Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Hotararea nr. 476 din 2020 privind prelungirea starii de alerta

Guvernul Romaniei a decis marti prelungirea starii de alerta cu inca 30 de zile, asadar a fost emisa Hotararea nr. 476 din 2020. 

Continutul integral al actului normativ poate fi consultat mai jos. 

Detalii despre ce urmeaza sa se intample acum cu Hotararea pot fi citite AICI, unde am explicat intreaga procedura de adoptare si instituire a starii de alerta.

Retinem! In cazul starii de alerta legea prevede in mod expres drepturile sau libertatile fundamentale care pot fi restranse.

Masurile dispuse pot cuprinde si restrangerea unuia sau mai multor drepturi si libertati dintre cele ce urmeaza: dreptul la libera circulatie, inviolabilitatea domiciliului, interzicerea muncii fortate, dreptul la proprietate privata si dreptul la protectie sociala.

Hotararea nr. 476 din 2020 privind prelungirea starii de alerta

Tinand cont de prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 11/2020 privind stocurile de urgenta medicala, precum si unele masuri aferente instituirii carantinei, aprobata cu completari prin Legea nr. 20/2020, cu completarile ulterioare, precum si de prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, cu modificarile ulterioare,
luand in considerare prevederile art. 16 alin. (1) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 15/2005, si ale art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc,
avand in vedere faptul ca evaluarea realizata in baza factorilor de risc prevazuti la art. 3 alin. (4) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 indica necesitatea mentinerii unui raspuns amplificat la situatia de urgenta determinata de raspandirea noului coronavirus, aspecte materializate in cuprinsul documentului intitulat „Analiza factorilor de risc privind managementul situatiei de urgenta generate de virusul SARS-COV-2 pe teritoriul Romaniei la data de 15.06.2020“, intocmit la nivelul Centrului National de Conducere si Coordonare a Interventiei,
tinand seama de propunerile cuprinse in Hotararea Comitetului National pentru Situatii de Urgenta nr. 30 din 16 iunie 2020 privind propunerea unor masuri necesar a fi aplicate pe durata starii de alerta pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19,
in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 3, art. 4, art. 6 si art. 71 alin. (1) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19,

hotarare 476 prelungirea starii de alerta

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Articolul 1
Incepand cu data de 17 iunie 2020, se prelungeste cu 30 de zile starea de alerta pe intreg teritoriul tarii, instituita prin Hotararea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 410 din 18 mai 2020, aprobata cu modificari si completari prin Hotararea Parlamentului Romaniei nr. 5/2020, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul 2
Pe durata prevazuta la art. 1 masurile de prevenire si control al infectiilor cu coronavirusul SARS-CoV-2, conditiile concrete de aplicare si destinatarii acestor masuri, precum si institutiile si autoritatile publice care pun in aplicare sau urmaresc respectarea aplicarii masurilor pe durata starii de alerta sunt prevazute in:
a) anexa nr. 1 - „Masuri pentru cresterea capacitatii de raspuns“;
b) anexa nr. 2 - „Masuri pentru asigurarea rezilientei comunitatilor“;
c) anexa nr. 3 - „Masuri pentru diminuarea impactului tipului de risc“.

Articolul 3
In aplicarea dispozitiilor art. 7^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2020 privind stocurile de urgenta medicala, precum si unele masuri aferente instituirii carantinei, aprobata cu completari prin Legea nr. 20/2020, cu completarile ulterioare, si ale Hotararii Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc, cu modificarile ulterioare, secretarul de stat, sef al Departamentului pentru Situatii de Urgenta din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, dispune, in colaborare cu Ministerul Sanatatii, prin ordin al comandantului actiunii, masurile necesare prevenirii si combaterii infectiilor cu coronavirusul SARS-CoV-2, in cadrul actiunilor de raspuns la nivel national.

Articolul 4
Regimul contraventional aplicabil pentru nerespectarea masurilor prevazute in anexele nr. 1-3 este cel stabilit la art. 64-70 din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Articolul 5
Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezenta hotarare.

