Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Investigatia privind siguranta in aviatie - Capitolul XIII - Codul aerian al Romaniei

Codul aerian al Romaniei - Capitolul XIII - Investigatia privind siguranta in aviatie

 

Art. 103. - (1) Orice accident sau incident grav de aviatie civila produs in spatiul aerian national sau pe teritoriul Romaniei face obiectul unei investigatii privind siguranta in aviatia civila.

    (2) Autoritatea de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile, institutie publica cu personalitate juridica aflata in subordinea Ministerului Transporturilor, este autoritatea unica in domeniul investigatiilor si analizelor privind siguranta aviatiei civile la nivel national cu atributii in organizarea, conducerea, coordonarea, controlul si efectuarea investigatiilor privind siguranta aviatiei civile, in conditiile legii si ale Regulamentului (UE) nr.996/2010.
     (3) In conditiile in care nu contravine reglementarilor europene aplicabile, prin actul normativ privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile se pot stabili exceptii de la dispozitiile alin.(1).


Art. 104. - (1) Scopul investigatiei privind siguranta in aviatia civila il reprezinta prevenirea producerii unor accidente si incidente, prin culegerea si analizarea informatiilor, expunerea concluziilor, inclusiv determinarea cauzei, si/sau a factorilor contributivi si, atunci cand este cazul, formularea de recomandari privind siguranta in aviatie.
    (2) Obiectivul investigatiei privind siguranta in aviatia civila este cresterea si mentinerea sigurantei in aviatia civila la un nivel ridicat prin emiterea recomandarilor privind siguranta in vederea prevenirii producerii unor evenimente similare.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
202 Modele de fise de post actualizate conform GDPR


ACTUALIZATE conform Noului GDPR Scapati de stresul controlului Va oferim 202 modele de fise de post redactate impecabil EDITABILE si conforme noului COR & GDPR Atentie Cand vine vorba despre fise de post stiti bine Trebuie sa fie in deplina conformitate cu Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale GDPR –...

Oferta Speciala
valabila 48h

    (3) Investigatiile privind siguranta in aviatia civila sunt independente de ancheta penala, administrativa si disciplinara si nu urmaresc in nici un caz sa stabileasca a cui este culpa sau raspunderea. Acestea sunt distincte de orice proceduri judiciare sau administrative destinate stabilirii culpei sau raspunderii si nu aduc atingere acestorproceduri.
     (4) Stabilirea responsabilitatilor, a persoanelor vinovate, a gradului de vinovatie, precum si aplicarea sanctiunilor sunt de competenta organelor abilitate prin lege.

 

Art. 105. - (1) Activitatea de investigatie privind siguranta in aviatia civila desfasurata de Autoritatea de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile se realizeaza in conformitate cu prevederile reglementarilor europene in vigoare, precum si ale standardelor si practicilor recomandate de Organizatia Aviatiei Civile Internationale.
(2) Orice persoana fizica sau juridica are obligatia sa nu impiedice activitatea de investigatie privind siguranta desfasurata de investigatorii Autoritatii de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile si sa puna la dispozitia acestora toate inregistrarile, informatiile si documentele relevante ce privesc respectiva investigatie.


Art. 106. - (1) Autoritatea de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile are obligatia instituirii la nivel national a unui sistem de raportare obligatorie a evenimentelor care pot reprezenta un risc semnificativ pentru siguranta aviatiei civile, in conformitate cu reglementarile europene specifice. Autoritatea de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile asigura accesul Autoritatii Aeronautice Civile Romane la acest sistem.
    (2) Autoritatea de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile este responsabila cu instituirea la nivel national a unui sistem de raportare voluntara a evenimentelor de aviatie pentru a facilita colectarea informatiilor detaliate privind evenimentele care pot sa nu fie captate prin sistemul de raportare obligatorie.
    (3) Agentii aeronautici civili au obligatia sa raporteze Autoritatii de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile, in conformitate cu reglementarile specifice aplicabile, evenimentele prevazute la alin. (1) de care au cunostinta.
   (4) Confidentialitatea surselor de informare in timpul investigatiei privind siguranta in aviatia civila, precum si a raportarilor voluntare ale personalului aeronautic civil care stau la baza inceperii sau desfasurarii unei investigatii privind siguranta in aviatie de catre Autoritatea de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile, este garantata in conditiile legii.


