Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Explicatii: Suspendare activitate firma

 

O societatea comerciala care isi suspenda activitatea la Registrul Comertului poate, pe perioada suspendarii, sa aiba un angajat cu atributiuni administrative (plata leasing, rate, impozit cladiri)?

Problema aceasta  este una controversata deoarece prevederile legale in acest sens sunt ambigue si lacunare.

Astfel, Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale prevede:

“Art. 237. – (1) La cererea oricarei persoane interesate, precum si a Oficiului National al Registrului Comertului, tribunalul va putea pronunta dizolvarea societatii in cazurile in care:
a) societatea nu mai are organe statutare sau acestea nu se mai pot intruni;
b) societatea nu a depus, in cel mult 6 luni de la expirarea termenelor legale, situatiile financiare anuale sau alte acte care, potrivit legii, se depun la oficiul registrului comertului;
c) societatea si-a incetat activitatea, nu are sediul social cunoscut ori nu indeplineste conditiile referitoare la sediul social sau asociatii au disparut ori nu au domiciliul cunoscut sau resedinta cunoscuta;


d) societatea nu si-a completat capitalul social, in conditiile legii.
(2) Dispozitiile alin. (1) lit. c) nu sunt aplicabile in cazul in care societatea a fost in inactivitate temporara, anuntata organelor fiscale si inscrisa in registrul comertului. Durata inactivitatii nu poate depasi 3 ani.“

Suspendarea activitatii unei societati comerciale presupune inactivitatea activitatii economice. Acest fapt nu inseamna ca firma nu mai poate face plati pentru a-si achita obligatiile restante fata de furnizori, bugetul statului etc.

Potrivit art. 6 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.

Legea contabilitatii nu face distinctie intre societatile active si cele care au activitatea suspendata. Prin urmare, exista obligatia de a inregistra toate facturile si chitantele emise pe numele societatii.

Asadar, este posibil ca o societate comerciala care si-a suspendat activitatea sa inregistreze in continuare venituri si cheltuieli, dar care nu sunt rezultatul activitatilor pe care aceasta este autorizata sa le desfasoare. Spre exemplu, societatea poate avea cheltuieli sub forma unei chirii pentru sediul social, poate sa efectueze diverse plati pentru furnizorii restanti, poate fi obligata sa plateasca unui fost angajat anumite drepturi restante. O societate a carei activitate este suspendata poate face incasari si
poate efectua plati pentru serviciile anterioare suspendarii.

De asemenea, o societatea a carei activitate este suspendata are obligatia de a depune la Fisc diverse declaratii, mai ales in cazul in care aceasta nu a obtinut si regim de declarare derogatoriu. Toate aceste activitati trebuie duse la indeplinire de un angajat al societatii.

Asadar, o societate comerciala care si-a suspendat activitatea poate inregistra in contabilitate diverse operatiuni ce nu tin de specificul obiectului de activitate.
In schimb, in cazul obtinerii de la Fisc a regimului de declarare derogatoriu, societatea trebuie sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului pe perioada in care a obtinut acest regim.

Neavand insa dispozitii concrete cu privire la inactivitatea temporara, din pacate ramane la latitudinea organelor de control daca exista sau nu dreptul de a avea angajati pe perioada in care societatea se afla in inactivitate temporara.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Explicatii: Suspendare activitate firma":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016