Articolul 6
Pana la emiterea actelor pentru punerea in executare a prezentei hotarari, se mentine aplicabilitatea actelor emise pentru punerea in executare a Hotararii Guvernului nr. 394/2020, aprobata cu modificari si completari prin Hotararea Parlamentului Romaniei nr. 5/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, in masura in care dispozitiile acestora nu contravin masurilor stabilite in anexele nr. 1-3 la prezenta hotarare.

Anexa 1 - Masuri pentru cresterea capacitatii de raspuns

Articolul 1
In conditiile art. 5 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, se stabilesc urmatoarele masuri:
1. coordonarea operationala a serviciilor publice de ambulanta si a serviciilor voluntare pentru situatii de urgenta, in conditiile art. 54 si 55 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, cu modificarile ulterioare;
2. coordonarea operationala a politiei locale, in conditiile art. 50-52 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020, cu modificarile ulterioare.

Articolul 2
In conditiile art. 5 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 55/2020, se stabilesc urmatoarele masuri:
1. Se instituie obligatia de a asigura masurile de continuitate a activitatii centrelor rezidentiale de ingrijire si asistenta a persoanelor varstnice, centrelor rezidentiale pentru copii si adulti, cu si fara dizabilitati, precum si pentru alte categorii vulnerabile si de a stabili programul de lucru al angajatilor, potrivit art. 19 din Legea nr. 55/2020.
2. Furnizorii de servicii sociale de tip rezidential isi organizeaza programul in functie de contextul epidemiologic existent la nivel local si cu respectarea normelor in vigoare privind legislatia in domeniul muncii. Activitatea la nivelul acestor servicii va fi organizata si desfasurata cu respectarea normelor de prevenire a raspandirii virusului SARS-CoV-2 instituite de autoritatile competente.

Articolul 3
In conditiile art. 5 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 55/2020, se stabileste desfasurarea in regim permanent a activitatii tuturor centrelor operative pentru situatii de urgenta cu activitate temporara, precum si a activitatii Centrului National de Conducere si Coordonare a Interventiei si a centrelor judetene/al municipiului Bucuresti de coordonare si conducere a interventiei.

Articolul 4
(1) Masura prevazuta la art. 1 pct. 1 se pune in aplicare de catre unitatile teritoriale pentru situatii de urgenta, respectiv de catre inspectoratele pentru situatii de urgenta.
(2) Masura prevazuta la art. 1 pct. 2 se pune in aplicare de catre Politia Romana, prin inspectoratele de politie judetene/Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti.
(3) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 2 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale.
(4) Masura prevazuta la art. 3 se pune in aplicare de catre institutiile la nivelul carora sunt organizate centrele operative pentru situatii de urgenta, respectiv centrele de coordonare si conducere a interventiei. Respectarea aplicarii acestei masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.

