Va anuntam ca in Monitorul Oficial nr. 33 din 15 ianuarie 2015 a fost publicat Codul de Etica din 29 septembrie 2007 (*republicata*) profesionala si disciplina al Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din Romania.
Conform art. 2 din prezentul act normativ: "Codul de etica profesionala si disciplina cuprinde ansamblul caracteristicilor ce definesc calitatea activitatii profesionale, iar rolul lui este acela de a servi ca linie de conduita practicienilor in insolventa, astfel incat acestia sa desfasoare o activitate competenta si conform unei etici profesionale si discipline corespunzatoare."
Iata si principiile fundamentale in functie de care practiciantul in insolventa trebuie sa isi desfasoare sarcinile, in relatiile profesionale cu ceilalti, conform prevederilor de la art. 3:
a) independenta - in exercitarea profesiei, practicianul in insolventa trebuie sa se manifeste liber fata de orice interes care ar putea fi incompatibil cu integritatea si obiectivitatea sa;
b) integritatea morala - in exercitarea activitatii lor, membrii Uniunii vor actiona cu cinste, corectitudine si sinceritate;
c) respectarea secretului profesional - membrii Uniunii vor pastra secretul profesional si vor respecta caracterul confidential al informatiilor obtinute cu ocazia desfasurarii activitatii in calitate de practicieni in insolventa;
d) conflictul de interese - practicienii in insolventa vor evita in exercitarea activitatii lor conflictul de interese;
e) concurenta neloiala - membrii Uniunii isi vor exercita activitatea cu buna-credinta si cu respectarea cerintelor unei concurente loiale;
f) practica anticoncurentiala - membrii Uniunii vor evita actele si faptele care au sau pot avea ca efect restrangerea, impiedicarea sau denaturarea concurentei libere intre practicienii in insolventa;
g) respectarea prevederilor legale - membrii Uniunii vor respecta legislatia aplicabila activitatii pe care o desfasoara;
h) competenta profesionala - practicienii in insolventa sunt datori sa abordeze cu competenta profesionala lucrarile pe care le realizeaza.
Continuarea actului pe MonitorulJuridic.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<