Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Starea de alerta, prelungita din nou cu 30 de zile. Citu: "Nu se schimba nimic!"

Starea de alerta, prelungita din nou cu 30 de zile. Citu: "Nu se schimba nimic!"
Guvernul Romaniei a adoptat o Hotarare prin care starea de alerta este prelungita din nou cu 30 de zile din 11 august 2021. Florin Citu, insa, a spus ca "nu se schimba nimic".

"Am aprobat prelungirea starii de alerta si nu se modifica nimic in acest moment, lucrurile raman asa cum au fost prezentate ele pana acum", a declarat Citu.

Romania a intrat in stare de alerta in 15 mai 2020, dupa ce starea de urgenta a expirat.

Raed Arafat a spus in conferinta de presa ca raspandirea noii tulpini a SARS-CoV-2 continua sa produca din ce in ce mai multe cazuri si recomanda vaccinarea pentru evitarea instituirii din nou a carantinei si a suprasolicitarii sistemului de sanatate.

Seful DSU a refuzat sa comenteze intoarcerea la scoala in conditii de normalitate din septembrie. El a precizat ca aceasta decizie va fi luata impreuna cu INSP si Ministerul Sanatatii.

prelungire stare alerta august 2021

Raed Arafat a confirmat, insa, ca nu ne vom intoarce in carantina prea curand. Situatia din prezent nu o justifica deloc.

Pana joi, 5 august 2021, Romania a avut 1.084.226 de infectari si 1.048.215 de vindecari. In total, din cauza Covid-19 au murit 34.300 de romani.

Prelungire stare de alerta august 2021

HOTARARE nr. 53 din 05.08.2021 privind propunerea prelungirii starii de alerta si a masurilor necesar a fi aplicate pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19

Avand in vedere analiza factorilor de risc privind managementul situatiei de urgenta generata de virusul SARS-CoV-2, pe teritoriul Romaniei la data de 03.08.2021, realizata la nivelul Centrului National de Coordonare si Conducere a Interventiei,

in contextul necesitatii mentinerii conditiilor socio-economice necesare desfasurarii activitatilor specifice economiei nationale, concomitent cu realizarea unui nivel de alerta adecvat la nivelul componentelor Sistemului National de Management al Situatiilor de Urgenta,

in conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. c) si art. 81 din O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta, cu modificarile si completarile ulterioare,

in temeiul prevederilor art. 9 alin. (1), art. 32 alin. (2), art. 37, art. 38 alin. (1 indice 4), art. 41, art. 42 alin. (1), art. 43 alin. (1), art. 44 alin. (2) si (3), art. 45 alin. (1) si art. 71 din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, ale art. 4 si art. 11 alin. (1) din Legea nr. 136/2020 republicata, privind instituirea unor masuri in domeniul sanatatii publice in situatii de risc epidemiologic si biologic si ale art. 2 si art. 4 din Hotararea Guvernului nr. 94/2014 privind organizarea, functionarea si componenta Comitetului National pentru Situatii Speciale de Urgenta,

Comitetul National pentru Situatii de Urgenta adopta prezenta

HOTARARE:

Art. 1 - Se propune prelungirea starii de alerta pe intreg teritoriul national, pentru o perioada de 30 de zile, incepand cu data de 11.08.2021.

Art. 2 - Masurile de prevenire si control a infectiilor generate de virusul SARS-CoV-2, propuse a fi adoptate incepand cu data de 11.08.2021, in contextul epidemiologic actual, sunt prevazute in anexa la prezenta hotarare.

Art. 3 - Masurile propuse in prezenta hotarare produc efecte doar in situatia aprobarii lor prin acte normative ale Guvernului sau, dupa caz, ale conducatorilor ministerelor sau organelor administratiei publice centrale.

Art. 4 - Prezenta hotarare se comunica tuturor componentelor Sistemului National de Management al Situatiilor de Urgenta.

PRESEDINTELE COMITETULUI NATIONAL PENTRU SITUATII DE URGENTA
PRIM-MINISTRU
FLORIN-VASILE CITU

Hotararea CNSU nr. 53 - prelungire stare alerta august 2021

MASURI DE PREVENIRE SI CONTROL A INFECTIILOR PROPUSE A SE APLICA PE DURATA STARII DE ALERTA

1. Se propune mentinerea coordonarii operationale a serviciilor publice de ambulanta si a serviciilor voluntare pentru situatii de urgenta de catre inspectoratele judetene/Bucuresti-Ilfov pentru situatii de urgenta, iar coordonarea politiei locale de catre Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti/inspectoratele judetene de politie se realizeaza in conditiile art. 521 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 179/2020, cu modificarile si completarile ulterioare.

2. Se propune mentinerea obligativitatii asigurarii continuitatii activitatii centrelor rezidentiale de ingrijire si asistenta a persoanelor varstnice, centrelor rezidentiale pentru copii si adulti, cu si fara dizabilitati, precum si pentru alte categorii vulnerabile, si obligativitatea stabilirii programului de lucru al angajatilor cu avizul directiilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.

