1. Controlul Financiar preventiv
HOTARARE privind organizarea inspectiilor si stabilirea atributiilor generale in efectuarea acestora in vederea aplicarii Ordonantei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/ managerial si controlul financiar preventiv
Prin aceasta Hotarare s-a stabilit o structura responsabila cu efectuarea inspectiilor prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 la art. 22 (inspectii cauzate de indicii ale unor abateri de la legalitate sau regularitate in efectuarea de operatiuni; in toate cazurile in care Ministerul Finantelor Publice este sesizat de catre un contabil-sef in legatura cu efectuarea de operatiuni fara viza de control financiar preventiv sau la sesizarea sefului structurii de audit public intern).
Astfel, activitatea de inspectie se va exercita de catre aparatul de inspectie economico-financiara asa cum este prevazut in anexa Hotararii Guvernului nr. 101/12, art. 3, alin. (1) si se va efectua la institutii publice, asa cum sunt definite in Ordonanta Guvernului nr. 119/1999, art. 2 lit. n), cu modificarile si completarile ulterioare.
2. Auditorii interni din sectorul public
HOTARARE pentru aprobarea Normelor privind coordonarea si desfasurarea proceselor de atestare nationala si de pregatire profesionala continua a auditorilor interni din sectorul public si a persoanelor fizice
Hotararea adoptata de Guvern reglementeaza atestarea nationala a auditorilor interni si, din prevederile acesteia, mentionam:
• Coordonarea sistemului de atestare este in responsabilitatea MFP prin Unitatea Centrala de Armonizare pentru Auditul Public Intern care va stabili pentru domeniile cadrului general de competente profesionale, va organiza procesul de constituire a Comisiei de atestare si va asigura evidenta auditorilor interni atestati
• Constituirea la nivelul MFP a Comisiei de atestare, formata din cinci membri, numiti prin ordin ai ministrului Finantelor Publice
• Analiza dosarelor de atestare se va realiza in cadrul sedintelor Comisiei si va consta in evaluarea documentelor prezentate de solicitant, iar deciziile vor fi adoptate prin vot deschis de membrii Comisiei
• Evidenta auditorilor interni din Romania se tine cu ajutorul registrului de evidenta, iar certificatele de atestare nationala au regim special
• Valabilitatea certificatului de atestare este de cinci ani, dupa care, daca auditorul intern nu a depus documentatia necesara din care sa rezulte ca a desfasurat activitati specifice de audit public si nu a solicitat prelungirea certificatului de atestare, acesta isi pierde valabilitatea
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<