Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2025 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cand se incheie contractul de depozit. Prestari de servicii intracomunitare. Model

Cand se incheie contractul de depozit. Prestari de servicii intracomunitare. Model
Tot mai multe firme din Romania presteaza servicii pentru parteneri din Uniunea Europeana, insa incadrarea corecta din perspectiva TVA ramane esentiala. Oferim in acest articol raspunsul la o speta concreta si lamurim obligatiile fiscale si contabile aplicabile.

Contract de depozit. Prestari de servicii intracomunitare

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Contract de depozit. Prestari de servicii intracomunitare
Prestarea de servicii catre parteneri din UE implica o serie de obligatii juridice si fiscale ce trebuie respectate cu rigurozitate. In cazul serviciilor de manipulare si depozitare a marfurilor apartinand unor clienti din spatiul comunitar, este esentiala incheierea unui contract corespunzator si aplicarea corecta a regimului de TVA. 

Vezi in articol raspunsul expertului PortalContabilitate.ro la speta: "O SRL doreste incheierea unui contract de prestari servicii pentru un client din Bulgaria platitor de TVA. Ca si servicii, vorbim de descarcare marfa, depozitare marfa, incarcare si cantarire.
1. Pentru depozitare, in cazul unui control, tinand cont ca se gaseste marfa care se nu se afla in patromoniul societatii, cum se procedeaza?
2. Se factureaza in euro cu TVA sau fara TVA? Intra pe intracomunitar?"


Raspuns PortalContabilitate.ro
1. Pentru depozitarea marfii puteti incheia un contract de depozit cu firma din Bulgaria, in baza art. 2103 si urmatoarele din Codul civil.

Art. 2103
(1) Depozitul este contractul prin care depozitarul primeste de la deponent un bun mobil, cu obligatia de a-l pastra pentru o perioada de timp si de a-l restitui in natura.
(2) Remiterea bunului este o conditie pentru incheierea valabila a contractului de depozit, cu exceptia cazului cand depozitarul detine deja bunul cu alt titlu.

Art. 2104
Pentru a putea fi dovedit, contractul de depozit trebuie incheiat in scris.

Art. 2105
(1) Cand sunt remise fonduri banesti sau alte asemenea bunuri fungibile si consumptibile prin natura lor, acestea devin proprietatea celui care le primeste si nu trebuie sa fie restituite in individualitatea lor.
(2) In aceasta situatie se aplica, in mod corespunzator, regulile de la imprumutul de consumatie, cu exceptia cazului in care intentia principala a partilor a fost aceea ca bunurile sa fie pastrate in interesul celui care le preda. Existenta acestei intentii se prezuma atunci cand partile au convenit ca restituirea se poate cere anterior expirarii termenului pentru care bunurile au fost primite.

Art. 2106
(1) Depozitul este cu titlu gratuit, daca din conventia partilor sau din uzante ori din alte imprejurari, precum profesia depozitarului, nu rezulta ca trebuie sa fie platita o remuneratie.
(2) Cand cuantumul remuneratiei nu este stabilit prin contract, instanta judecatoreasca il va stabili in raport cu valoarea serviciilor prestate.

2. Conform art. 278 alin. (2) din Codul fiscal locul prestarii se considera a fi locul unde este stabilit beneficiarul persoana impozabila care comunica prestatorului din Romania un cod valid de TVA emis de autoritatea fiscala din statul sau membru.

Aceasta operatiune reprezinta o prestare intracomunitara de servicii neimpozabila la prestatorul din Romania, dar impozabila la beneficiarul din alt stat membru, persoana impozabila.

Conform prevederilor pct. 15 alin. (6) din Norme, prestarile intracomunitare de servicii sunt acele servicii pentru care se aplica prevederile art. 278 alin. (2) din Codul fiscal, prestate de prestatori stabiliti in Romania catre beneficiari persoane impozabile care sunt stabiliti pe teritoriul Uniunii Europene

"(6) Serviciile pentru care se aplica prevederile art. 278 alin. (2) din Codul fiscal, care sunt prestate de prestatori stabiliti in Romania catre beneficiari persoane impozabile care sunt stabiliti pe teritoriul Uniunii Europene, se numesc prestari de servicii intracomunitare si se declara in declaratia recapitulativa, conform prevederilor art. 325 din Codul fiscal, daca nu beneficiaza de o scutire de taxa. Persoanele impozabile care presteaza astfel de servicii si care nu sunt inregistrate in scopuri de TVA trebuie sa indeplineasca obligatiile specifice de inregistrare in scopuri de TVA prevazute la art. 316 si 317 din Codul fiscal."