3. Se propune mentinerea obligatiei furnizorilor de servicii sociale de tip rezidential de a-si organiza programul in functie de contextul epidemiologic existent la nivel local si cu respectarea normelor in vigoare privind legislatia in domeniul muncii. Activitatea la nivelul acestor servicii va fi organizata si desfasurata cu respectarea normelor de prevenire a raspandirii virusului SARS-CoV-2 instituite de autoritatile competente.

4. Se propune mentinerea obligatiei desfasurarii, in regim permanent, a activitatii tuturor centrelor operative pentru situatii de urgenta cu activitate temporara, precum si a Centrului National de Coordonare si Conducere a Interventiei si a centrelor judetene/al municipiului Bucuresti de coordonare si conducere a interventiei. 5. Se propune mentinerea obligativitatii purtarii mastii de protectie in spatiile publice, piete, targuri, balciuri, talciocuri, statii pentru transportul in comun, spatiile comerciale, mijloacele de transport in comun si la locul de munca, sau in alte zone cu potential de aglomerare stabilite prin hotarare a comitetului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta, pentru toate persoanele care au implinit varsta de 5 ani, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne.

6. Se propune mentinerea posibilitatii izolarii si carantinarii in conditiile art. 7, 8 si 11 din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor masuri in domeniul sanatatii publice in situatii de risc epidemiologic si biologic, republicata cu modificarile si completarile ulterioare.

7. Se propune mentinerea testarii saptamanale, prin grija directiilor de sanatate publica, a personalului de ingrijire si asistenta, a personalului de specialitate si auxiliar care isi desfasoara activitatea in centrele rezidentiale de ingrijire si asistenta a persoanelor varstnice, centrelor rezidentiale pentru copii si adulti, cu si fara dizabilitati, precum si pentru alte categorii vulnerabile.

8. Se propune mentinerea restrictiilor privind organizarea si desfasurarea de mitinguri, demonstratii, procesiuni, concerte sau a altor tipuri de intruniri in spatii deschise, precum si a intrunirilor de natura activitatilor culturale, stiintifice, artistice, sportive sau de divertisment in spatii inchise si desfasurarea acestora in conditiile punctelor 9-38.

9. Se propune mentinerea posibilitatii desfasurarii activitatilor de pregatire fizica in cadrul structurilor si bazelor sportive, constand in cantonamente, antrenamente si competitii sportive organizate pe teritoriul Romaniei numai in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si ministrului sanatatii.

10. Se propune ca desfasurarea competitiilor sportive pe teritoriul Romaniei, in spatii inchise sau deschise, sa poata fi realizata cu participarea spectatorilor pana la 50% din capacitatea maxima a spatiului, cu asigurarea unei distante de minimum 1 metru intre persoane, daca incidenta cumulata la 14 zile in judet/localitate este mai mare de 2/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori. Se propune ca participarea sa fie permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu SARS-CoV-2, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii.

11. Se propune ca desfasurarea competitiilor sportive pe teritoriul Romaniei, in spatii inchise sau deschise, sa poata fi realizata cu participarea spectatorilor pana la 75% din capacitatea maxima a spatiului, cu asigurarea unei distante de minimum 1 metru intre persoane, daca incidenta cumulata la 14 zile in judet/localitate este mai mica sau egala cu 2/1.000 de locuitori. Se propune ca participarea sa fie permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii.

12. Se propune permiterea desfasurarii competitiilor sportive pe teritoriul Romaniei cu participarea spectatorilor pana la capacitatea maxima a spatiului, doar cu participarea persoanelor care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii.

13. Se propune ca activitatile institutiilor muzeale, a bibliotecilor, librariilor, cinematografelor, studiourilor de productie de film si audiovizuala, a institutiilor de spectacole si/sau concerte, scolilor populare, de arta si de meserii, precum si evenimentele culturale in aer liber sa se desfasoare numai in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii si al ministrului sanatatii.

14. Se propune ca, in conditiile pct. 13, organizarea si desfasurarea activitatii in cadrul cinematografelor, institutiilor de spectacole si/sau concerte sa fie permisa cu participarea publicului pana la 70% din capacitatea maxima a spatiului si cu purtarea mastii de protectie, daca incidenta cumulata la 14 zile din judet/localitate este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, si este interzisa la depasirea incidentei de 3/1.000 de locuitori.

15. Se propune ca, in conditiile pct. 13, institutiile publice sau private de cultura care administreaza spatii special destinate activitatilor cultural artistice in aer liber, sa poata organiza evenimente cu participarea a cel mult 1.000 de persoane pe scaune, cu asigurarea unei suprafete minime de 4 mp pentru fiecare persoana si respectarea normelor de protectie sanitara.

16. Se propune ca, in conditiile pct. 13, la nivelul judetelor/localitatilor unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, organizarea si desfasurarea spectacolelor de tipul drive-in sa fie permisa numai daca ocupantii unui autovehicul sunt membrii aceleiasi familii sau reprezinta grupuri de pana la 4 persoane. Se propune ca participarea sa fie permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii si al ministrului sanatatii. Activitatile se propun a fi interzise la nivelul judetelor/localitatilor unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori.

