A fost publicata Decizia Curtii Constitutionale nr. 732 din 10 iulie 2012 referitoare la sesizarea de neconstitutionalitate a Hotararii Parlamentului nr. 32 din 3 iulie 2012 pentru revocarea domnului Gheorghe Iancu din functia de Avocat al Poporului in Monitorul Oficial nr. 480 din 12 iulie 2012
Curtea examinand sesizarea de neconstitutionalitate, punctele de vedere ale Birourilor permanente ale Senatului si Camerei Deputatilor, documentele depuse la dosar, raportul intocmit de judecatorul-raportor, Hotararea Parlamentului nr. 32 din 3 iulie 2012, dispozitiile Constitutiei si prevederile Legii nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, retine urmatoarele:
Obiectul sesizarii il constituie Hotararea Parlamentului nr. 32 din 3 iulie 2012 pentru revocarea domnului Gheorghe Iancu din functia de Avocat al Poporului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 445 din 4 iulie 2012, avand urmatorul cuprins:
"Art. 1
Domnul Gheorghe Iancu se revoca din functia de Avocat al Poporului.
Art. 2
Pana la numirea unui nou Avocat al Poporului, domnul Valer Dorneanu, adjunct al Avocatului Poporului, va indeplini atributiile functiei de Avocat al Poporului."
Autorii sesizarii sustin ca Hotararea Parlamentului nr. 32 din 3 iulie 2012 incalca urmatoarele dispozitii din Constitutie : art. 58 alin. (1) referitor la numirea si rolul Avocatului Poporului si art. 146 lit. d) referitor la atributia Curtii Constitutionale de a hotari asupra exceptiilor de neconstitutionalitate privind legile si ordonantele, care pot fi ridicate si direct de Avocatul Poporului.
Examinand sesizarea de neconstitutionalitate, Curtea constata urmatoarele:
1. Pentru ca orice sesizare adresata Curtii Constitutionale sa poata fi supusa controlului de constitutionalitate in una dintre formele prevazute la art. 146 din Constitutie, aceasta trebuie sa indeplineasca doua conditii preliminare si obligatorii: sa respecte cerintele procedurale ce determina legalitatea sesizarii si sa se circumscrie uneia dintre atributiile specifice Curtii Constitutionale, conferite de Legea fundamentala.
Sub aspectul legalitatii sesizarii, Curtea constata ca, desi sesizarea de neconstitutionalitate formulata de 58 de deputati apartinand Grupului parlamentar al Partidului Democrat Liberal a fost depusa direct la Curtea Constitutionala, contrar art. 27 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, potrivit caruia "in cazul in care sesizarea se face de parlamentari, ea se trimite Curtii Constitutionale de secretarul general al Camerei din care acestia fac parte, in ziua depunerii", aceasta nu este o cauza de inadmisibilitate, ci una de neregularitate (a se vedea, ad similis, Decizia Curtii Constitutionale nr. 305 din 12 martie 2008, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 213 din 20 martie 2008, si Decizia nr. 729 din 9 iulie 2012, nepublicata pana la data pronuntarii prezentei decizii).
In consecinta, Curtea considera ca a fost legal investita cu sesizarea de neconstitutionalitate a Hotararii Parlamentului nr. 32 din 3 iulie 2012.
>>> citeste aici cuprinsul integral al Deciziei Curtii Constitutionale
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Un angajat, dupa perioada maxima de concediu medical, ajunge la comisie medicala pentru pensionare anticipata. Cand se incheie contractul de munca? la momentul eliberarii deciziei de catre comisia medicala de pensionare anticipata sau la momentul eliberarii deciziei de pensionare pe caz de boala?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am avut o Intreprindere Individuala intre perioada 01.08.2023 si 30.08.2024. Pentru anul 2023 am realizat venituri impozabile in valoare de 28.000, iar pentru anul 2024 37.000. Pentru anul 2023 am platit numai impozit si sanatate, si pentru 2024 tot impozit si sanatate. CAS-ul ar fi trebuit platit in situatia de fata, tinund cont, ca nici un an nu a fost intreaga?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem un nr. de 10 angajati cu contract de munca pe perioada nedeterminata care beneficiau de indemnizatie de somaj atunci cand au fost angajati. Nu s-a incheiat conventie cu AJOFM pentru ca angajatorul sa beneficieze de subventionarea locurilor de munca. Din cauza unor dificultati financiare s-a decis incetarea contractelor angajatilor aflati in perioada de proba cu art. 31 alin. 3. Va rog sa imi spuneti in baza caror prevederi legale refuza AJOFM reluarea platii indemnizatiei de somaj...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<