Anexa 2 - Masuri pentru asigurarea rezilientei comunitatilor
Articolul 1
In conditiile art. 5 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 55/2020, se stabilesc urmatoarele masuri:
1. In spatiile publice inchise, spatiile comerciale, mijloacele de transport in comun si la locul de munca se instituie obligativitatea purtarii mastii de protectie, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sanatatii si ministrului afacerilor interne, emis in temeiul art. 13 si art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020. Guvernul Romaniei, prin Ministerul Sanatatii, va pune la dispozitia autoritatilor administratiei publice locale necesarul de masti de protectie pentru familiile si persoanele defavorizate de pe raza unitatilor administrativ-teritoriale respective.
2. Pentru toate persoanele care vin in Romania din tarile care nu fac obiectul exceptiei de la carantinare/izolare, stabilita de Institutul National de Sanatate Publica si aprobata de Comitetul National pentru Situatii de Urgenta, se instituie pe o perioada de 14 zile masura carantinarii/izolarii la locuinta/locatia declarata de persoana in cauza, impreuna cu colocatarii, inclusiv familia/apartinatorii, dupa caz.
3. Persoanele care vin in Romania din tarile care fac obiectul exceptiei de la carantinare/izolare, prevazuta la pct. 2, dar care, inaintea plecarii din tara respectiva, nu au stat cel putin 14 zile pe teritoriul acesteia, intra in carantina/izolare la locuinta/locatia declarata de persoana in cauza, impreuna cu colocatarii, inclusiv familia/apartinatorii, dupa caz.
4. Persoanele care fie au plecat din Romania si petrec o perioada mai scurta de 14 zile in alta tara exceptata de la masura carantinarii/izolarii, fie au petrecut o perioada de cel putin 14 zile cumulativ in tari exceptate de la masura carantinarii/izolarii nu intra in carantina/izolare la intrarea in Romania.
5. Prin exceptie de la prevederile pct. 2 si 3, persoanele care nu au posibilitatea indeplinirii conditiilor pentru carantina/ izolarea la locuinta/alta locatie sau care solicita acest lucru pentru a nu isi expune familia pot opta pentru masura carantinei institutionalizate, in spatii special destinate puse la dispozitie de autoritatile administratiei publice locale.
6. Persoanele care nu respecta masurile de carantina/izolare la locuinta/alta locatie sunt introduse in carantina institutionalizata pentru o perioada de 14 zile si obligate sa suporte contravaloarea cazarii si hranirii pe perioada carantinei institutionalizate.
7. Persoanele aflate in carantina institutionalizata la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari raman in carantina in spatiile respective pana la expirarea perioadei de 14 zile de la data intrarii in carantina.
8. Sunt exceptate de la prevederile pct. 2 si 3 urmatoarele categorii de persoane care nu prezinta simptome asociate COVID-19, cu respectarea prevederilor legale in vigoare privind utilizarea materialelor individuale de protectie impotriva COVID-19:
a) conducatorii autovehiculelor de transport marfa cu capacitatea maxima autorizata mai mare de 2,4 tone;
b) conducatorii autovehiculelor pentru transport persoane care au mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului;
c) conducatorii auto prevazuti la lit. a) si lit. b) care se deplaseaza in interesul desfasurarii profesiei din statul de rezidenta al acestora intr-un alt stat membru al Uniunii Europene sau dintr-un alt stat al Uniunii Europene in statul de rezidenta, indiferent daca deplasarea se face prin mijloace individuale sau in cont propriu;
d) membri ai Parlamentului European, parlamentari si personal apartinand institutiilor internationale si sistemului national de aparare, ordine publica si securitate nationala;
e) pilotii de aeronave si personalul navigant;
f) mecanicii de locomotiva si personalul feroviar;
g) personalul navigant roman, maritim si fluvial care se repatriaza prin orice mijloc de transport, care prezinta autoritatilor competente „certificatul pentru lucratorii din sectorul transporturilor internationale“, al carui model este publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 96 I din 24 martie 2020;
h) personalul navigant maritim si fluvial care efectueaza schimbul de echipaj la bordul navelor aflate in porturile romanesti, indiferent de pavilionul pe care il arboreaza, daca la intrarea in tara, precum si la imbarcarea/debarcarea de pe nava prezinta autoritatilor competente „certificatul pentru lucratorii din sectorul transporturilor internationale“, al carui model este publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 96 I din 24 martie 2020;
i) personalul navigant care debarca de la bordul navelor de navigatie interioara, care arboreaza pavilion roman, intr-un port romanesc, cu conditia asigurarii de catre angajatori a certificatului pentru lucratorii din transportul international si a echipamentelor individuale de protectie impotriva COVID-19, pe timpul deplasarii de la nava la locatia unde poate fi contactat in perioada dintre voiajuri;
j) lucratorii transfrontalieri care intra in Romania din Ungaria, Bulgaria, Serbia, Ucraina sau Republica Moldova, precum si cetatenii romani angajati ai operatorilor economici din tarile mentionate, care la intrarea in tara fac dovada raporturilor contractuale cu operatorii economici respectivi;
k) angajati ai operatorilor economici din Romania care efectueaza lucrari, conform contractelor incheiate, in afara teritoriului Romaniei, la intoarcerea in tara, daca dovedesc raporturile contractuale cu beneficiarul din afara teritoriului national;
l) reprezentantii companiilor straine care au filiale/ sucursale/reprezentante sau agentii pe teritoriul national, daca la intrarea pe teritoriul Romaniei dovedesc raporturile contractuale cu entitatile economice de pe teritoriul national;
m) persoanele care intra in Romania pentru activitati de utilizare, instalare, punere in functiune, mentenanta, service al echipamentelor si tehnicii din domeniile medical, stiintific, economic, aparare, ordine publica si securitate nationala, transporturi, precum si persoanele care desfasoara activitati profesionale specifice in domeniile mentionate, daca dovedesc raporturile contractuale/de colaborare cu beneficiarul/beneficiarii de pe teritoriul Romaniei, precum si inspectorii organismelor internationale;
n) membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si ai altor reprezentante diplomatice acreditate la Bucuresti, posesori de pasapoarte diplomatice, personalul asimilat personalului diplomatic, precum si membrii Corpului Diplomatic si Consular al Romaniei si posesorii de pasapoarte diplomatice si de serviciu, precum si membrii familiilor acestora;
o) angajatii sistemului national de aparare, ordine publica si securitate nationala care se intorc in Romania din misiuni executate in afara tarii;
p) elevii/studentii, cetateni romani sau cetateni cu domiciliul sau resedinta in afara Romaniei si care au de sustinut probe sau examene la incheierea ciclurilor de invatamant gimnazial/liceal/invatamant superior ori pentru activitati legate de finalizarea studiilor in unitati/institutii de invatamant de pe teritoriul tarii noastre.
9. Pe durata masurii de izolare/carantina la domiciliu sau carantina institutionalizata, persoanele care nu prezinta simptome asociate COVID-19, cu respectarea prevederilor legale in vigoare privind utilizarea materialelor individuale de protectie impotriva COVID-19, pot participa la ceremonialul de inmormantare in cazul decesului sotului/sotiei, unei rude/afin de gradul 1-3, cu acordul Directiei de Sanatate Publica si avizul centrelor judetene/al municipiului Bucuresti de coordonare si conducere a interventiei.

Articolul 2
Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 1 se urmareste de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Afacerilor Interne.

Anexa 3 - Masuri pentru diminuarea impactului tipului de risc

Articolul 1
In conditiile art. 5 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 55/2020, se stabilesc urmatoarele masuri:
1. Pentru prevenirea raspandirii infectiilor cu SARS-CoV-2 sunt interzise organizarea si desfasurarea de mitinguri, demonstratii, procesiuni, concerte sau a altor tipuri de intruniri in spatii deschise, precum si a intrunirilor de natura activitatilor culturale, stiintifice, artistice, sportive sau de divertisment in spatii inchise, cu exceptia celor organizate si desfasurate potrivit pct. 2-11.
2. Activitatile de pregatire fizica in cadrul structurilor si bazelor sportive, definite conform Legii educatiei fizice si sportului nr. 69/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, constand in cantonamente, antrenamente si competitii sportive organizate pe teritoriul Romaniei pot fi desfasurate numai in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 43 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020.
3. Competitiile sportive organizate in aer liber sau in bazine acoperite ori aflate in aer liber se pot desfasura pe teritoriul Romaniei fara spectatori, numai in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 43 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020.
4. In conditiile pct. 2, se permite desfasurarea de catre sportivii profesionisti, legitimati si/sau de performanta a activitatilor de pregatire fizica in bazine acoperite sau aflate in aer liber, iar activitatile de pregatire fizica in spatii inchise sunt permise numai cu respectarea regulilor de distantare intre participanti, astfel incat sa se asigure minimum 7 mp/persoana.
5. Prevederile pct. 2-4 nu se aplica in cazul sporturilor de contact.
6. Activitatea institutiilor muzeale, a bibliotecilor, librariilor, studiourilor de productie de film si audiovizual, precum si evenimentele culturale in aer liber pot fi desfasurate in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii si ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 44 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020.
7. In conditiile pct. 6, organizarea si desfasurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai daca ocupantii unui autovehicul sunt membrii aceleasi familii, iar organizarea si desfasurarea in aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice si private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 500 de spectatori cu locuri pe scaune, aflate la distanta de minimum 2 metri unul fata de celalalt, precum si cu purtarea mastii de protectie.
8. Activitatea cultelor religioase, inclusiv a slujbelor si rugaciunilor colective, se desfasoara in interiorul si/sau in afara lacasurilor de cult cu respectarea regulilor de protectie sanitara, stabilite prin ordinul comun al ministrului sanatatii si ministrului afacerilor interne, emis in temeiul art. 45 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020.
9. Se interzic activitatile recreative si sportive desfasurate in aer liber, cu exceptia celor care se desfasoara cu participarea a cel mult 6 persoane care nu locuiesc impreuna, respectiv ciclismul, drumetiile, alergarea, canotajul, alpinismul, vanatoarea, pescuitul si alte activitati recreative si sportive desfasurate in aer liber stabilite prin ordin comun al ministrului sanatatii, dupa caz, cu ministrul tineretului si sportului, ministrul mediului, apelor si padurilor sau ministrul agriculturii si dezvoltarii rurale.
10. Se interzice participarea la evenimente private in spatii inchise, cu exceptia celor care se desfasoara cu participarea a cel mult 20 de persoane si cu respectarea regulilor de distantare fizica.
11. Se interzice participarea la evenimente private in spatii deschise, cu exceptia celor care se desfasoara cu participarea a cel mult 50 de persoane si cu respectarea regulilor de distantare fizica.