17. Se propune ca, in conditiile pct. 13, la nivelul judetelor/localitatilor unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, organizarea si desfasurarea in aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice si private sau a altor evenimente culturale sa fie permisa cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori si cu purtarea mastii de protectie, doar daca participantii sunt persoane vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoane care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoane care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu SARS-CoV-2, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii si al ministrului sanatatii. Activitatile se propun a fi interzise la nivelul judetelor/localitatilor unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori.

18. Se propune ca, in conditiile pct. 13, la nivelul judetelor/localitatilor unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 2/1.000 de locuitori, organizarea si desfasurarea in aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice si private sau a altor evenimente culturale sa fie permisa cu participarea a cel mult 75.000 de spectatori si cu purtarea mastii de protectie, doar daca participantii sunt persoane vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoane care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoane care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu SARS-CoV-2, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii si al ministrului sanatatii.

19. Se propune ca, in conditiile pct. 13, organizarea si desfasurarea in aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice si private sau a altor evenimente culturale sa fie permisa cu participarea unui numar mai mare de 2.500 de spectatori si cu purtarea mastii de protectie, doar daca toti participantii sunt persoane vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii si al ministrului sanatatii.

20. Se propune ca activitatea cultelor religioase, inclusiv a slujbelor si rugaciunilor colective, sa se desfasoare in interiorul si/sau in afara lacasurilor de cult cu respectarea regulilor de protectie sanitara, stabilite prin ordin comun al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne.

21. Se propune ca, in conditiile pct. 20, pentru prevenirea raspandirii infectiilor cu virusul SARS-CoV-2, organizarea de procesiuni si/sau pelerinaje religioase sa fie permisa numai cu respectarea regulilor de protectie sanitara, stabilite prin ordin comun al ministrului sanatatii si al Secretariatului de Stat pentru Culte.

22. Se propune mentinerea interdictiei desfasurarii activitatilor recreative si sportive in aer liber, cu exceptia celor care se desfasoara cu participarea a cel mult 30 persoane care nu locuiesc impreuna, in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului sanatatii, dupa caz, cu ministrul tineretului si sportului, ministrul mediului, apelor si padurilor sau ministrul agriculturii si dezvoltarii rurale. Activitatile se propun a fi interzise la nivelul judetelor/localitatilor unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori.

23. Se propune mentinerea interdictiei desfasurarii activitatilor recreative si sportive in aer liber, cu exceptia celor care se desfasoara cu participarea a cel mult 50 persoane care nu locuiesc impreuna, in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 2/1.000 de locuitori, in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului sanatatii, dupa caz, cu ministrul tineretului si sportului, ministrul mediului, apelor si padurilor sau ministrul agriculturii si dezvoltarii rurale.

24. Se propune mentinerea organizarii de evenimente private cum ar fi nunti, botezuri, mese festive etc., fara a se limita la acestea, in saloane, camine culturale, restaurante, baruri, cafenele, sali/corturi de evenimente, cu un numar de maximum 150 de persoane in exterior sau de maximum 100 de persoane in interior in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori si interzicerea acestora la depasirea incidentei de 3/1.000 de locuitori. La stabilirea numarului de persoane in exterior si/sau in interior nu trebuie sa fie luate in calcul persoanele care au varsta mai mica de 16 ani. Se propune ca evenimentele sa poata fi organizate si cu participarea persoanelor pana la capacitatea maxima a spatiului daca toti participantii sunt persoane vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare si este asigurata o suprafata de minimum 2 mp pentru fiecare persoana.

25. Se propune mentinerea organizarii de evenimente private cum ar fi nunti, botezuri, mese festive etc., fara a se limita la acestea, in saloane, camine culturale, restaurante, baruri, cafenele, sali/corturi de evenimente, cu un numar de maximum 200 de persoane in exterior sau de maximum 150 de persoane in interior in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 2/1.000 de locuitori. La stabilirea numarului de persoane in exterior si/sau in interior nu trebuie sa fie luate in calcul persoanele care au varsta mai mica de 16 ani. Se propune ca evenimentele sa poata fi organizate si cu participarea persoanelor pana la capacitatea maxima a spatiului daca toti participantii sunt persoane vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare si este asigurata o suprafata de minimum 2 mp pentru fiecare persoana.

26. Prin exceptie de la prevederile pct. 24 si 25, se propune permiterea organizarii de nunti si botezuri, in spatii inchise, cum ar fi, fara a se limita la acestea, saloane, camine culturale, restaurante, sali/corturi de evenimente, cu participarea a cel mult 300 de persoane si cu asigurarea unei suprafete de minimum 2 mp pentru fiecare persoana, in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori. Se propune ca participarea sa fie permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu SARS-CoV-2. La stabilirea numarului de persoane in exterior si/sau in interior nu trebuie sa fie luate in calcul persoanele care au varsta mai mica de 16 ani.

27. Prin exceptie de la prevederile pct. 24 si 25, se propune permiterea organizarii de nunti si botezuri, in spatii inchise, cum ar fi, fara a se limita la acestea, saloane, camine culturale, restaurante, sali/corturi de evenimente, cu participarea a cel mult 400 de persoane si cu asigurarea unei suprafete de minimum 2 mp pentru fiecare persoana, in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 2/1.000 de locuitori. Se propune ca participarea sa fie permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu SARS-CoV-2. La stabilirea numarului de persoane in exterior si/sau in interior nu trebuie sa fie luate in calcul persoanele care au varsta mai mica de 16 ani.

28. Prin exceptie de la prevederile pct. 24 si 25 se propune permiterea organizarii de nunti si botezuri, in spatii deschise, in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, cu participarea persoanelor pana la capacitatea maxima a spatiului si cu asigurarea unei suprafete de minimum 2 mp pentru fiecare persoana. Se propune ca participarea sa fie permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu SARS-CoV-2.

29. Se propune mentinerea organizarii de cursuri de instruire si workshop-uri pentru adulti, inclusiv cele pentru implementarea proiectelor finantate din fonduri europene, cu participarea unui numar de maximum 150 de persoane in interior si de maximum 200 de persoane in exterior, cu asigurarea unei suprafete de 2 mp pentru fiecare persoana, purtarea mastii de protectie si cu respectarea normelor de sanatate publica stabilite in ordinul ministrului sanatatii, daca incidenta cumulata la 14 zile in judet/localitate este mai mare de 2/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori.

30. Se propune mentinerea organizarii de cursuri de instruire si workshop-uri pentru adulti, inclusiv cele pentru implementarea proiectelor finantate din fonduri europene, cu participarea unui numar de maximum 250 de persoane in interior si de maximum 300 de persoane in exterior, cu asigurarea unei suprafete de 2 mp pentru fiecare persoana, purtarea mastii de protectie si cu respectarea normelor de sanatate publica stabilite in ordinul ministrului sanatatii, daca incidenta cumulata la 14 zile in judet/localitate este mai mica sau egala cu 2/1.000 de locuitori.

31. In conditiile pct. 29 si 30 se propune permiterea organizarii de cursuri de instruire si workshop-uri pentru adulti, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finantate din fonduri europene cu un numar de participanti mai mare de 250 de persoane in interior si mai mare de 300 de persoane in exterior, cu asigurarea unei suprafete de 2 mp pentru fiecare persoana, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

32. Se propune mentinerea organizarii de conferinte cu un numar de maximum 150 de persoane in interior cu asigurarea unei suprafete de 2 mp pentru fiecare persoana, cu purtarea mastii de protectie si cu respectarea normelor de sanatate publica stabilite in ordinul ministrului sanatatii, daca incidenta cumulata la 14 zile in judet/localitate este mai mare de 2/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori.

33. Se propune mentinerea organizarii de conferinte cu un numar de maximum 300 de persoane in interior cu asigurarea unei suprafete de 2 mp pentru fiecare persoana, cu purtarea mastii de protectie si cu respectarea normelor de sanatate publica stabilite in ordinul ministrului sanatatii, daca incidenta cumulata la 14 zile in judet/localitate este mai mica sau egala cu 2/1.000 de locuitori.

34. In conditiile pct. 32 si 33 se propune organizarea de conferinte cu un numar de participanti mai mare de 300 de persoane in interior cu asigurarea unei suprafete de 2 mp pentru fiecare persoana, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

35. Se propune mentinerea masurii potrivit careia organizarea si desfasurarea activitatilor specifice institutiilor cu atributii in domeniul apararii nationale, ordinii si sigurantei publice, in aer liber, sa fie facuta sub supravegherea unui medic epidemiolog.

36. Se propune mentinerea organizarii si desfasurarii activitatilor specifice din domeniul diplomatic, inclusiv la sediile misiunilor diplomatice si oficiilor consulare acreditate in Romania, astfel incat sa fie asigurata o suprafata de minimum 4 mp pentru fiecare persoana participanta si sa fie respectate regulile de protectie sanitara.

37. Se propune mentinerea masurii referitoare la organizarea de mitinguri si demonstratii cu un numar de participanti de maximum 500 de persoane, daca incidenta cumulata la 14 zile in judet/localitate este mai mica sau egala cu 2/1.000 de locuitori si cu un numar de maximum 100 de persoane, daca incidenta cumulata la 14 zile in judet/localitate este mai mare de 2/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori precum si cu respectarea urmatoarelor masuri:

a) purtarea mastii de protectie, astfel incat sa acopere nasul si gura, de catre toti participantii;
b) dezinfectarea obligatorie a mainilor, pentru toate persoanele care sosesc in spatiul in care se desfasoara mitingul sau demonstratia;
c) mentinerea distantei fizice de minimum 1 metru intre participanti si asigurarea unei suprafete de minimum 4 mp/persoana acolo unde este posibil;
d) dezinfectarea mainilor persoanelor care distribuie eventuale materialele pe perioada desfasurarii mitingului sau a demonstratiei;
e) aplicarea regulilor de igiena colectiva si individuala pentru prevenirea contaminarii si limitarea raspandirii virusului SARS-CoV-2.