Pentru serviciul prestat, persoana impozabila din Romania, inregistrata in scopuri de TVA in regim normal conform prevederilor art. 316 din Codul fiscal are urmatoarele obligatii fiscale si contabile:
- sa emita factura fara TVA;
- sa emita factura pe numele beneficiarului din Bulgaria prin inscrierea denumirii serviciului prestat conform contractului incheiat/comenzii primite;
- sa inscrie in factura emisa pe numele beneficiarului din Bulgaria mentiunea neimpozabil in Romania cf. art. 278 alin. (2) din Codul fiscal;
- sa inregistreze factura in evidenta contabila la cursul valutar al B.N.R. din data emiterii;
- sa evidentieze factura emisa in jurnalul pentru vanzari la o baza de impozitare in lei determinata prin utilizarea cursului valutar in vigoare la data emiterii facturii, ca data a exigibilitatii TVA;
- sa raporteze operatiunea prin decontul de TVA la randul 3 denumit Livrari de bunuri sau prestari de servicii pentru care locul livrarii/ locul prestarii este in afara Romaniei (in UE sau in afara UE), precum si livrari intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 294 alin. (2) lit. b) si c) din Codul fiscal, din care: cu report la randul 3.1 alocat pentru Prestari de servicii intracomunitare care nu beneficiaza de scutire in statul membru in care taxa este datorata;
- sa raporteze operatiunea prin declaratia recapitulativa cod 390 VIES, cu simbolul P.

In ceea ce priveste valuta in care va fi emisa factura, conform art. 319 alin. (23):
(23) Sumele indicate pe factura se pot exprima in orice moneda cu conditia ca valoarea TVA colectata sau de regularizat sa fie exprimata in lei. In situatia in care valoarea taxei colectate este exprimata intr-o alta moneda, aceasta va fi convertita in lei utilizand cursul de schimb prevazut la art. 290.

Model Contract de depozit

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Model Contract de depozit

 

Va recomandam
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul prescolar - EDUCATORI (2 culegeri)


Kitul pentru Titularizare Educatori va ajuta acum sa treceti cu brio examenul! Minimum 7 la Titularizare si sfidati orice esec! Kitul pentru Titularizare Educatori cuprinde: 1. Lucrarea Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare Educatori - Limba si literatura romana asigura exersarea subiectului I din foaia de examen, punctele...


Contract de depozit

(in docuri si antrepozite)


Incheiat astazi .........................
 la .............................................

 

I. PARTILE CONTRACTANTE

1.1. S.C. ........................................................ S.N.C./S.C.S./S.A./S.C.A./S.R.L. cu sediul social in..........................................., str. .............................. nr. ......., bloc ......, scara ..............., etaj ...........,
                    (localitatea)
apartament ......., judetul/sectorul ......................................, avand codul unic de inregistrare nr. .........................., atribut fiscal  ......................................... si numar de ordine in registrul comertului
............/.........../............., contul nr. ............................... deschis la ...................................., telefon ......................, fax ........................., reprezentata prin ................................................ cu functia de ...................................., in calitate de deponent si

1.2. S.C. ............................................................... S.N.C./S.C.S./S.A./S.C.A./S.R.L. cu sediul social in............................, str. ............................... nr. ......., bloc ......, scara .........., etaj ..............................,
             (localitatea)
apartament ........, judetul/sectorul ..............................................., avand codul unic de inregistrare nr........................, atribut fiscal  ........................................................ si numar de ordine in registrul comertului................./......../.................., contul nr. ............................. deschis la ........................... telefon ....................., fax ......................., reprezentata prin .............................................. cu functia de.................................., in calitate de depozitar
au convenit sa incheie prezentul contract de depozit in docuri si antrepozite, cu respectarea dispozitiilor art. 2103-2123 Cod civil si a urmatoarelor clauze:

 

II. OBIECTUL CONTRACTULUI


2.1. Deponentul incredinteaza depozitarului bunurile specificate in anexa.

2.2. Toate bunurile din anexa au fost descrise si estimate conform actului ....................... pus la dispozitie de deponent, din care un exemplar a fost lasat depozitarului.

2.3. Depozitarul asigura pastrarea bunurilor care fac obiectul prezentului contract in depozitul proprietate/concesionat etc. situat in ......................................., str………...........................................
                                                                              (localitatea)
nr. .............., sectorul/judetul ...................................................................