Articolul 2
In conditiile art. 5 alin. (3) lit. b) din Legea nr. 55/2020, se stabilesc urmatoarele masuri:
1. In interiorul localitatilor se interzic circulatia persoanelor in grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu apartin aceleiasi familii, precum si formarea unor asemenea grupuri.
2. Se interzice intrarea pe teritoriul Romaniei, prin punctele de trecere a frontierei de stat, a cetatenilor straini si apatrizilor, definiti potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, republicata, cu completarile ulterioare, cu urmatoarele exceptii:
a) membri de familie ai cetatenilor romani;
b) membri de familie ai cetatenilor altor state membre ale Uniunii Europene sau ale Spatiului Economic European ori ai Confederatiei Elvetiene, cu rezidenta in Romania;
c) persoane care poseda o viza de lunga sedere, un permis de sedere sau un document echivalent permisului de sedere eliberat de autoritati ori un document echivalent acestora emis de autoritatile altor state, potrivit legislatiei Uniunii Europene;
d) persoane care se deplaseaza in interes profesional, dovedit prin viza, permis de sedere sau un alt document echivalent, respectiv cadre medicale, cercetatori in domeniul medical, cadre medicale pentru ingrijire geriatrica, precum si transportatorii si alte categorii de personal implicat in transportul de bunuri care asigura astfel de transporturi necesare;
e) personal diplomatic sau consular, personal al organizatiilor internationale, personal militar sau personal care poate asigura ajutor umanitar;
f) persoane in tranzit, inclusiv cei repatriati ca urmare a acordarii protectiei consulare;
g) pasageri care calatoresc din motive imperative;
h) persoane care au nevoie de protectie internationala sau din alte motive umanitare.

Articolul 3
In conditiile art. 5 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 55/2020, se instituie carantina in cladirile, localitatile si zonele geografice stabilite prin ordin al comandantului actiunii, la solicitarea comitetelor judetene pentru situatii de urgenta, pe baza analizelor realizate de catre directiile de sanatate publica si avizate de catre Institutul National de Sanatate Publica.

Articolul 4
In conditiile art. 5 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 55/2020, se stabilesc urmatoarele masuri:
1. Suspendarea zborurilor efectuate de operatorii economici din aviatie spre Belgia, Franta, Iran, Italia, Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord, Regatul Tarilor de Jos, Spania, Statele Unite ale Americii si Turcia si din aceste tari catre Romania pentru toate aeroporturile din Romania, potrivit art. 37 din Legea nr. 55/2020.
2. Se pot relua zborurile prevazute la pct. 1 pentru tarile care fac obiectul exceptiei de la carantinare/izolare stabilite de Institutul National de Sanatate Publica si aprobate de Comitetul National pentru Situatii de Urgenta.
3. Sunt exceptate de la prevederile pct. 1 urmatoarele categorii de zboruri:
a) efectuate cu aeronave de stat;
b) de transport marfa si/sau corespondenta;
c) umanitare sau care asigura servicii medicale de urgenta;
d) pentru cautare-salvare sau de interventie in situatii de urgenta, la solicitarea unei autoritati publice din Romania;
e) avand drept scop transportul echipelor de interventie tehnica, la solicitarea operatorilor economici stabiliti in Romania;
f) aterizari tehnice necomerciale;
g) de pozitionare a aeronavelor, fara incarcatura comerciala tip ferry;
h) tehnice, in scopul efectuarii unor lucrari la aeronave;
i) efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucratorilor sezonieri sau pentru repatrierea unor cetateni straini, din Romania catre alte state, cu avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane si al autoritatii competente din statul de destinatie;
j) efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), din alte state catre Romania pentru repatrierea cetatenilor romani, cu avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane, in baza acordului Ministerului Afacerilor Interne si al Ministerului Afacerilor Externe;
k) efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucratorilor din sectorul transporturilor prevazuti in anexa nr. 3 la Comunicarea privind implementarea Culoarelor Verzi („Green Lanes“) in temeiul Orientarilor privind masurile de gestionare a frontierelor in vederea protejarii sanatatii si a asigurarii disponibilitatii marfurilor si serviciilor esentiale - C(2020) 1897, din 23 martie 2020, din Romania catre alte state si din alte state catre Romania, cu avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane, al Ministerului Afacerilor Externe si al autoritatii competente din statul de destinatie.

Articolul 5
In conditiile art. 5 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 55/2020, se mentine inchiderea temporara, totala sau partiala, a urmatoarelor puncte de trecere a frontierei de stat:
1. la frontiera romano-ungara:
a) Sacuieni, judetul Bihor (cu exceptia circulatiei lucratorilor transfrontalieri);
b) Carei, judetul Satu Mare;
2. la frontiera romano-bulgara:
a) Lipnita, judetul Constanta;
b) Dobromir, judetul Constanta;
c) Bechet, judetul Dolj (cu exceptia traficului de marfa);
3. la frontiera romano-ucraineana:
a) Isaccea, judetul Tulcea;
4. la frontiera Romaniei cu Republica Moldova:
a) Radauti-Prut, judetul Botosani;
b) Oancea, judetul Galati;
5. la frontiera romano-sarba:
a) Drobeta-Turnu Severin, judetul Mehedinti (cu exceptia traficului de marfa);
b) Orsova, judetul Mehedinti;
c) Moldova Noua, judetul Caras-Severin;
d) Naidas, judetul Caras-Severin;
e) Valcani, judetul Timis;
f) Stamora-Moravita, judetul Timis - feroviar (cu exceptia traficului de marfa);
g) Lunga, judetul Timis;
h) Foeni, judetul Timis.

Articolul 6
In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f), art. 8 si 9 din Legea nr. 55/2020, se stabilesc urmatoarele masuri:
1. Se suspenda consumul produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice in spatiile comune de servire a mesei din restaurante, hoteluri, moteluri, pensiuni, cafenele sau alte localuri publice, din interiorul cladirilor.
2. In spatiile prevazute la pct. 1 sunt permise prepararea hranei si comercializarea produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice care nu se consuma in spatiile respective.
3. Prepararea, comercializarea si consumul produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice sunt permise in spatiile special destinate dispuse in exteriorul cladirilor, in aer liber, cu asigurarea unei distante de minimum 2 m intre mese si participarea a maximum 4 persoane la o masa, daca sunt din familii diferite, si cu respectarea masurilor de protectie sanitara stabilite prin ordin comun al ministrului sanatatii, ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri si al presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020.