38. Se propune mentinerea permisiunii de desfasurare a activitatilor de prevenire si combatere a pestei porcine africane prin vanatori colective la care pot participa cel mult 20 de persoane.

39. Se propune mentinerea interdictiei de circulatie a persoanelor in afara locuintei/gospodariei fara restrictii, in toate localitatile in care incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 4/1.000 de locuitori si mai mica de 7,5/1.000 de locuitori, in intervalul orar 2000-0500, pentru zilele de vineri, sambata si duminica. Se propune ca aplicabilitatea masurii sa inceteze cand rata de incidenta cumulata la 14 zile scade sub 3,5 la 1.000 de locuitori.

40. Se propune mentinerea interdictiei de circulatie a persoanelor in afara locuintei/gospodariei fara restrictii, in toate localitatile in care incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 7,5/1.000 de locuitori, in intervalul orar 2000-0500, pe intreaga durata a saptamanii. Se propune incetarea aplicabilitatii masurii atunci cand rata de incidenta cumulata la 14 zile scade sub 7 la 1.000 de locuitori si aplicarea masurii prevazute la pct. 39.

41. Se propune exceptarea de la interdictiile prevazute la pct. 39 si 40 a deplasarilor efectuate pentru urmatoarele motive:

a) in interes profesional, inclusiv intre locuinta/gospodarie si locul/locurile de desfasurare a activitatii profesionale si inapoi;

b) pentru asistenta medicala care nu poate fi amanata si nici realizata de la distanta, precum si pentru achizitionarea de medicamente;

c) in afara localitatilor ale persoanelor care sunt in tranzit sau efectueaza calatorii al caror interval orar se suprapune cu perioada interdictiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane si care poate fi dovedit prin bilet sau orice alta modalitate de achitare a calatoriei;

d) din motive justificate, precum ingrijirea/ insotirea copilului, asistenta persoanelor varstnice, bolnave sau cu dizabilitati ori deces al unui membru de familie.

42. Se propune ca la verificarea motivului deplasarii in interes profesional, prevazut la pct. 41 lit. a), persoanele sa prezinte, la cererea personalului autoritatilor abilitate, legitimatia de serviciu sau adeverinta eliberata de angajator ori o declaratie pe propria raspundere.

43. Se propune ca la verificarea motivului deplasarii in interes personal, prevazut la pct. 41 lit. b)-d), persoanele sa prezinte, la cererea personalului autoritatilor abilitate, o declaratie pe propria raspundere, completata in prealabil.

44. Se propune mentinerea posibilitatii instituirii carantinei zonale in conditiile art. 7 si 12 din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor masuri in domeniul sanatatii publice in situatii de risc epidemiologic si biologic, republicata cu modificarile si completarile ulterioare.

45. Se propune mentinerea competentei Comitetului National pentru Situatii de Urgenta de a adopta masuri de suspendare a zborurilor efectuate de operatorii economici din aviatie spre si dinspre tarile cu risc epidemiologic ridicat, care au fost stabilite prin hotarare a Comitetul National pentru Situatii de Urgenta la propunerea Institutul National de Sanatate Publica.

46. Se propune exceptarea de la prevederile pct. 45 a urmatoarelor categorii de zboruri:

a) efectuate cu aeronave de stat;
b) de transport marfa si/sau corespondenta;
c) umanitare sau care asigura servicii medicale de urgenta;
d) pentru cautare-salvare sau de interventie in situatii de urgenta, la solicitarea unei autoritati publice din Romania;
e) avand drept scop transportul echipelor de interventie tehnica, la solicitarea operatorilor economici stabiliti in Romania;
f) aterizari tehnice necomerciale;
g) de pozitionare a aeronavelor, fara incarcatura comerciala tip ferry;
h) tehnice in scopul efectuarii unor lucrari la aeronave;
i) efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucratorilor sezonieri sau pentru repatrierea unor cetateni straini, din Romania catre alte state, cu avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane si al autoritatii competente din statul de destinatie;
j) efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), din alte state catre Romania pentru repatrierea cetatenilor romani, cu avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane, in baza acordului Ministerului Afacerilor Interne si al Ministerului Afacerilor Externe;
k) efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucratorilor din sectorul transporturilor prevazuti in anexa nr. 3 la Comunicarea privind implementarea Culoarelor Verzi ("Green Lanes") in temeiul Orientarilor privind masurile de gestionare a frontierelor in vederea protejarii sanatatii si a asigurarii disponibilitatii marfurilor si serviciilor esentiale - C(2020) 1897, din 23.03.2020, din Romania catre alte state si din alte state catre Romania, cu avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane si al autoritatii competente din statul de destinatie.

47. Se propune mentinerea interdictiei efectuarii transportului rutier de persoane prin servicii ocazionale, precum si suplimentarea unor curse regulate, potrivit reglementarilor in vigoare, in scopul participarii la procesiunile si/sau pelerinajele religioase catre locurile unde se desfasoara aceste activitati.

48. Se propune mentinerea inchiderii temporare, totale sau partiale, a urmatoarelor puncte de trecere a frontierei de stat:

48.1 la frontiera romano-ungara: Carei, judetul Satu Mare.

48.2 la frontiera romano-bulgara:

a) Lipnita, judetul Constanta;
b) Dobromir, judetul Constanta.

49. Se propune ca programul cu publicul al operatorilor economici care desfasoara activitati de preparare, comercializare si consum al produselor alimentare si/sau bauturilor alcoolice si nealcoolice, de tipul restaurantelor si cafenelelor, in interiorul cladirilor, precum si la terase sa fie permis doar in intervalul orar 0500-0200 cu participarea publicului pana la capacitatea maxima a spatiului in judetele/localitatile unde incidenta cumulata a cazurilor la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori in conditiile stabilite prin ordin al ministrului sanatatii si al ministrului economiei, antreprenoriatului si turismului.

50. Se propune ca activitatea restaurantelor si a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unitati de cazare, precum si la terasele acestora sa se desfasoare pana la capacitatea maxima a spatiului si doar in intervalul orar 0500-0200, in judetele/localitatile unde incidenta cumulata a cazurilor la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, si doar pentru persoanele cazate in cadrul acestor unitati in judetele/localitatile unde este depasita incidenta de 3/1.000 de locuitori la 14 zile, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului sanatatii si al ministrului economiei, antreprenoriatului si turismului.

51. Se propune ca masurile prevazute la pct. 49-50 sa se aplice si operatorilor economici care desfasoara activitati in spatiile publice care au un acoperis, plafon sau tavan si care sunt delimitate de cel putin 2 pereti, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent.

52. Se propune ca in situatia in care activitatea operatorilor economici prevazuti la pct. 49 si 50 este restrictionata sau inchisa, sa fie permisa prepararea hranei si comercializarea produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice care nu se consuma in spatiile respective.

53. Se propune ca prepararea, comercializarea si consumul produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice sa fie permise in spatiile special destinate cu respectarea masurilor de protectie sanitara stabilite prin ordin comun al ministrului sanatatii, ministrului economiei, antreprenoriatului si turismului si al presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor.

54. Se propune ca desfasurarea activitatii in baruri, cluburi si discoteci sa fie permisa fara a depasi 70% din capacitatea maxima a spatiului si doar in intervalul orar 0500-0200 in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare. Activitatile se propun a fi interzise la nivelul judetelor/localitatilor unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori.

55. Se propune ca desfasurarea activitatii in baruri, cluburi si discoteci sa fie permisa pana la capacitatea maxima a spatiului si doar in intervalul orar 0500-0200 in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 2/1.000 de locuitori, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

56. Se propune ca, in localitatile in care incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 4/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 7,5/1.000 de locuitori, operatorii economici care desfasoara activitati de comert/prestari de servicii in spatii inchise si/sau deschise, publice si/sau private sa isi organizeze si sa desfasoare activitatea in intervalul orar 0500-1800 pentru zilele de vineri, sambata si duminica. Se propune ca aplicabilitatea masurii sa inceteze atunci cand rata de incidenta scade sub 3,5 la 1.000 de locuitori.

57. Se propune ca, in localitatile in care incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 7,5/1.000 de locuitori, operatorii economici care desfasoara activitati de comert/prestari de servicii in spatii inchise si/sau deschise, publice si/sau private, sa isi organizeze si sa desfasoare activitatea in intervalul orar 0500-1800 pe intreaga durata a saptamanii. Aplicabilitatea masurii inceteaza cand rata de incidenta scade sub 7 la 1.000 de locuitori si se aplica masura stabilita la pct. 56.

58. Se propune ca prin exceptie de la prevederile pct. 56 si 57, in intervalul orar 1800-0500 operatorii economici sa poata activa doar in relatia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.

59. Se propune ca prin exceptie de la prevederile pct. 56 si 57, in intervalul orar 1800-0500 unitatile farmaceutice, benzinariile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum si operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane si rutier de marfuri isi pot desfasura activitatea in regim normal de munca, cu respectarea normelor de protectie sanitara.

60. Se propune ca transportul aerian sa se desfasoare in continuare cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia spatiilor comune, echipamentelor, mijloacelor de transport si aeronavelor, procedurile si protocoalele din interiorul aeroporturilor si aeronavelor, regulilor de conduita pentru personalul operatorilor aeroportuari, aerieni si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului aerian, in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor si infrastructurii, ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne.

61. Se propune ca transportul feroviar sa se desfasoare in continuare cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia spatiilor comune din gari, halte, statii sau puncte de oprire, a echipamentelor si garniturilor de tren, procedurile si protocoalele din interiorul garilor, haltelor, statiilor sau punctelor de oprire, dar si in interiorul vagoanelor si garniturilor de tren, gradul si modul de ocupare al materialului rulant, regulile de conduita pentru personalul operatorilor si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului feroviar, in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor si infrastructurii, ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne.

62. Se propune ca transportul rutier sa se desfasoare in continuare cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia mijloacelor de transport persoane, procedurile si protocoalele din interiorul mijloacelor de transport, gradul si modul de ocupare a mijloacelor de transport, regulile de conduita pentru personalul operatorilor si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului rutier, in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor si infrastructurii, ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne.

