Ministerul Justitie a lansat in dezbatere publica, miercuri 16 septembrie 2015, proiectul de Hotarare pentru modificarea HG nr. 337/1993 pentru stabilirea circumscriptiilor judecatoriilor si parchetelor de pe langa judecatorii.
Conform proiectului, se doreste stabilirea circumscriptiilor judecatoriilor si parchetelor din judetele Cluj, Bistrita-Nasaud, Maramures si Salaj.
" Realitatea la nivelul instantelor judecatoresti, confirmata de datele statistice, ne arata ca exista un dezechilibru major in volumul de dosare intre judecatoriile aflate in raza de competenta teritoriala a aceluiasi tribunal. Dezechilibrul se manifesta in special in defavoarea judecatoriilor din orasele resedinta de judet ale caror resurse umane si materiale sunt suprasolicitate in raport cu instantele din localitatile mai mici a caror situatie din punctul de vedere al numarului de dosare este mult mai buna. Aceste instante mici beneficiaza, de cele mai multe ori, de o infrastructura foarte buna din punct de vedere material si de resurse umane suficiente si bine pregatite profesional care isi pot asuma un volum de munca mai ridicat decat cel actual. ", se precizeaza in Nota de fundamentare.
Nota de fundamentare poate fi consultata aici...
Consultati aici proiectul de Hotarare pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 337/1993 pentru stabilirea circumscriptiilor judecatoriilor si parchetelor de pe langa judecatorii
Sursa: Just.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rugam sa ne confirmati daca se poate aplica solicitarea de mai jos. Avem cativa angajati care solicita banii de concediu in avans, urmand ca zilele de concediu sa le foloseasca pana la sfarsitul anului curent. Avand in vedere ca firma este dispusa sa plateasca banii de concediu in avans, va rugam confirmati cum se poate aplica acesta solicitare conform Codului muncii. Se pot vira aceste sume in avans, si sa retina pe parcursul anului in momentul cand se ponteaza zilele de concediu?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Care este procedura legala in cazul angajarii unui cetatean roman, domiciliat in strainatate, avand ca act de identitate pasaportul romanesc? Societatea angajatoare are sediul in Romania, dar presteaza servicii in strainatate. Locul prestarii serviciului este in tara de domiciliu actual al viitorului salariat. Sunt necesare documente suplimentare in cazul unei astfel de angajari? Va rugam sa ne comunicati care sunt etapele procedurii de angajare si conditiile de impozitare.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Este obligatorie intocmirea condicii de prezenta cu semnatura angajatului la venirea si plecarea din unitate? In cazul telemuncii cum trebuie intocmit pontajul?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<