Articolul 7
In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f), art. 8 si 9 din Legea nr. 55/2020, in interiorul centrelor comerciale in care isi desfasoara activitatea mai multi operatori economici nu se permite:
a) activitatea restaurantelor, cafenelelor sau a altor asemenea unitati de alimentatie publica, cu exceptia celor care functioneaza potrivit art. 6 pct. 3;
b) exploatarea locurilor de joaca, a salilor de jocuri si a cinematografelor.

Articolul 8
In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) si art. 33-36 din Legea nr. 55/2020, se stabilesc urmatoarele masuri:
1. Transportul aerian se desfasoara cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia spatiilor comune, echipamentelor, mijloacelor de transport si aeronavelor, procedurile si protocoalele din interiorul aeroporturilor si aeronavelor, regulile de conduita pentru personalul operatorilor aeroportuari, aerieni si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului aerian, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 32, art. 33 si art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020.
2. Transportul feroviar se desfasoara cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia spatiilor comune din gari, halte, statii sau puncte de oprire, a echipamentelor si garniturilor de tren, procedurile si protocoalele din interiorul garilor, haltelor, statiilor sau punctelor de oprire, dar si in interiorul vagoanelor si garniturilor de tren, gradul si modul de ocupare al materialului rulant, regulile de conduita pentru personalul operatorilor si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului feroviar, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 32, art. 34 si art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020.
3. Transportul rutier se desfasoara cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia mijloacelor de transport persoane, procedurile si protocoalele din interiorul mijloacelor de transport, gradul si modul de ocupare a mijloacelor de transport, regulile de conduita pentru personalul operatorilor si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului rutier, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 32, art. 35 si art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020.
4. Transportul naval se desfasoara cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia navelor de transport persoane, procedurile si protocoalele din interiorul navelor de transport persoane, gradul si modul de ocupare al navelor de transport persoane, regulile de conduita pentru personalul operatorilor si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului naval, prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 32, art. 36 si art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020.
5. Transportul intern si international de marfuri si persoane se desfasoara cu respectarea prevederilor din ordinul comun al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 37 din Legea nr. 55/2020.

Articolul 9
In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, se stabilesc urmatoarele masuri:
1. Se suspenda activitatea operatorilor economici desfasurata in spatii inchise in urmatoarele domenii: activitati in piscine, locuri de joaca si sali de jocuri.
2. Se instituie obligatia institutiilor si autoritatilor publice, operatorilor economici si profesionistilor de a organiza activitatea, astfel incat sa asigure, la intrarea in sediu, in mod obligatoriu, triajul epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor, atat pentru personalul propriu, cat si pentru vizitatori, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne, emis in temeiul art. 13 si art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020.
3. Se instituie obligatia desfasurarii activitatii la nivelul cabinetelor stomatologice si unitatilor sanitare non-COVID de a organiza activitatea, in conditiile stabilite prin ordinul ministrului sanatatii emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020.
4. Se instituie obligatia operatorilor economici care desfasoara activitati de jocuri de noroc, ingrijire personala, primire turistica cu functiuni de cazare, precum si activitati de lucru in birouri cu spatii comune in sistem deschis de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, in baza caruia isi pot desfasura activitatea.
5. Se instituie obligatia operatorilor economici care desfasoara activitati de administrare a strandurilor exterioare, a piscinelor exterioare sau salilor de sport/fitness de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020.
6. Se instituie obligatia operatorilor economici care desfasoara activitati de tratament balnear de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul ministrului sanatatii emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020.
7. Suprafata sectorului/subsectorului de plaja amenajata folosita pentru inchirierea sezlongurilor si umbrelelor in suport fix trebuie sa fie de maximum 70% din suprafata totala inchiriata, diferenta reprezentand-o zona destinata plajei pe nisip. La dimensionare nu se vor lua in calcul spatiile destinate amplasarii altor dotari de pe plaja.
8. Accesul pe plaja neamenajata se face in mod liber, cu respectarea regulilor de distantare fizica. Utilizarea plajei se va face cu mentinerea unei distante de cel putin 2 m intre persoane in orice moment, cu exceptia membrilor aceleiasi familii.
9. Accesul persoanelor pe suprafetele de plaje amenajate cu sezlonguri se realizeaza doar cu asigurarea obligatorie de sezlonguri pentru fiecare dintre persoanele prezente, asigurarea unei distante de minimum 2 m intre sezlongurile care sunt utilizate de persoane din familii diferite si cu respectarea normelor de prevenire stabilite prin ordin comun al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri, al ministrului sanatatii si al ministrului mediului, apelor si padurilor, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020. Aceleasi reguli de distantare fizica se aplica si pentru suprafata de 30% fara sezlonguri.

