Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Stiri si modificari ale Codului rutier 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Circulati fara ITP valabil? Amenda ajunge pana la 5800 de lei

Modificarile aduse Codului Rutier stabilesc amenzi uriase pentru soferii care circula fara ITP valabil.

E-Juridic a relatat anterior despre modificarea Codului Rutier si despre faptul ca soferii care circula cu ITP expirat vor risca retinerea talonului si a placutelor de inmatriculare. Detalii suplimentare despre masura introdusa in Codul Rutier puteti gasi dand click AICI!

Noutatea adusa de sanctiunea pe care politistii rutieri o aplica celor care circula fara ITP valabil este ca, de fapt, contravenientul va primi doua amenzi. Avand in vedere ca inmatricularea autovehiculului este suspendata automat in momentul in care se constata ca ITP-ul nu este valabil, intelegem ca agentul rutier va aplica doua contraventii: una pentru ca se circula fara ITP valabil si inca una pentru ca se suspenda inmatricularea. Conform Codului Rutier in vigoare, cele doua amenzi cumulate pot avea valori cuprinse intre 2610 de lei si 5800 de lei.

Inca de la inceputul acestui an, detinatorii de masini mai vechi au fost obligati sa schimbe perioada de inspectie de la doi ani, la unul singur. Soferii care au un autoturism nou, de asemenea au primit vesti noi, fiind nevoiti sa duca masina la prima inspectie la trei ani de la momentul in care acestia au inmatriculat-o. In cazul in care, in urma inspectiei tehnice, in raport apar probleme care pot pune in pericol siguranta soferului, a participantilor la trafic sau a mediului inconjurator, precum si alte probleme majore de natura mecanica sau electrica, acest ‘examen’ ITP, nu va fi considerat trecut, proprietarul masinii, fiind obligat sa se intoarca la inspectie dupa un termen de 30 zile, cu problemele rezolvate, urmand a se efectua acelasi ‘test’.

In plus, reamintim faptul ca incepand cu modificarea Codului Rutier din 20 mai ITP-ul trebuie efectuat obligatoriu de catre persoana care detine certificatul de inmatriculare sau de inregistrare.

Schimbarea privind perioada la care trebuie efectuat ITP-ul priveste direct doar detinatorii de masini, ai caror automobile depasesc varsta de 12 ani. Astfel, acestia trebuie sa viziteze serviciul de inspectie anual, iar persoanele care sunt proprietari ale unor autovehicule mai noi de 12 ani, vor face in continuare ITP-ul o data la 2 ani. Aceste reglementari sunt valabile pentru autoturismele de uz personal. In aceasta categorie nu sunt incluse masinile care se ocupa cu transport de persoane sau transport de marfa.

La celelalte categorii de vehicule, nu au fost schimbari in ceea priveste perioada la care trebuie efectuat ITP-ul, dupa cum urmeaza:

  • autovehicule destinate transportului de persoane care au, in afara locului conducatorului, mai mult de opt locuri pe scaune - la sase luni;
  • autovehicule destinate transportului de persoane si care efectueaza transport de persoane in interes personal, care au, in afara locului conducatorului, mai mult de opt locuri pe scaune - la un an;
  • autovehicule utilizate pentru transportul de persoane in regim de taxi sau in regim de inchiriere - la sase luni;
  • autovehicule utilizate pentru invatarea conducerii auto - la un an, cu exceptia autovehiculelor utilizate pentru invatarea conducerii auto care au, in afara locului conducatorului, mai mult de opt locuri pe scaune, pentru care periodicitatea este de sase luni;
  • autovehicule destinate transportului de marfuri, avand o masa totala maxima autorizata mai mare de 3.500 kg, remorci si semiremorci avand o masa totala maxima autorizata mai mare de 3.500 kg, autovehicule destinate transportului de marfuri, avand o masa totala maxima autorizata care nu depaseste 3.500 kg  - la un an;
  • motociclete, mopede, autovehicule cu trei roti si cvadricicluri - la doi ani;
  • tractoare avand o masa totala maxima autorizata mai mare de 3.500 kg - la un an;
  • tractoare avand o masa totala maxima autorizata care nu depaseste 3.500 kg - la doi ani.

 

Conform Registrului Auto Roman, din aceeasi data de 20 mai, problemele care pot aparea in urma inspectiei tehnice periodice vor fi clasificate in 3 categorii in functie de gravitatea problemei astfel: minore, majore si periculoase. La momentul actual, nu exista impusa de catre lege, o astfel de catalogare. Iar din aceste trei categorii, vor putea trece de “examenul” ITP doar cele care au probleme minore.

In categoria problemelor minore se pot numara deficiente care nu influenteaza decisiv siguranta autoturismului, si automat a soferului si a pasagerilor. De asemenea autovehicule care nu au un impact periculos asupra mediului inconjurator.

Deficientele majore sunt acele probleme care au o probabilitate ridicata de a diminua coeficientul de siguranta al vehicolului, care au un impact direct asupra mediului, si prezinta un pericol pentru ceilalti participanti la trafic. Nu in ultimul rand, problemele care pot fi integrate in categoria problemelor periculoase sunt acelea care prezinta un risc ridicat asupra sigurantei rutiere, si care sunt daunatoare pentru mediul inconjurator.


Florin Amariei
de Florin Amariei
Redactor

Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie.  In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 20 Septembrie 2018
Votati articolul "Circulati fara ITP valabil? Amenda ajunge pana la 5800 de lei":
Rating:

Nota: 4.42 din 5 din 13 voturi
Urmareste-ne pe Google News

ARTICOLE SIMILARE

Mai multe articole despre amenda itp expirat

ARTICOLE SIMILARE

Mai multe articole despre modificare cod rutier itp

ARTICOLE SIMILARE

Mai multe articole despre cand trebuie facut itp

ARTICOLE SIMILARE

Mai multe articole despre categorii de masini itp
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016