Art. 107. - (1) Orice persoana implicata intr-un eveniment de aviatie este obligata sa furnizeze, la cererea comisiei de investigatie privind siguranta, pe durata desfasurarii investigatiei privind siguranta in aviatia civila, toate informatiile si relatiile care ii sunt cunoscute cu privire la evenimentul respectiv.
(2) Pana la sosirea investigatorilor in domeniul sigurantei, se interzice oricarei persoane modificarea situatiei de la locul accidentului, prelevarea de probe din acesta, miscarea, mutarea sau indepartarea aeronavei, a continutului sau resturilor acesteia ori prelevarea de probe din aeronava, continutul sau resturile acesteia, cu exceptia cazurilor in care o astfel de actiune ar fi necesara din motive de siguranta sau pentru a acorda ajutor persoanelor ranite sau in care a fost obtinuta permisiunea explicita a autoritatilor care au controlul asupra locului accidentului in urma consultarii, atunci cand este posibil, a Autoritatii de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile.


Art. 108. - Ministerul Apararii Nationale este autoritatea aeronautica de stat pentru reglementarea, organizarea si desfasurarea activitatilor privind investigatia evenimentelor de aviatie produse cu aeronave de stat.


Art. 109 - (1) Structurile detinatoare de aeronave de stat au obligatia sa informeze Ministerul Apararii Nationale asupra producerii incidentelor si accidentelor de aviatie militara.
    (2) Orice persoana implicata intr-un eveniment de aviatie este obligata sa furnizeze, la cererea comisiei de investigatie, pe durata investigatiei tehnice a unui eveniment de aviatie in care este implicata o aeronava de stat, toate informatiile si relatiile care ii sunt cunoscute cu privire la evenimentul in cauza.
    (3) Confidentialitatea surselor de informare in timpul investigatiei privind siguranta, precum si a raportarilor voluntare ale personalului aeronautic militar care stau la baza inceperii sau desfasurarii unei investigatii tehnice a evenimentelor de aviatie, produse cu aeronave de stat, este garantata, cu exceptia situatiilor expres prevazute de lege.


Art. 110 – (1) Ministerul Apararii Nationale, prin Autoritatea Aeronautica Militara Nationala si Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile stabilesc o procedura comuna, aprobata de conducatorii celor doua institutii, aplicabila in cazul investigarii evenimentelor de aviatie in care sunt implicate aeronave si/sau unitati de control al traficului aerian civile si militare.
(2) Prin expresiapersoana implicatain sensul prezentului capitol se intelege proprietarul, un membru al echipajului de zbor sau operatorul aeronavei implicate intr-un eveniment de aviatie; orice persoana  implicata in intretinerea, proiectarea, fabricarea respectivei aeronave sau in instruirea echipajului; orice persoana implicata in furnizarea serviciilor de control al traficului aerian, de informare a zborului sau a serviciilor aeroportuare pentru aeronava; personalul autoritatilor nationale aeronautice civile sau, dupa caz, militare.

 

REVINO LA CUPRINSUL CODULUI AERIAN AL ROMANIEI DAND CLICK AICI!

de
Data aparitiei: 15 Noiembrie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Investigatia privind siguranta in aviatie - Capitolul XIII - Codul aerian al Romaniei":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Urgentare îndrumare

Intrebare: Bună ziua. Nu mă prea pricep să mă descurc cu computerul şi din această cauză în data de 17.11.2011 pe adresa: info@clubjuridic.ro am formulat următoarea întrebare: "Un SRL ajunge în pragul falimentului datorită unor prejudicii care i s-au adus de unele instituţii prin nerespectarea legislaţiei în vigoare, prejudicii care au generat în modul caracteristic avalanşei situaţia actuală de incapacitatea de plată a firmei. Ce posibilităţi legale şi cu succes în instanţă are salariatul creditor al firmei de a acţiona în instanţă alături de societatea în discuţie, sau eventual, în nume propriu ca şi creditor al firmei, SRL care în cursul procesului ar putea fi desfiinţată, pentru a obţine despăgubiri în contul prejudiciilor majore suferite de firmă. Vă rog foarte mult să-mi precizaţi detailat paşii de urmat pentru acţiunea în instanţă, deoarece conducerea se pare că s-a resemnat şi a renunţat de a mai lupta pentru a-şi apăra drepturile şi interesul." dar până acum nu am primit răspuns. Vă rog mult urgentaţi răspunsul, având înţelegere faţă de nepriceperea mea. 23.11.2011 Cu stimă, Demeter E.

Raspuns: Ati primit un raspuns la aceasta intrebare, domnule Elemer, puteti verifica. http://www.clubjuridic... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016