Articolul 10
In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) si ale art. 38 din Legea nr. 55/2020, se stabilesc urmatoarele masuri:
1. Activitatea in crese, gradinite si afterschool-uri, pe perioada vacantei de vara, este permisa numai cu respectarea conditiilor stabilite prin ordin comun al ministrului educatiei si cercetarii, al ministrului muncii si protectiei sociale si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020.
2. In cadrul unitatilor/institutiilor de invatamant sunt permise organizarea si desfasurarea examenelor pentru elevi/studenti, cadre didactice, precum si activitatile specifice unitatilor/institutiilor de invatamant in conditiile respectarii masurilor de prevenire, stabilite prin ordin comun al ministrului educatiei si cercetarii si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020.

Articolul 11
(1) Respectarea aplicarii masurii prevazute la art. 1 pct. 1 se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
(2) Masurile prevazute la art. 1 pct. 2-5 se pun in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Tineretului si Sportului. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
(3) Masurile prevazute la art. 1 pct. 6 si 7 se pun in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Culturii. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
(4) Masura prevazuta la art. 1 pct. 8 se pune in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Afacerilor Interne. Respectarea aplicarii acestei masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
(5) Masura prevazuta la art. 1 pct. 9 se pune in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si, dupa caz, de Ministerul Tineretului si Sportului, Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor sau Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale. Respectarea aplicarii acestei masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
(6) Respectarea aplicarii masurii prevazute la art. 1 pct. 10 si 11 se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
(7) Respectarea aplicarii masurii prevazute la art. 2 se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
(8) Respectarea aplicarii masurii prevazute la art. 3 se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
(9) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 4 se urmareste de catre Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor si Ministerul Afacerilor Interne.
(10) Masura prevazuta la art. 5 se pune in aplicare de catre Ministerul Afacerilor Interne.
(11) Masura prevazuta la art. 6 pct. 3 se pune in aplicare de catre Ministerul Sanatatii, Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri si Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor. Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 6 si 7 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
(12) Masurile prevazute la art. 8 se pun in aplicare de catre Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, Ministerul Afacerilor Interne si Ministerul Sanatatii. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
(13) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 9 pct. 1 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
(14) Masurile prevazute la art. 9 pct. 2 se pun in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Afacerilor Interne. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
(15) Masurile prevazute la art. 9 pct. 3 si 6 se pun in aplicare de catre Ministerul Sanatatii. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
(16) Masurile prevazute la art. 9 pct. 4 se pun in aplicare de catre Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri si Ministerul Sanatatii. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
(17) Masurile prevazute la art. 9 pct. 5 se pun in aplicare de catre Ministerul Tineretului si Sportului si Ministerul Sanatatii. Respectarea masurilor prevazute la art. 9 pct. 6 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
(18) Masurile prevazute la art. 9 pct. 7-9 se pun in aplicare de catre Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor si Ministerul Sanatatii. Respectarea masurilor prevazute la art. 9 pct. 7-9 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
(19) Masurile prevazute la art. 10 se pun in aplicare de catre Ministerul Educatiei si Cercetarii si Ministerul Sanatatii. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.


Florin Amariei
de Florin Amariei
Redactor

Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie.  In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 17 Iunie 2020
Votati articolul "Hotararea nr. 476 din 2020 privind prelungirea starii de alerta":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016