2.4. Predarea-primirea bunurilor se va face la data de ............................. pe baza de proces-verbal in care se vor mentiona: denumirea si caracteristicile bunurilor; cantitatea, calitatea si modalitatile de ambalare a lor; pretul unitar si valoarea bunurilor; alte mentiuni (daca bunurile sunt perisabile sau neperisabile, termenul de garantie sau durata pastrarii si data ambalarii etc.).
 

 
III. DURATA CONTRACTULUI
 
3.1. Durata depozitului este de ........................................................... cu incepere de la data incheierii 
(zile, saptamani, luni)
si semnarii prezentului contract.
                                                                 
3.2. Durata depozitului este obligatorie pentru depozitar si facultativa pentru deponent care isi poate retrage bunurile, la cerere, cu un preaviz de ............ zile.
 

IV. PRETUL CONTRACTULUI


4.1. Pretul depozitarii este de ........................ LEI/EURO/USD pe ....................... si va fi indexat lunar/trimestrial/semestrial etc. in raport de ...................................

4.2. Plata pretului depozitarii se va face astfel: .....................................................................................

4.3. Pretul depozitarii ramane definitiv si irevocabil platit depozitarului chiar si in cazul in care restituirea bunurilor se face inainte de implinirea termenului convenit pentru depozitare.

4.4. In caz de restituire a bunurilor in cursul unei eventuale prelungiri tacite a duratei contractului, depozitarul nu va putea fi obligat sa le restituie decat in schimbul pretului convenit, in caz contrar, bunurile ramanand la depozitar drept amanet, pana la data efectuarii platii, acesta avand obligatia de a se ingriji de pastrarea lor.

 

V. OBLIGATIILE PARTILOR

5.1. Deponentul se obliga:
                 a) sa plateasca la termenul convenit pretul depozitarii cheltuielile facute cu pastrarea bunului;

                 b) sa ridice bunurile la termen sau oricand, la cererea sa, dupa preaviz;

                 c) sa elibereze spatiile de depozitare la termenul stabilit prin contract sau in termen de ........... dupa plata pretului, daca este in intarziere de plata.


5.2. Obligatiile depozitarului sunt urmatoarele:

a) sa primeasca, sa depoziteze si sa pastreze bunurile primite in depozit in conditii  corespunzatoare;

b) sa restituie bunurile la termen deponentului sau la cererea acestuia, chiar inainte de implinirea termenului prevazut in prezentul contract, fara ca restituirea inainte de termen sa afecteze pretul contractului.

.

VI. CLAUZA PENALA 


6.1. Neplata pretului depozitarii la termenul convenit prin prezentul contract il indreptateste pe depozitar sa perceapa penalitati de .....% pe zi de intarziere, calculate la valoarea pretului depozitarii, sa rezilieze contractul si sa ceara deponentului sa-si ridice bunurile.

6.2. Daca, in termen de ................. de la data scadentei, deponentul nu plateste suma cuvenita depozitarului, acesta are dreptul sa ceara scoaterea la vanzare a bunurilor, in conformitate cu prevederile Codului civil.

 

VII. FORTA MAJORA


7.1. Nici una dintre partile contractante nu raspunde de neexecutarea la termen sau/si de executarea in mod necorespunzator – total sau partial – a oricarei obligatii care ii revine in baza prezentului contract, daca neexecutarea sau executarea obligatiei respective a fost cauzata de forta majora, asa cum este definita de lege.

7.2. Partea care invoca forta majora este obligata sa notifie celeilalte parti, in termen de ..................,
                                                                                                                                                                          (zile, ore)
producerea evenimentului si sa ia toate masurile posibile in vederea limitarii consecintelor lui.

7.3. Daca, in termen de .................. de la producere, evenimentul respectiv nu inceteaza, partile au
                                                (zile, ore)
dreptul sa-si notifice incetarea de plin drept a prezentului contract, fara ca vreuna dintre ele sa pretinda daune-interese.

 

VIII. NOTIFICARILE INTRE PARTI


8.1. in acceptiunea partilor contractante, orice notificare adresata de una dintre acestea celeilalte este valabil indeplinita daca va fi transmisa la adresa/sediul prevazut in partea introductiva a prezentului contract.

8.2. In cazul in care notificarea se face pe cale postala, ea va fi transmisa prin scrisoare recomandata, cu confirmare de primire (A.R.) si se considera primita de destinatar la data mentionata de oficiul postal primitor pe aceasta confirmare.

8.3. Daca notificarea se trimite prin telefax, ea se considera primita in prima zi lucratoare dupa cea in care a fost expediata.

