Conform art. 1 alin. (1) din Legea 192/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, daca legea nu prevede altfel, partile, persoane fizice sau persoane juridice, sunt obligate sa participe la sedinta de informare privind avantajele medierii, inclusiv, daca este cazul, dupa declansarea unui proces In fata instantelor competente, In vederea solutionarii pe aceasta cale a conflictelor in materie civila, de familie, In materie penala, precum si in alte materii, in conditiile prevazute de lege.
Dovada participarii la sedinta de informare privind
avantajele medierii se face printr-un certificat de informare eliberat de mediatorul care a realizat informarea, astfel cum prevad dispozitiile art. 1 alin. (11) teza I din aceeasi lege.
Legiuitorul nu stabileste In sarcina partilor conflictului obligatia de a participa la
procedura medierii, ci doar obligativitatea participarii la sedinta de informare privind avantajele medierii. In concluzie, partile sunt singurele In masura sa decida daca recurg la solutionarea conflictului prin mediere.
Cu alte cuvinte, medierea este facultativa, voluntara, lasata de legiuitor la indemana partilor care consimt parcurgerea unei astfel de proceduri in scopul rezolvarii conflictului intervenit Intre ele. Insa participarea la sedinta de informare privind avantajele medierii este obligatorie.
De retinut! Nu trebuie confundat caracterul facultativ si voluntar al medierii cu cel obligatoriu al participarii la informarea de mediere In materiile prevazute de lege.
sursa: Manualul Mediatorului – Succes garantat >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<