63. Se propune ca transportul naval sa se desfasoare in continuare cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia navelor de transport persoane, procedurile si protocoalele din interiorul navelor de transport persoane, gradul si modul de ocupare al navelor de transport persoane, regulile de conduita pentru personalul operatorilor si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului naval, in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne.

64. Se propune ca transportul intern si international de marfuri si persoane sa se desfasoare in continuare, in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor si infrastructurii, ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne.

65. Se propune suspendarea activitatii operatorilor economici desfasurata in spatii inchise in domeniul salilor de sport/fitness, in localitatile in care incidenta cumulata a cazurilor la 14 zile este mai mare de 4/1.000 de locuitori.

66. Se propune ca activitatea cu publicul a operatorilor economici in spatii inchise in domeniul salilor de sport/fitness, sa fie permisa fara a depasi 50% din capacitatea maxima a spatiului in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori si mai mica de 4/1.000 de locuitori cu asigurarea unei suprafete de minimum 7 mp pentru fiecare persoana.

67. Se propune ca activitatea cu publicul a operatorilor economici in spatii inchise in domeniul salilor de sport si/sau fitness sa fie permisa pana la capacitatea maxima a spatiului in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafete de 7 mp pentru fiecare persoana.

68. Se propune ca activitatea cu publicul a operatorilor economici in spatii inchise in domeniul salilor de sport si/sau fitness sa fie permisa pana la capacitatea maxima a spatiului in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafete de 4 mp pentru fiecare persoana, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

69. Se propune ca activitatea cu publicul a operatorilor economici licentiati in domeniul jocurilor de noroc sa fie permisa pana la capacitatea maxima a spatiului in judetele/localitatile unde incidenta cumulata a cazurilor la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori si este interzisa la depasirea incidentei de 3/1.000 de locuitori.

70. Se propune mentinerea obligatiei pentru institutiile si autoritatile publice, operatorii economici si profesionistilor de a organiza activitatea, astfel incat sa asigure, la intrarea in sediu, in mod obligatoriu, triajul epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor, atat pentru personalul propriu, cat si pentru vizitatori, in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne.

71. Se propune mentinerea obligatiei ca activitatea la nivelul cabinetelor stomatologice si unitatilor sanitare non-COVID, sa se desfasoare numai in conditiile stabilite prin ordinul ministrului sanatatii.

72. Se propune mentinerea obligatiei operatorilor economici care desfasoara activitati de jocuri de noroc, ingrijire personala, primire turistica cu functiuni de cazare, precum si activitati de lucru in birouri cu spatii comune in sistem deschis de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului economiei, antreprenoriatului si turismului si al ministrului sanatatii, in baza caruia isi pot desfasura activitatea.

73. Se propune mentinerea obligatiei operatorilor economici care desfasoara activitati de jocuri de noroc de a respecta orarul de lucru cu publicul si restrictiile stabilite prin hotarare a Comitetului National pentru Situatii de Urgenta, la propunerea Grupului de suport tehnico-stiintific privind gestionarea bolilor inalt contagioase pe teritoriul Romaniei sau a comitetului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta. Se propune ca masurile sa fie stabilite pentru unitatile administrativ-teritoriale in care se constata o raspandire comunitara intensa a virusului si/sau un numar in crestere al persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2.

74. Se propune mentinerea activitatii cu publicul a operatorilor economici care desfasoara activitati de administrare a piscinelor interioare fara a depasi 70% din capacitatea maxima a spatiului in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori si este interzisa la depasirea incidentei de 3/1.000 de locuitori.

75. Se propune mentinerea obligatiei operatorilor economici care desfasoara activitati de administrare a strandurilor exterioare, a piscinelor exterioare sau salilor de sport/fitness de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii.

76. Se propune mentinerea obligatiei operatorilor economici care desfasoara activitati de tratament balnear de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul ministrului sanatatii.

77. Se propune ca desfasurarea activitatii operatorilor economici care administreaza locuri de joaca pentru copii in spatii inchise sa fie permisa fara a depasi 70% din capacitatea maxima a spatiului si doar in intervalul orar 5,00-24,00.

78. Se propune ca desfasurarea activitatii operatorilor economici care administreaza sali de jocuri sa fie permisa fara a depasi 70% din capacitatea maxima a spatiului si doar in intervalul orar 5,00-02,00 in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

79. Se propune ca desfasurarea activitatii operatorilor economici care administreaza sali de jocuri sa fie permisa pana la capacitatea maxima a spatiului si doar in intervalul orar 5,00-02,00 in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 2/1.000 de locuitori, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

80. Se propune mentinerea obligatiei ca activitatea in crese si after-school-uri, sa se desfasoare numai cu respectarea conditiilor stabilite prin ordin comun al ministrului educatiei, al ministrului muncii si protectiei sociale si al ministrului sanatatii.

81. Se propune permiterea in cadrul unitatilor/institutiilor de invatamant a activitatilor didactice si a altor activitati specifice precum si organizarea si desfasurarea examenelor pentru elevi/studenti, cadre didactice, in conditiile respectarii masurilor de prevenire stabilite prin ordin comun al ministrului educatiei si al ministrului sanatatii.

