Guvernul a aprobat Proiectul de Hotarare pentru modificarea si completarea HG nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor
In sedinta Executivului a fost aprobat Proiectul de Hotarare pentru modificarea si completarea HG nr.161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare.
Potrivit prevederilor Memorandumului de Intelegere din 23.06.2009 intre Comunitatea Europeana si Romania privind alocarea pentru Romania a unei asistente financiare pe termen mediu in valoare de pana la 5 miliarde euro, s-a prevazut ca solutionarea problemei muncii nedeclarate sa se faca „prin cresterea semnificativa a intensitatii controalelor si administrarea unor amenzi administrative suficient de descurajatoare in cazul neconformarii“.
In vederea indeplinirii acestui obiectiv, actul normativ adoptat stabileste:
- obligatia angajatorilor de a inregistra in registrul general de evidenta a salariatilor elementele de identificare a tuturor salariatilor - nume, prenume, CNP, data angajarii, functia/ocupatia conform specificatiei COR sau altor acte normative, tipul contractului - cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii de catre salariat;
- inregistrarea in registru a datei si temeiului incetarii contractului individual de munca la data incetarii contractului individual de munca;
- obligatia de transmitere a registrului in format electronic la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza isi au sediul sau domiciliul, dupa caz, cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre primul salariat si, ulterior, de catre fiecare nou salariat;
- completarea cu doua noi contraventii, respectiv: neinregistrarea contractelor individuale de munca in registrul general de evidenta a salariatilor anterior inceperii activitatii si completarea registrului general de evidenta a salariatilor cu date eronate;
majorarea cuantumului amenzilor.
Cartea Verde a Contabilitatii
Memorator Gramatica Gimnaziu
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
- Situatia existenta pana la momentul intrarii in vigoare a prezentului act normativ, situatie reglementata prin dispozitiile Legii nr.130/1999 si ale H.G. nr.161/2006, prevedea urmatoarele obligatii in sarcina angajatorilor:
- inregistrarea contractelor de munca la inspectoratele teritoriale de munca, in termen de 20 de zile de la incheierea lor,
- transmiterea registrului in forma electronica la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, dupa caz, in termen de 20 de zile de la data angajarii primului salariat. Ulterior, obligatia de transmitere a modificarilor intervenite trebuie indeplinita in termen de 5 zile.
- Dispozitiile referitoare la stabilirea si sanctionarea contraventiilor vor intra in vigoare la 10 zile de la data publicarii acestui act normativ
Informatii suplimentare:
Conform HG nr.161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare, fiecare angajator “are obligatia de a infiinta un registru general de evidenta a salariatilor, denumit in continuare registru, si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.”
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri