Retelele sociale ne-au oferit o platforma spectaculoasa pentru a ne exprima creativitatea, iar continutul este utilizat si impartasit cu o viteza incredibila. Daca folosesti retelele sociale pentru a-ti promova brandul, trebuie sa acorzi atentie regulilor care se aplica asupra continutului utilizat. Ca si business sau creator, trebuie sa intelegi ce este permis si ce nu cand faci marketing pentru a-ti proteja creatiile si pentru a evita incalcarea drepturilor de autor ale celorlalti creatori de continut.
Marketing pe social media si drepturi de autor - ce materiale sunt protejate?
Stim cu totii cat de tentant este sa impartasesti continut care inspira. Dar exista o linie foarte fina intre a crea continut fermecator si a incalca drepturile de autor. Drepturile de autor sunt reglementare prin Legea nr.8/1996 si reprezinta protectia legala acordata asupra creatiilor intelectuale. Aceasta lege se aplica atat in viata reala, cat si pe retelele sociale. Orice tip de material creat este protejat automat. Inainte de a folosi un anumit material in campaniile tale de marketing, trebuie sa obtii permisiunea autorului. Tocmai din acest motiv, daca intentionezi sa te promovezi pe social media, pentru a evita tentatiile si pentru a te asigura ca ceea ce postezi nu incalca nicio regula, este indicat sa colaborezi cu o
agentie de marketing care creeaza continut original. Si legal!
Ce este permis in marketingul prin retelele sociale?
Cand faci marketing pe social media si vrei sa incluzi in campaniile tale imagini, video sau alt tip de continut care apartin altor persoane, pentru a evita problemele legale, solicita intotdeauna in mod expres permisiunea autorului. Desigur, poti folosi continutul propriu. Ai libertatea de a posta, edita, distribui dupa bunul plac tot ce ai creat. Totodata, exista o cantitate generoasa de continut online disponibil sub licente creative commons. Aceste licente iti permit sa folosesti continutul respectiv in mod legal.
Ce trebuie sa eviti cand faci marketing pe social media?
Orice utilizare neautorizata a materialelor protejate de drepturi de autor este interzisa. Chiar daca mentionezi creatorul, asta nu inseamna ca ai automat dreptul sa folosesti continutul respectiv. Copierea intregului continut al unei persoane, fara permisiunea acesteia, este o incalcare flagranta a drepturilor de autor. Nu poti copia sau modifica lucrarile altor persoane in folosul tau, fara acordul lor. Acorda atentie si bazelor de date, pentru ca si acestea sunt protejate prin lege. Acest lucru inseamna ca nu poti prelua date sau informatii din surse online pentru a le folosi ca si cum ti-ar apartine.
Pentru un business, indiferent de nisa sau marime, marketingul prin retelele sociale este o metoda excelenta de promovare. Cu toate acestea, astfel de publicitate trebuie folosita in mod responsabil. Atunci cand acorzi atentie drepturilor de autor, te protejezi de eventualele probleme de ordin juridic. Respecta drepturile celor care creeaza si protejeaza-ti creatiile. Cere permisiunile necesare ori de cate ori folosesti continutul altor persoane, foloseste doar surse sigure si evita utilizarile neautorizate.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<