Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Circulati fara ITP valabil? Amenda ajunge pana la 5800 de lei

Modificarile aduse Codului Rutier stabilesc amenzi uriase pentru soferii care circula fara ITP valabil.

E-Juridic a relatat anterior despre modificarea Codului Rutier si despre faptul ca soferii care circula cu ITP expirat vor risca retinerea talonului si a placutelor de inmatriculare. Detalii suplimentare despre masura introdusa in Codul Rutier puteti gasi dand click AICI!

Noutatea adusa de sanctiunea pe care politistii rutieri o aplica celor care circula fara ITP valabil este ca, de fapt, contravenientul va primi doua amenzi. Avand in vedere ca inmatricularea autovehiculului este suspendata automat in momentul in care se constata ca ITP-ul nu este valabil, intelegem ca agentul rutier va aplica doua contraventii: una pentru ca se circula fara ITP valabil si inca una pentru ca se suspenda inmatricularea. Conform Codului Rutier in vigoare, cele doua amenzi cumulate pot avea valori cuprinse intre 2610 de lei si 5800 de lei.

Inca de la inceputul acestui an, detinatorii de masini mai vechi au fost obligati sa schimbe perioada de inspectie de la doi ani, la unul singur. Soferii care au un autoturism nou, de asemenea au primit vesti noi, fiind nevoiti sa duca masina la prima inspectie la trei ani de la momentul in care acestia au inmatriculat-o. In cazul in care, in urma inspectiei tehnice, in raport apar probleme care pot pune in pericol siguranta soferului, a participantilor la trafic sau a mediului inconjurator, precum si alte probleme majore de natura mecanica sau electrica, acest ‘examen’ ITP, nu va fi considerat trecut, proprietarul masinii, fiind obligat sa se intoarca la inspectie dupa un termen de 30 zile, cu problemele rezolvate, urmand a se efectua acelasi ‘test’.

In plus, reamintim faptul ca incepand cu modificarea Codului Rutier din 20 mai ITP-ul trebuie efectuat obligatoriu de catre persoana care detine certificatul de inmatriculare sau de inregistrare.

Schimbarea privind perioada la care trebuie efectuat ITP-ul priveste direct doar detinatorii de masini, ai caror automobile depasesc varsta de 12 ani. Astfel, acestia trebuie sa viziteze serviciul de inspectie anual, iar persoanele care sunt proprietari ale unor autovehicule mai noi de 12 ani, vor face in continuare ITP-ul o data la 2 ani. Aceste reglementari sunt valabile pentru autoturismele de uz personal. In aceasta categorie nu sunt incluse masinile care se ocupa cu transport de persoane sau transport de marfa.

La celelalte categorii de vehicule, nu au fost schimbari in ceea priveste perioada la care trebuie efectuat ITP-ul, dupa cum urmeaza:

  • autovehicule destinate transportului de persoane care au, in afara locului conducatorului, mai mult de opt locuri pe scaune - la sase luni;
  • autovehicule destinate transportului de persoane si care efectueaza transport de persoane in interes personal, care au, in afara locului conducatorului, mai mult de opt locuri pe scaune - la un an;
  • autovehicule utilizate pentru transportul de persoane in regim de taxi sau in regim de inchiriere - la sase luni;
  • autovehicule utilizate pentru invatarea conducerii auto - la un an, cu exceptia autovehiculelor utilizate pentru invatarea conducerii auto care au, in afara locului conducatorului, mai mult de opt locuri pe scaune, pentru care periodicitatea este de sase luni;
  • autovehicule destinate transportului de marfuri, avand o masa totala maxima autorizata mai mare de 3.500 kg, remorci si semiremorci avand o masa totala maxima autorizata mai mare de 3.500 kg, autovehicule destinate transportului de marfuri, avand o masa totala maxima autorizata care nu depaseste 3.500 kg  - la un an;
  • motociclete, mopede, autovehicule cu trei roti si cvadricicluri - la doi ani;
  • tractoare avand o masa totala maxima autorizata mai mare de 3.500 kg - la un an;
  • tractoare avand o masa totala maxima autorizata care nu depaseste 3.500 kg - la doi ani.

 

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Ghid complet pentru Departamentul HR abonament 12 actualizari


Inlaturati obstacolele cotidiene cu cel mai eficient instrument din domeniul HR  Consilier Ghid complet pentru Departamentul HR TOTUL despre Recrutare Angajare Motivare Evaluare Formare Profesionala Documentatie obligatorie Mediere Lucrarea contine inclusiv modele de formulare obligatorii intocmite in concordanta cu prevederile GDPR...

Oferta Speciala
valabila 48h

Conform Registrului Auto Roman, din aceeasi data de 20 mai, problemele care pot aparea in urma inspectiei tehnice periodice vor fi clasificate in 3 categorii in functie de gravitatea problemei astfel: minore, majore si periculoase. La momentul actual, nu exista impusa de catre lege, o astfel de catalogare. Iar din aceste trei categorii, vor putea trece de “examenul” ITP doar cele care au probleme minore.

In categoria problemelor minore se pot numara deficiente care nu influenteaza decisiv siguranta autoturismului, si automat a soferului si a pasagerilor. De asemenea autovehicule care nu au un impact periculos asupra mediului inconjurator.

Deficientele majore sunt acele probleme care au o probabilitate ridicata de a diminua coeficientul de siguranta al vehicolului, care au un impact direct asupra mediului, si prezinta un pericol pentru ceilalti participanti la trafic. Nu in ultimul rand, problemele care pot fi integrate in categoria problemelor periculoase sunt acelea care prezinta un risc ridicat asupra sigurantei rutiere, si care sunt daunatoare pentru mediul inconjurator.

de

Data aparitiei: 20 Septembrie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Circulati fara ITP valabil? Amenda ajunge pana la 5800 de lei":
Rating:

Nota: 3.83 din 5 din 6 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

    Poate sunteti interesat si de:

    ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

    Imobil nepartajat la divort succesiune

    Intrebare: Mama a fost casatorita din anul 1972 dar la 3/4 luni se despart in fapt si nu au mai covietuit impreuna .In anul 1975 dintr-o relatie de concubinaj cu alt barbat a mamei mele ma nasc eu.In anul1979 ei obtin in chirie un apartament de la icral iar in 1982 tatal meu decedeaza preluind mama contractul de inchiriere .din anul1984 mama incepe relatii de concubinaj cu alt.barbat si in anul 1993 cumpara pe numele ei apartamentul in rate pe 5 ani iar concubinul era girant in acte.In 1995 mama obtine divortul de primul sot (in acte) si in acelasi an se casatoreste cu concubinul platind ratele la apartament pina in 1998.in toti acesti ani eu am locuit in apartament impreuna cu mama si actualul sot .in anul 2010 mama a decedat . (Dupa o lupta de citiva ani cu cancerul) de fostul sot al mamei nu stiu daca mai traieste cum pot dovedi ca fostul nu avut nici o contributie fiind despartiti in fapt 23 de ani .alta problema aparuta sotul supravietuitor a fugit practic din apartament (am aflat de la rudele sale ca traieste cu cineva inca din timpul cand mama traia ) Eu dupa decesul mamei am ramas in apartament platind impozitul si asigurarea pe locuinta in tot acesti ani am facut mai multe inbunatatiri la apartament .Ce procedura trebuie urmata in acest caz la notar am fost dar nefiind partajat apartamentul la divort nu se poate dezbate succesiunea in insta nta cum trebuie procedat .Va multumesc anticipat pentru raspuns.

    Raspuns: Trebuie sa va adresati instantei cu o cerere prin care sa se constate calitatea dumneavoastra de mos... [citeste tot raspunsul aici...]

    Atentie, Juristi!
    5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

    Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

    Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

    Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016