Modificarile aduse Codului Rutier stabilesc amenzi uriase pentru soferii care circula fara ITP valabil.
E-Juridic a relatat anterior despre modificarea Codului Rutier si despre faptul ca soferii care circula cu ITP expirat vor risca retinerea talonului si a placutelor de inmatriculare. Detalii suplimentare despre masura introdusa in Codul Rutier puteti gasi dand click AICI!
Noutatea adusa de sanctiunea pe care politistii rutieri o aplica celor care circula fara ITP valabil este ca, de fapt, contravenientul va primi doua amenzi. Avand in vedere ca inmatricularea autovehiculului este suspendata automat in momentul in care se constata ca ITP-ul nu este valabil, intelegem ca agentul rutier va aplica doua contraventii: una pentru ca se circula fara ITP valabil si inca una pentru ca se suspenda inmatricularea. Conform Codului Rutier in vigoare, cele doua amenzi cumulate pot avea valori cuprinse intre 2610 de lei si 5800 de lei.
Inca de la inceputul acestui an, detinatorii de masini mai vechi au fost obligati sa schimbe perioada de inspectie de la doi ani, la unul singur. Soferii care au un autoturism nou, de asemenea au primit vesti noi, fiind nevoiti sa duca masina la prima inspectie la trei ani de la momentul in care acestia au inmatriculat-o. In cazul in care, in urma inspectiei tehnice, in raport apar probleme care pot pune in pericol siguranta soferului, a participantilor la trafic sau a mediului inconjurator, precum si alte probleme majore de natura mecanica sau electrica, acest ‘examen’ ITP, nu va fi considerat trecut, proprietarul masinii, fiind obligat sa se intoarca la inspectie dupa un termen de 30 zile, cu problemele rezolvate, urmand a se efectua acelasi ‘test’.
In plus, reamintim faptul ca incepand cu modificarea Codului Rutier din 20 mai ITP-ul trebuie efectuat obligatoriu de catre persoana care detine certificatul de inmatriculare sau de inregistrare.
Schimbarea privind perioada la care trebuie efectuat ITP-ul priveste direct doar detinatorii de masini, ai caror automobile depasesc varsta de 12 ani. Astfel, acestia trebuie sa viziteze serviciul de inspectie anual, iar persoanele care sunt proprietari ale unor autovehicule mai noi de 12 ani, vor face in continuare ITP-ul o data la 2 ani. Aceste reglementari sunt valabile pentru autoturismele de uz personal. In aceasta categorie nu sunt incluse masinile care se ocupa cu transport de persoane sau transport de marfa.
La celelalte categorii de vehicule, nu au fost schimbari in ceea priveste perioada la care trebuie efectuat ITP-ul, dupa cum urmeaza:
Conform Registrului Auto Roman, din aceeasi data de 20 mai, problemele care pot aparea in urma inspectiei tehnice periodice vor fi clasificate in 3 categorii in functie de gravitatea problemei astfel: minore, majore si periculoase. La momentul actual, nu exista impusa de catre lege, o astfel de catalogare. Iar din aceste trei categorii, vor putea trece de “examenul” ITP doar cele care au probleme minore.
Teste REZOLVATE pentru examenul de titularizare Limba si Literatura engleza
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Evaluarea Nationala - Teste rezolvate de matematica pentru clasa a VIII-a
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul prescolar - EDUCATORI 2 culegeri
In categoria problemelor minore se pot numara deficiente care nu influenteaza decisiv siguranta autoturismului, si automat a soferului si a pasagerilor. De asemenea autovehicule care nu au un impact periculos asupra mediului inconjurator.
Deficientele majore sunt acele probleme care au o probabilitate ridicata de a diminua coeficientul de siguranta al vehicolului, care au un impact direct asupra mediului, si prezinta un pericol pentru ceilalti participanti la trafic. Nu in ultimul rand, problemele care pot fi integrate in categoria problemelor periculoase sunt acelea care prezinta un risc ridicat asupra sigurantei rutiere, si care sunt daunatoare pentru mediul inconjurator.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
ARTICOLE SIMILARE
ARTICOLE SIMILARE
ARTICOLE SIMILARE
ARTICOLE SIMILARE