8.4. Notificarile verbale nu se iau in considerare de nici una dintre parti, daca nu sunt confirmate prin intermediul uneia dintre modalitatile prevazute la alineatele precedente.

 

IX. SOLUTIONAREA LITIGIILOR


9.1. Orice litigiu decurgand din sau in legatura cu prezentul contract, inclusiv referitor la incheierea, executarea ori desfiintarea lui, daca nu se poate rezolva pe cale amiabila de reprezentantii  partilor,  se  va  solutiona  prin  arbitrajul  Curtii  de  Arbitraj  Comercial International de pe langa Camera de Comert si Industrie a Romaniei, in conformitate cu Regulile de procedura arbitrala ale acestei Curti.

9.2. Hotararea arbitrala este definitiva si obligatorie

sau

9.1. Partile au convenit ca toate neintelegerile privind validitatea prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea ori incetarea acestuia sa fie rezolvate pe cale amiabila de catre reprezentantii lor.

9.2. In cazul in care rezolvarea eventualelor litigii nu este posibila pe cale amiabila, partile se vor adresa instantelor judecatoresti.


X. CLAUZE GENERALE REFERITOARE LA PROTECTIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

 

10.1. Partile colecteaza si prelucreaza datele cu caracter personal inscrise in prezentul contract in conformitate cu legislatia in vigoare, in modalitati care asigura confidentialitatea si securitatea adecvata a acestor date, in vederea asigurarii protectiei impotriva prelucrarii neautorizate sau ilegale si impotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorarii accidentale.
 

10.2. In procesul de prelucrarea a datelor cu caracter personal, partile aplica prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (regulamentul general privind protectia datelor) si ale legislatiei nationale.
 

10.3. Datele cu caracter personal comunicate in cadrul prezentului contract, vor fi prelucrate in scopul executarii prezentului contract.
 

10.4. Datele cu caracter personal colectate si prelucrate in vederea executarii prezentului contract sunt urmatoarele: (de ex.: nume si prenume, adresa, serie si numar carte de identitate, cod numeric personal, numar de telefon/fax, adresa de posta electronica, cod bancar).
 

10.5. Datele personale, comunicate in cadrul prezentului contract, pot fi comunicate institutiilor publice, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
 

10.6. In situatia in care este necesara prelucrarea datelor personale in alte scopuri decat cele prevazute la pct. 9.3, partea care realizeaza prelucrarea va informa cealalta parte si ii va solicita acordul scris cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare.
 

10.7. Partile isi garanteaza reciproc dreptul la informare si acces la datele cu caracter personal, dreptul la rectificare, actualizare, portabilitate, stergere, la restrictionare si opozitie in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare.
 

10.8. Datele personale inscrise in prezentul contract sunt pastrate pe intreaga perioada de executare a contractului si ulterior incetarii acestuia, in conformitate cu prevederile legale referitoare la arhivarea documentelor.
 

10.9. In contextul Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date, prelucrare inseamna orice operatiune sau set de operatiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fara utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, inregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispozitie in orice alt mod, alinierea sau combinarea, restrictionarea, stergerea sau distrugerea.

 

 

XI. CLAUZE FINALE

11.1. Modificarea prezentului contract se face numai prin act aditional incheiat intre partile contractante.

11.2. Prezentul contract, impreuna cu anexele sale care fac parte integranta din cuprinsul sau, reprezinta vointa partilor si inlatura orice alta intelegere verbala dintre acestea, anterioara sau ulterioara incheierii lui.

11.3. Prezentul contract s-a incheiat intr-un numar de ............ exemplare, din care .............................

 

 

 

DEPONENT                                                                                                    DEPOZITAR



 Download PDF

Download Word


de Iulia Mocanca

Experienta din televiziune a ajutat-o pe Iulia Mocanca sa identifice subiectele de importanta majora din domeniul juridic si sa le explice cititorilor intr-o maniera atractiva, pe intelesul tuturor. Tot ce este nou este livrat rapid, informat si detaliat. 

10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR

Newsletter Infojuridic
Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

NOUTATI si MODIFICARI aparute in LEGISLATIE

Noutati pentru soferi aparute in 2025 - legislatia a fost modificata. Puteti vedea noua legislatie valabila + Codul actualizat (format PDF) in 2025. Detalii despre Amenzi, Suspendare permis si Indicatoare rutiere.

Vezi AICI lista completa a modificarilor <<
Data aparitiei: 12 August 2025
Votati articolul "Cand se incheie contractul de depozit. Prestari de servicii intracomunitare. Model":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2025 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016