Guvernul a aprobat Proiectul de Hotarare pentru modificarea si completarea HG nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor
In sedinta Executivului a fost aprobat Proiectul de Hotarare pentru modificarea si completarea HG nr.161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare.
Potrivit prevederilor Memorandumului de Intelegere din 23.06.2009 intre Comunitatea Europeana si Romania privind alocarea pentru Romania a unei asistente financiare pe termen mediu in valoare de pana la 5 miliarde euro, s-a prevazut ca solutionarea problemei muncii nedeclarate sa se faca „prin cresterea semnificativa a intensitatii controalelor si administrarea unor amenzi administrative suficient de descurajatoare in cazul neconformarii“.
In vederea indeplinirii acestui obiectiv, actul normativ adoptat stabileste:
- obligatia angajatorilor de a inregistra in registrul general de evidenta a salariatilor elementele de identificare a tuturor salariatilor - nume, prenume, CNP, data angajarii, functia/ocupatia conform specificatiei COR sau altor acte normative, tipul contractului - cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii de catre salariat;
- inregistrarea in registru a datei si temeiului incetarii contractului individual de munca la data incetarii contractului individual de munca;
- obligatia de transmitere a registrului in format electronic la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza isi au sediul sau domiciliul, dupa caz, cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre primul salariat si, ulterior, de catre fiecare nou salariat;
- completarea cu doua noi contraventii, respectiv: neinregistrarea contractelor individuale de munca in registrul general de evidenta a salariatilor anterior inceperii activitatii si completarea registrului general de evidenta a salariatilor cu date eronate;
majorarea cuantumului amenzilor.
Teste REZOLVATE pentru examenul de titularizare Limba si Literatura engleza
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
250 Modele Fise de Post
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul prescolar - EDUCATORI 2 culegeri
- Situatia existenta pana la momentul intrarii in vigoare a prezentului act normativ, situatie reglementata prin dispozitiile Legii nr.130/1999 si ale H.G. nr.161/2006, prevedea urmatoarele obligatii in sarcina angajatorilor:
- inregistrarea contractelor de munca la inspectoratele teritoriale de munca, in termen de 20 de zile de la incheierea lor,
- transmiterea registrului in forma electronica la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, dupa caz, in termen de 20 de zile de la data angajarii primului salariat. Ulterior, obligatia de transmitere a modificarilor intervenite trebuie indeplinita in termen de 5 zile.
- Dispozitiile referitoare la stabilirea si sanctionarea contraventiilor vor intra in vigoare la 10 zile de la data publicarii acestui act normativ
Informatii suplimentare:
Conform HG nr.161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare, fiecare angajator “are obligatia de a infiinta un registru general de evidenta a salariatilor, denumit in continuare registru, si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.”
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri