Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

CCR: Legea desfiintarii posturilor vacante din administratia centrala si locala, neconstitutionala

Curtea Constitutionala a Romaniei (CCR) a decis, in cursul zilei de ieri, ca este neconstitutionala legea prin care a fost redus numarul de posturi vacante din administratia centrala si locala si au fost concediati zeci de functionari publici.

In data de 5 februarie, cu majoritate de voturi, a fost admisa obiectia de neconstitutionalitate, de catre CCR, fata de Legea privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2013, potrivit unui comunicat de presa al acestei institutii.

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2013 stabileste ca unele masuri privind asigurarea functionalitatii administratiei publice locale si numarul de posturi sunt neconstitutionale. De asemenea, aceasta OUG stabileste si ca reducerea cheltuielilor la institutiile si autoritatile publice din subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea Guvernului sau a ministerelor sunt neconstitutionale.

Obiectia de neconstitutionalitate a Legii privind aprobarea OUG nr. 77/2013 a fost formulata de 61 de deputati ce tin de Gruparile parlamentare ale Partidului Democrat - Liberal si Partidul Poporului - Dan Diaconescu.

OUG 77/2013 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 393, din 29 iunie 2013, data la care a intrat in vigoare. Decizia CCR de pe 5 februarie va intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei.

Redam mai jos continutul Ordonantei de Urgenta nr. 77 din 26 iunie 2013 pentru stabilirea unor masuri privind asigurarea functionalitatii administratiei publice locale, a numarului de posturi si reducerea cheltuielilor la institutiile si autoritatile publice din subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea Guvernului ori a ministerelor, publicate in Monitorul Oficial nr. 393 din 29 iunie 2013.

