Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi norme privind contractele de achizitie publica

Bun venit!
Alerter RS
- Juridic - ora 10:40


Noi norme privind contractele de achizitie publica

Prin Hotararea nr. 834/2009, Guvernul a modificat normele de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica din OUG nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii.

Conform actului normativ, autoritatea contractanta este responsabila pentru modul de atribuire a contractului de achizitie publica/acordului-cadru, cu respectarea tuturor dispozitiilor legale aplicabile. HG nr. 834/2009 mai prevede ca "ofertantului castigator nu i se poate impune sa suporte taxe, comisioane sau onorarii de orice fel pentru plata consultantului" care presteaza serviciile de consultanta in scopul elaborarii documentatiei de atribuire si/sau aplicarii procedurii de atribuire, achizitionate de autoritatea contractanta.

Initierea procedurii de atribuire

In ceea ce priveste initierea procedurii de atribuire, HG nr. 834/2009 stabileste ca "autoritatea contractanta are dreptul de a initia aplicarea procedurii de atribuire numai dupa ce a fost elaborata documentatia de atribuire sau, dupa caz, documentatia de concurs".

Anuntul/invitatia de participare si documentatia de atribuire contin si perioada de valabilitate a ofertelor, care va trebui sa se intinda pana la momentul incheierii contractului/acordului-cadru.

La stabilirea perioadei de valabilitate a ofertelor, autoritatea contractanta trebuie sa ia in considerare estimarile privind perioada necesara pentru analiza si evaluarea ofertelor, perioada necesara pentru verificarile legate de aceste activitati, precum si perioada legala prevazuta pentru rezolvarea eventualelor contestatii.

HG nr. 834/2009 mai prevede ca:  "Fara a afecta prevederile art. 93 alin. (3) si asumandu-si implicatiile prevederilor art. 97 alin. (4) lit. b), autoritatea contractanta are obligatia de a solicita prelungirea valabilitatii ofertelor, precum si, dupa caz, a garantiei de participare, in situatii exceptionale care impun o astfel de prelungire”.

Cerintele minime de calificare disproportionate

HG nr. 834/2009 dispune ca se prezuma ca cerintele minime de calificare sunt disproportionate in raport cu natura si complexitatea contractului de achizitie publica ce urmeaza sa fie atribuit, daca se impune indeplinirea unor conditii cum ar fi:
a) suma valorilor/cantitatilor de produse furnizate, servicii prestate si lucrari executate, incluse in contractul/contractele prezentat/prezentate de catre operatorul economic ca dovada a experientei lui similare, sa fie mai mare decat valoarea/cantitatea de produse/servicii/lucrari ce vor fi furnizate/presate/executate in baza contractului care urmeaza sa fie atribuit;
b) valoarea cifrei de afaceri a operatorului economic sa fie mai mare decat valoarea estimata a contractului, multiplicata cu 2;
c) demonstrarea unui nivel minim al indicatorului financiar "lichiditate generala" in cazul atribuirii unui contract cu durata de indeplinire mai mica de 3 luni sau in cazul atribuirii unui contract cu executare succesiva, avand o durata mai mare de 3 luni, dar pentru care platile aferente prestatiilor urmeaza sa se efectueze la intervale mai mici de 60 de zile de la data efectuarii acestora;
d) nivelul indicatorului financiar "lichiditate generala" sa depaseasca cota de 100%, in cazul atribuirii unui contract care nu se incadreaza in categoria celor prevazute la lit. c);
e) demonstrarea unui nivel minim al indicatorului financiar "solvabilitate" in cazul in care operatorul economic a prezentat documente din care sa rezulte ca nu se afla in niciuna dintre situatiile prevazute la art. 181 lit. a) sau b) din ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006

Sustinerea din partea unui tert

Sustinerea din partea unui tert care poate fi invocata de ofertanti va putea fi acceptata in conditiile in care angajamentul prezentat asigura, din punct de vedere juridic, dreptul autoritatii contractante de a solicita, in mod legitim, indeplinirea anumitor obligatii de catre persoana sustinatoare, potrivit noului act normativ. Astfel, HG nr. 834/2009 prevede resursele transferabile si resursele care nu pot fi transferate, dar care pot fi puse la dispozitia ofertantului prin implicarea directa a sustinatorului.

HG nr. 834/2009 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 515 din 27 iulie 2009.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Noi norme privind contractele de achizitie publica":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Poate sunteti interesat si de:
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016