Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Aviz favorabil cu observatii pentru preluarea bugetului instantelor de catre ICCJ

Comunicat de presa

Consiliul Superior al Magistraturii a avizat cu observatiile formulate de Inalta Curte de Casatie si Justitie propunerea legislativa privind completarea art. 136 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, republicata. Administrarea bugetului instantelor judecatoresti de catre Inalta Curte de Casatie si Justitie este de natura sa consolideze independenta justitiei, precum si prestigiul acesteia, prin eliminarea oricaror suspiciuni privind posibilitatea de imixtiune sau de control asupra activitatii instantelor  din partea puterii executive.

Textul legii care se doreste a fi completat stabileste faptul ca: „Incepand cu data de 1 ianuarie 2010, atributiile Ministerului Justitiei referitoare la gestionarea bugetului curtilor de apel, al tribunalelor, al tribunalelor specializate si al judecatoriilor vor fi preluate de Inalta Curte de Casatie si Justitie.”

Propunerea legislativa are in vedere completarea art. 136 cu doua noi alineate, in care se prevede preluarea de Inalta Curte de Casatie si Justitie, prin transfer, a personalului si a logisticii directiilor financiar-contabile si de investitii existente si a spatiilor necesare desfasurarii activitatii de la Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti.
Consiliul a propus reformularea textelor astfel:
    

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari


Consilier - Codul Muncii va ofera solutii de actualitate Daca doriti sa Rezolvati mai usor problemele de serviciu Luati rapid decizii corecte si avantajoase Aveti singuranta aplicarii corecte a legislatiei Reduceti cu cel putin 75 timpul de rezolvare a unei probleme Evitati conflictele de munca folosind argumente legale Consilier Codul...

Oferta Speciala
valabila 48h

„(2) In vederea asigurarii gestionarii bugetelor instantelor judecatoresti, personalul de specialitate care isi desfasoara activitatea in cadrul compartimentelor economico-financiare si de investitii  de la Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti, se preia de Inalta Curte de Casatie si Justitie, prin transfer, in baza acordului exprimat, incepand cu data de 1 ianuarie 2010.
    
(3)  Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti pune la dispozitie spatiile corespunzatoare pentru desfasurarea activitatii prevazute la alin. (2).
Consiliul apreciaza ca nu este necesar sa se prevada in cuprinsul legii faptul ca urmeaza a fi pastrate persoanele angajate pe posturile de specialitate, intrucat aceasta rezulta din faptul ca ocupantii posturilor respective sunt preluati prin transfer, pe baza acordului exprimat.
    
De asemenea, s-a apreciat ca problema platii utilitatilor nu trebuie reglementata prin lege, fiind o chestiune de detaliu care urmeaza a fi stabilita prin acordul partilor implicate.
    
In urma consultarii instantelor judecatoresti in legatura cu propunerea legislativa privind completarea art. 136 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, republicata, s-au conturat doua opinii:
Instantele judecatoresti au apreciat propunerea de preluarea bugetului instantelor judecatoresti de catre ICCJ ca oportuna si benefica – Curtea de Apel Bucuresti, Curtea de Apel Galati, Curtea de Apel Bacau, Curtea de Apel Suceava, Curtea de Apel Pitesti, Curtea de Apel Timisoara, Curtea de Apel Oradea, Curtea de Apel Alba Iulia, Curtea de Apel Iasi, Curtea de Apel Cluj, Curtea Militara de Apel.
    
Curtea de Apel Bucuresti a facut si unele precizari suplimentare referitoare la necesitatea preluarii de catre Inalta Curte de Casatie si Justitie si a altor compartimente din cadrul Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti, in domeniul gestionarii resurselor – Directia de Implementare a Proiectelor Finantate din Imprumuturi Externe, Unitatea de Implementare a Proiectelor, Directia Tehnologia Informatiei, Serviciul de asistenta medicala, Directia Resurse umane si Directia Contencios.
    
Inalta Curte de Casatie si Justitie precizeaza ca este necesar sa fie preluat si personalul care functioneaza in directiile a caror activitate este indisolubil legata de gestionarea bugetului instantelor judecatoresti, cum ar fi Directia programe europene si Directia tehnologia informatiei. De asemenea, se impune ca spatiul in care isi desfasoara activitatea personalul preluat sa fie trecut in administrarea instantei supreme.
    
Hotararea consiliului va fi transmisa Camerei Deputatilor in vederea continuarii procedurii.
Data aparitiei: 11 Noiembrie 2009
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Aviz favorabil cu observatii pentru preluarea bugetului instantelor de catre ICCJ":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Poate sunteti interesat si de:

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Castigare proces un alt proces deschis se poate?

Intrebare: buna seara am castigat un proces {actiune in constatare} anul acesta irevocabil care a durat cam 5 ani de zile pe fond funciar. Anul trecut mi s/a deschis un proces prin care mi se ataca titlul de propietate {Granituire}. reusesc sa/l suspend iar la recurs ramane fara obiect deoarece dosarul care a durat 5 ani de zile se finalizase cu castig de cauza mie. Dosarul care a ramas fara obiect a ajuns sa fie repus pe rol cu primul termen peste cateva zile unde am calitatea de parat. In dosarul care l/am castigat irevocabil pot face executarea silita? Ce pot face in dosarul repus pe rol? personal nu mai pot sta inca 5 ani de zile sa/l castig -Trebuie sa ma prezint la judecatorie? -- Daca il pierd ce se intampla dupa aceea?as avea o decizie favorabila si una nu

Raspuns: va multumesc... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016