82. Se propune ca la aparitia a 3 cazuri de imbolnavire cu SARS-CoV-2 intr-un interval de 7 zile consecutive, in spatiile destinate cazarii elevilor sau studentilor sa fie instituita masura inchiderii cladirii pentru o perioada de 14 zile. Pentru elevii/studentii care nu au posibilitatea deplasarii la domiciliu sau o alta locatie se propune sa se asigure, de catre unitatea de invatamant responsabila, cazarea in conditii de carantina, precum si masurile necesare pentru sprijinirea asigurarii necesitatilor de baza.

83. Se propune ca activitatea pietelor agroalimentare, inclusiv a celor volante, a targurilor, balciurilor si a talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comertului cu produse si servicii de piata in unele zone publice, cu modificarile si completarile ulterioare, sa se desfasoare in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului dezvoltarii, lucrarilor publice si administratiei, al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, al ministrului sanatatii si al ministrului muncii si protectiei sociale.

84. Se propune mentinerea obligatiei de organizare a programului de lucru in regim de telemunca sau munca la domiciliu pentru toti angajatorii la care specificul activitatii permite aceasta desfasurare a muncii.

85. In vederea evitarii aglomerarii transportului public, in situatia in care nu se poate desfasura activitatea in regim de telemunca sau munca la domiciliu, se propune mentinerea obligatiei de organizare a programului de lucru de catre angajatorii din sistemul privat, autoritatile si institutiile publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, precum si regiile autonome, societatile nationale, companiile nationale si societatile la care capitalul social este detinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritoriala, cu un numar mai mare de 50 de salariati, astfel incat personalul sa fie impartit in grupe care sa inceapa, respectiv sa termine activitatea la o diferenta de cel putin o ora.

86. Se propune ca organizarea activitatii la locul de munca, sa fie realizata cu respectarea prevederilor legale emise de autoritatile competente in ceea ce priveste prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS-CoV-2, pentru asigurarea securitatii si sanatatii in munca a lucratorilor, tinand cont si de gradul de vaccinare al angajatilor de la acel loc de munca, atestat prin certificat de vaccinare impotriva virusului SARS-CoV-2 prezentat de salariatii pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare precum si de numarul de angajati aflati in intervalul de 180 de zile de la data testului pozitiv, pentru salariatii care au fost confirmati pozitiv pentru infectia cu virusul SARS-COV-2, care detin si prezinta angajatorului adeverinta eliberata de medicul de familie.

87. Prin incidenta cumulata la 14 zile se intelege incidenta cumulata a cazurilor calculata pe un interval de 14 zile, cuprins intre a 17-a zi si a 3-a zi, anterioare datei in care aceasta se realizeaza, prin raportare la cifra reprezentand suma persoanelor cu domiciliul sau resedinta in localitatea de referinta, comunicata comitetului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta de catre Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, prin structurile teritoriale judetene, in prima zi lucratoare a saptamanii, la ora 16,00. Cifra comunicata de catre Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date prin structurile teritoriale judetene este utilizata ca referinta pentru intreaga perioada de timp pana la furnizarea unui nou set de date actualizate si se transmite si Serviciului de Telecomunicatii Speciale.

88. Se propune ca realizarea constatarii incadrarii in limitele de incidenta cumulata a cazurilor la 14 zile in vederea punerii in aplicare a masurilor stabilite in prezenta hotarare sa se realizeze in maxim 48 de ore de la atingerea acestora prin hotarare a comitetului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta pe baza analizelor prezentate de directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, iar masurile se aplica pentru o perioada de 14 zile, urmand a fi reevaluate la finalul acesteia.

89. Se propune ca directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti sa calculeze zilnic, pentru fiecare localitate din zona de competenta, incidenta cumulata a cazurilor la 14 zile, astfel cum este calculata potrivit dispozitiilor pct.87 si sa prezinte comitetului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta analiza rezultata in cel mult 24 de ore de la data constatarii atingerii limitelor stabilite in prezenta hotarare.

90. Se propune ca zilnic, pe baza rezultatelor testelor persoanelor nou confirmate, gestionate in aplicatia "corona-forms", Serviciul de Telecomunicatii Speciale sa prezinte automat, la ora 10:00, pe platforma "alerte.ms.ro" rezultatul calculului ratei de incidenta conform formulei de la pct. 87.

91. Se propune mentinerea exceptarii de la obligativitatea purtarii mastii de protectie la locurile de munca in spatii inchise unde isi desfasoara activitatea maxim 10 persoane, cu conditia ca acestea sa fie vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare si cu asigurarea unei distante de 1 metru intre ele, iar in zonele respective nu este permis accesul publicului sau a altor lucratori, ramanand obligatorie in toate spatiile inchise comune

Florin Amariei
de Florin Amariei
Redactor

Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie.  In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Starea de alerta, prelungita din nou cu 30 de zile. Citu: "Nu se schimba nimic!"":
Rating:

Nota: 3.67 din 5 din 3 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Poate sunteti interesat si de:
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016