr. 101/12, art. 3, alin. (1) si se va efectua la institutii publice, asa cum sunt definite in Ordonanta Guvernului nr. 119/1999, art. 2 lit. n), cu modificarile si completarile ulterioare.
2. Auditorii interni din sectorul public
HOTARARE pentru aprobarea Normelor privind coordonarea si desfasurarea proceselor de atestare nationala si de pregatire profesionala continua a auditorilor interni din sectorul public si a persoanelor fizice
Hotararea adoptata de Guvern reglementeaza atestarea nationala a auditorilor interni si, din prevederile acesteia, mentionam:
• Coordonarea sistemului de atestare este in responsabilitatea MFP prin Unitatea Centrala de Armonizare pentru Auditul Public Intern care va stabili pentru domeniile cadrului general de competente profesionale, va organiza procesul de constituire a Comisiei de atestare si va asigura evidenta auditorilor interni atestati
• Constituirea la nivelul MFP a Comisiei de atestare, formata din cinci membri, numiti prin ordin ai ministrului Finantelor Publice
• Analiza dosarelor de atestare se va realiza in cadrul sedintelor Comisiei si va consta in evaluarea documentelor prezentate de solicitant, iar deciziile vor fi adoptate prin vot deschis de membrii Comisiei
• Evidenta auditorilor interni din Romania se tine cu ajutorul registrului de evidenta, iar certificatele de atestare nationala au regim special
• Valabilitatea certificatului de atestare este de cinci ani, dupa care, daca auditorul intern nu a depus documentatia necesara din care sa rezulte ca a desfasurat activitati specifice de audit public si nu a solicitat prelungirea certificatului de atestare, acesta isi pierde valabilitatea
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Am emis si adus la cunostinta salariatului ca in urma reorganizarii i s-a desfiintat postul si nu ii putem oferi altul conform studiilor sale, drept urmare, dupa implinirea celor 20 de zile de preaviz vom emite decizia de concediere. I-am adus la cunostinta sub forma de semnatura pe data de 03.04.2025. Ziua de 2 mai este zi libera cu recuperare. Conducerea a stabilit recuperarea acesteia la finalul lunii mai cand el nu va mai avea calitatea de salariat. Intrebarea este: iau in calcul in cele 20...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Salariata are concediul pentru cresterea copil pana la 2 ani. Tatal are 12 luni lucrate in ultimile 24 luni anterior nasterii copilului insa cu interuperi. Se incadreaza pentru a solicita indemnizatie pentru cele 2 luni ale tatalui? Daca nu se incadreaza, mama poate solicita indemnizatie pentru cele 2 luni?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<