TITLUL XIII:
Procedura refacerii inscrisurilor si hotararilor disparute
Art. 1054: Refacerea dosarelor sau inscrisurilor in cauzele in curs de solutionare
(1) Dosarele sau inscrisurile privitoare la o pricina in curs de judecata, disparute in orice mod, se pot reface de insasi instanta investita cu judecarea cauzei.
(2) In scopul prevazut la alin. (1), instanta va fixa termen, chiar din oficiu, citand partile si, dupa caz, martorii si expertii; va cere copii de pe inscrisurile ce i-au fost trimise de autoritati si de care partile s-au folosit sau de pe inscrisurile depuse de parti, dispunand totodata sa se scoata din registrele instantei toate datele privitoare la inscrisurile ce se refac.
(3) Pot servi la refacerea dosarului copiile legalizate de pe inscrisurile disparute ce se afla in posesia partilor ori a altor persoane sau a autoritatilor.
(4) Incheierea nu va putea fi atacata decat odata cu fondul.
(5) Inscrisurile refacute tin locul originalelor, pana la gasirea acestora.
Art. 1055: Refacerea hotararilor disparute
(1) Daca dosarul sau inscrisurile disparute priveau o pricina in care se pronuntase o hotarare, aceasta hotarare se va reface de catre instanta care a pronuntat-o, dupa cel de-al doilea exemplar al hotararii pastrat la mapa, iar daca si acel exemplar ar fi disparut, vor putea servi la refacere copiile legalizate de pe hotarare, ce s-au incredintat partilor sau altor persoane.
(2) In acest scop, instanta va putea sa dispuna, din oficiu, sa se faca publicatii intr-un ziar de larga raspandire, cu invitatia ca orice posesor al unei copii de pe hotarare sa o depuna la grefa instantei care a ordonat publicatia.
(3) Daca hotararea nu se poate reface pe calea aratata la alin. (1) si (2) , se va trece la refacerea ei de catre instanta care a pronuntat-o, potrivit dispozitiilor art. 1.054.
(4) In situatia in care dosarul, inclusiv hotararea, nu se pot reface nici potrivit alin. (3), iar cauza se afla in apel, instanta de apel va judeca din nou pricina in fond. Pentru judecata din nou a cauzei, partile sunt obligate sa faca dovada ca intre ele a existat litigiul ce face obiectul rejudecarii si ca acesta a fost solutionat prin hotarare judecatoreasca. Dovada se va face cu orice inscrisuri sau extrase din registrele ori din alte evidente ale instantei judecatoresti sau ale altor autoritati.
(5) Cand procesul se afla in recurs, iar dosarul, inclusiv hotararile date in prima instanta sau apel, nu pot fi refacute nici potrivit alin. (3) , instanta de recurs va trimite cauza instantei de apel pentru a proceda potrivit alin. (4) .
(6) Daca in cursul judecarii a fost gasita hotararea disparuta, cererea de refacere va fi respinsa.
(7) Daca ulterior judecarii cererii de refacere hotararea disparuta a fost gasita, hotararea refacuta potrivit prevederilor alin. (3) , (4) si (5) va fi anulata de catre instanta care a pronuntat-o.
Art. 1056: Refacerea hotararilor definitive
DispozitiileArt. 1.054 si 1.055 se aplica in mod corespunzator si in cazul in care se solicita refacerea unei hotarari definitive.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Conform art. 76 lit. h contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilitatilor sportive in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic oferite de furnizori ale caror activitati sunt incadrate la codurile CAEN 9311, 9312 sau 9313, precum si contravaloarea abonamentelor, oferite de acelasi furnizor care actioneaza in nume propriu sau in calitate de intermediar, ce includ atat servicii medicale, cat si dreptul de a utiliza facilitatile...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rugam sa ne precizati ce obligatii fiscale are angajatul si angajatorul in urmatoarea situatie: Angajatorul doreste sa acorde o indemnizatie salariatilor care folosesc masina proprie in interes de servici agenti de vanzari. Ce document se incheie cu acesta?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Doresc sa inregistrez in REVISAL acte aditionale de majorare a numarului de zile de CO din contractul individual de munca al fiecarui salariat, si nu stiu care este procedura de urmat. Accesez CONTRACTE, modificare, corectei...mentionez Actul Aditional al fiecarui coleg, etc practic care sunt pasii pentru a finaliza cu succes modificarea contractuala care va produce efecte de la 01.01.2025 cele 21 zile de CO, vor deveni 33, incepand din acest an. Va rog sa ma ajutati in acest sens cu pasii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<