Luand in considerare faptul ca o premisa determinanta in stabilirea obiectivelor si strategiilor guvernamentale o constituie armonizarea legislatiei specifice administratiei publice in vederea eficientizarii actului administrativ,
    tinand cont de faptul ca activitatea administratiei publice trebuie sa fie masurabila si eficienta, se impune luarea cu celeritate a unor masuri privind numarul de posturi aprobate autoritatilor si institutiilor publice, care vizeaza ajustarea si reasezarea structurilor functionale de o maniera flexibila, care sa permita indeplinirea cu eficienta a atributiilor institutionale.
    Avand in vedere lipsa de personal de la nivelul multor unitati administrativ-teritoriale, ca urmare a vacantarii unor posturi, precum si mentinerea restrictiei din anul 2009 privind ocuparea unui post daca se vacanteaza 7, se impune luarea unor masuri pentru a asigura conditii minime privind functionalitatea acestora.
    Adoptarea acestor masuri in regim de urgenta se impune avand in vedere necesitatea eliminarii riscului unor potentiale presiuni suplimentare asupra cheltuielilor bugetului general consolidat, precum si necesitatea asigurarii functionalitatii autoritatilor administratiei publice locale.
    Intrucat aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,
    in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    ART. 1
    (1) La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se desfiinteaza posturile vacante la:
    a) ministere;
    b) institutiile si autoritatile publice aflate in subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea Guvernului ori a ministerelor, indiferent de modul de finantare;
    c) institutiile si autoritatile publice finantate integral sau partial din bugetul asigurarilor sociale de stat si/sau din bugetele fondurilor speciale;
    d) institutiile publice locale, astfel cum sunt definite la art. 2 pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) Fac exceptie de la reducerea prevazuta la alin. (1) urmatoarele:
a) posturile vacante determinate ca diferenta intre numarul posturilor corespunzator categoriei unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale prevazute in anexa nr. 1 si numarul posturilor ocupate, stabilit potrivit prevederilor pct. 1 din anexa la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, precum si pentru stabilirea unor masuri financiare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 13/2011, cu modificarile ulterioare, precum si posturile vacante din compartimentele autoritatilor administratiei publice locale pentru care au fost stabilite posturi potrivit prevederilor pct. 2-4 din anexa la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2010, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 13/2011, cu modificarile ulterioare;
    b) posturile vacante unice din cadrul institutiilor publice locale, definite ca acele posturi ale caror atributii, prin continutul si natura lor sau prin responsabilitatile stabilite, nu se regasesc intr-o alta componenta functionala;
    c) posturile vacante pentru care au fost incepute procedurile de ocupare, pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, precum si posturile vacante ocupate temporar la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta;
    d) posturile vacante din unitatile si institutiile de invatamant si cercetare, unitatile sanitare, unitatile de asistenta sociala si unitatile de asistenta medico-sociala, Institutul National de Expertiza Medicala si Recuperare a Capacitatii de Munca si cabinetele de expertiza medicala din cadrul caselor teritoriale de pensii;
    e) posturile vacante a caror ocupare a fost aprobata potrivit Legii bugetului de stat pe anul 2013 nr. 5/2013;
    f) posturile vacante aferente functiilor de demnitate publica si celor asimilate acestora, functiilor de primar, de viceprimar, de presedinte/vicepresedinte al consiliului judetean, inclusiv cele aferente cabinetelor acestora;
    g) posturile vacante aferente functiilor publice de conducere generale, specifice sau cu statut special, cele aferente categoriei inaltilor functionari publici, precum si cele aferente functiilor militare de conducere, cele de secretar al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale si de administrator public, precum si posturile vacante de conducere pentru personalul contractual;
    h) posturile vacante din cadrul Ministerului Apararii Nationale, care sunt stabilite in conformitate cu procesul de planificare a apararii la nivel national, cu standardele NATO si legislatia in vigoare;
i) posturile vacante din structurile operative ale Ministerului Afacerilor Interne, precum si cele necesare incadrarii, in conditiile legii, a promotiei de ofiteri, subofiteri, agenti de politie, maistri militari si functionari publici cu statut special din anul 2013 de catre Ministerul Afacerilor Interne si Administratia Nationala a Penitenciarelor;
    j) posturile vacante din structurile sau institutiile nou-infiintate in cadrul ori in subordinea institutiilor si autoritatilor publice din administratia publica centrala, care au atributii noi, stabilite prin acte normative, a caror infiintare s-a aprobat in anul 2013, pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, daca acestea s-au infiintat prin reorganizarea altor structuri sau institutii publice deja existente, precum si posturile vacante din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si structurile din subordinea acestora, care se reduc conform procesului de reorganizare a acestora;
    k) posturile vacante din cadrul Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, Oficiului Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat, Serviciului Exterior al Ministerului Afacerilor Externe si din cadrul Casei Nationale de Pensii Publice si al structurilor din subordinea acesteia;
    l) posturile vacante din cadrul autoritatilor de management si organismelor intermediare, agentiilor de plata subordonate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, care gestioneaza fonduri externe nerambursabile;
    m) posturile vacante unice din cadrul unitatilor subordonate/in coordonarea/sub autoritatea ministerelor si a celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, definite ca acele posturi ale caror atributii, prin continutul si natura lor sau prin responsabilitatile stabilite, nu se regasesc intr-o alta componenta organizatorica.
    ART. 2
    Numarul total al posturilor ocupate, la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se reduce potrivit anexei nr. 2, cu respectarea prevederilor legale aplicabile fiecarei categorii de personal.
    ART. 3
 (1) Institutiile si autoritatile publice prevazute la art. 1 alin. (1) au obligatia sa isi modifice structurile functionale, astfel incat numarul total al functiilor de conducere din cadrul fiecarei autoritati sau institutii publice care are in aparatul propriu/de specialitate si personal contractual ori, dupa caz, numai personal contractual sa fie de maximum 12% din numarul total al posturilor aprobate. Pentru determinarea numarului total al functiilor de conducere prin aplicarea cotei de 12%, se procedeaza dupa cum urmeaza:
    a) in cazul in care numarul rezultat este mai mic de unu, acesta se rotunjeste la intreg;
    b) in cazul in care numarul rezultat este mai mare de unu, acesta se rotunjeste la numarul intreg imediat superior acestuia, daca fractiunea este mai mare de 0,50.
    (2) Numarul functiilor de conducere stabilit potrivit alin. (1) nu include functiile de demnitate publica alese sau numite, precum si cele asimilate acestora, functiile de primar, de viceprimar, de presedinte/vicepresedinte al consiliului judetean, functiile publice din categoria inaltilor functionari publici, functiile publice de secretar al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, functiile de administratori publici, functiile de conducere din cabinetul demnitarului si functiile de conducere a caror ocupare se face prin detasare cu personal din cadrul institutiilor din sectorul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, conform statelor de organizare "Anexa M", aprobata de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii.
    (3) Structura functionala a autoritatilor si institutiilor publice prevazute la alin. (1) trebuie sa respecte urmatoarele cerinte: .... cititi continuarea Hotararii de Urgenta 77/2013 aici >>>
Data aparitiei: 06 Februarie 2014
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "CCR: Legea desfiintarii posturilor vacante din administratia centrala si locala, neconstitutionala":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Poate sunteti interesat si de:

©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016