Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Drept la replica al Ministerului Justitiei

Fata de articolul cu titlul „Afacerile cu statul merg “brici”. Ministerul Justitiei arunca peste 2,4 milioane de lei pe bilete de avion” publicat in cotidianul „Puterea” – mati, 29 iunie 2010 – Ministerul Justitiei face urmatoarele precizari:

1. Activitatea Ministerului Justitiei presupune si participarea activa la dezbaterea, elaborarea, modificarea sau completarea unor documente internationale. In acelasi timp, in cadrul mecanismelor europene si internationale la care Romania este parte, expertii din cadrul Ministerului Justitiei sunt obligati sa ia parte la lucrarile grupurilor de lucru sau de plen ale respectivelor organizatii.

De asemenea, participarea reprezentantilor Ministerului Justitiei este obligatorie ori de cate ori se discuta documente internationale care vizeaza Romania si care au legatura cu sfera de activitate a ministerului.

Cheltuielile de transport international determinate de necesitatea participarii expertilor/delegatilor romani la reuniunile Uniunii Europene si ale Consiliului European sunt recuperate ulterior de la organizatori, conform Ordinului nr. 120/2007 pentru aprobarea Metodologiei privind mecanismul intern de rambursare a cheltuielilor de transport, cu modificarile si completarile emis de Departamentul pentru Afaceri Europene din cadrul Guvernului.

2. Licitatia organizata de Ministerul Justitiei a fost total transparenta, fiind organizata prin Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice si a vizat incheierea unui „Acord-cadru” pe o durata de 4 ani.

Acordul-cadru, conform legislatiei achizitiilor publice, nu este un contract ferm ci „o intelegerea scrisa intervenita intre una sau mai multe autoritati contractante si unul sau mai multi operatori economici, al carei scop este stabilirea elementelor/conditiilor esentiale care vor guverna contractele de achizitie publica ce urmeaza a fi atribuite intr-o perioada data” .

Pe cale de consecinta el nu are o valoare fixa, certa ci un minim estimat si un maxim estimat.

In conformitate cu O.U.G. nr. 34/2006, Acordul – cadru cu reofertare se deruleaza in sensul ca pentru fiecare plecare, Ministerul Justitiei invita cei 4 promitenti-prestatori semnatari ai acordurilor sa depuna oferte de pret, achizitia realizandu-se cu aplicarea criteriului „pretul cel mai scazut”.



3. Valoarea inscrisa in anuntul de atribuire al Ministerului Justitiei postat pe SEAP de 2.455.520 lei reprezinta valoarea maxima estimata a acordului-cadru pentru 4 ani, adica valoarea tuturor contractelor de achizitie publica care se anticipeaza ca vor fi atribuite in baza acordului-cadru respectiv pe intreaga sa durata.

Minimul si maximul pe care o autoritate contractanta le previzioneaza pentru un acord cadru nu reprezinta limite valorice sau cantitative pe care aceasta este obligata sa le respecte pe parcursul derularii acordului.

4. Criteriul de atribuire utilizat pentru aceasta procedura a fost : „Pretul cel mai scazut al Taxei de Serviciu (TS) perceputa de operatorul economic.

Taxele de serviciu (TS) mentionate in ofertele financiare depuse in Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice de operatorii economici sunt maxime si nu pot fi depasite pe toata perioada derularii acordului cadru.

La momentul reofertarii, in vederea atribuirii contractelor subsecvente, promitentii – prestatori pot prezenta oferte cu TS mai mica decat valoarea maxima mentionata in Acordul – cadru.

5. Inca din anul 2009, la nivelul Ministerului Justitiei au fost luate masuri pentru reducerea cheltuielilor bugetare.

Astfel, deplasarile externe ale personalului la diferitele grupuri de lucru, reuniuni sau consilii etc. se vor limita la un numar minim de participanti, iar deplasarea se va efectua doar cu aprobarea prealabila a ministrului Justitiei. In aceste conditii, totalul cheltuielilor MJ cu transportul aferent deplasarilor externe a scazut in anul 2009 - fata de 2008 - cu aproximativ 45%, iar in semestrul I 2010 - fata de semestrul I 2009 - cu 32%.

Sursa Ministerul Justitiei 29/06/2010


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Drept la replica al Ministerului Justitiei":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016