Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Noi reguli de transport rutier. Atentie la sanctiuni si amenzi!

In Monitorul Oficial nr. 84 din 30 ianuarie a fost data publicitatii Ordonanta GUvernului nr. 8/2015 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 376/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora.

Urmatoarele fapte reprezinta incalcari foarte grave ale dispozitiilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (UE) nr. 165/2014 si, dupa caz, ale Acordului AETR si constituie contraventii, daca acestea nu au fost savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa constituie infractiuni:
    a) depasirea cu 2 ore sau mai mult, dar nu cu mai mult de 4,5 ore, a duratei maxime zilnice de conducere de 9 ore, atunci cand nu este permisa extinderea acesteia la 10 ore;
    b) depasirea cu 2 ore sau mai mult, dar nu cu mai mult de 5 ore, a duratei maxime zilnice de conducere extinse la 10 ore;
    c) depasirea cu 9 ore sau mai mult, dar nu cu mai mult de 14 ore, a duratei maxime de conducere saptamanale;
    d) depasirea cu 15 ore sau mai mult, dar nu cu mai mult de 22,5 ore, a duratei maxime de conducere cumulate pentru doua saptamani consecutive;
    e) depasirea cu 1,5 ore sau mai mult a duratei maxime de conducere neintrerupta;
    f) diminuarea cu 2,5 ore sau mai mult a perioadei minime de repaus zilnic normal, atunci cand nu este posibila reducerea acesteia pana la 9 ore;

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Codul Muncii republicat si actualizat la zi


Atentie Codul muncii a fost modificat Va oferim IN PREMIERA textul actualizat al Codului muncii cu toate modificarile scoase in evidenta pentru a fi usor de urmarit Cartea "Codul muncii republicat si actualizat la zi" se diferentiaza de alte lucrari legislative tocmai prin faptul ca aceasta contine textul actualizat al Legii nr ...

Oferta Speciala
valabila 48h

    g) diminuarea cu 2 ore sau mai mult a perioadei minime de repaus zilnic redus, atunci cand este posibila reducerea acesteia pana la 9 ore;
    h) diminuarea cu 2 ore sau mai mult a perioadei de 9 ore din perioada de repaus zilnic fractionat;
    i) diminuarea cu 2 ore sau mai mult a perioadei de repaus zilnic in cazul conducerii in echipaj;
    j) diminuarea cu mai mult de 4 ore a repausului saptamanal redus;
    k) diminuarea cu pana la 9 ore a repausului saptamanal normal;
    l) utilizarea in conditii necorespunzatoare a posibilitatii de derogare prevazute la art. 8 alin. (6a) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006;
    m) remunerarea conducatorilor auto in functie de distanta parcursa si/sau de cantitatea de marfuri transportata, chiar si sub forma de prime sau majorari salariale, in cazul in care o asemenea remunerare este de natura sa pericliteze siguranta rutiera si/sau sa incurajeze incalcarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006;
    n) echipamentul/aparatura de inregistrare nu functioneaza corect, este defect(a), nu este calibrat(a) sau sigilat(a) corespunzator ori nu are verificarea periodica in termenul de valabilitate;
    o) echipamentul/aparatura de inregistrare este utilizat(a) necorespunzator, a suferit interventii abuzive sau nu este utilizata o cartela tahografica valabila;
    p) inregistrarile activitatii conducatorilor auto nu sunt pastrate de catre operatorul de transport/intreprinderea sub forma de diagrame tahografice, rapoarte imprimate si/sau date descarcate, in ordine cronologica si separat pentru fiecare conducator auto;
    q) conducatorul auto detine mai mult de o cartela tahografica valabila;
    r) utilizarea unei cartele tahografice defecte sau expirate;
    s) operatorul de transport/intreprinderea nu detine inregistrarile privind activitatea unui conducator auto, cel putin pentru ultimele 365 de zile, sau pe toata perioada de activitate daca aceasta este mai mica de 365 de zile;
    s) utilizarea unei diagrame tahografice sau a unei cartele tahografice murdare sau deteriorate astfel incat informatiile inscrise nu sunt lizibile;
    t) utilizarea incorecta a diagramei tahografice sau a cartelei tahografice;
    t) scoaterea neautorizata a diagramei tahografice sau cartelei tahografice din echipamentul/aparatura de inregistrare, care are impact asupra inregistrarii datelor relevante;
    u) utilizarea diagramei tahografice sau a cartelei tahografice pentru o perioada mai lunga decat cea pe care acestea pot inregistra date, rezultand pierderea/alterarea datelor;
    v) numele de familie al conducatorului lipseste de pe diagrama tahografica;
    w) prenumele conducatorului auto lipseste de pe diagrama tahografica;
    x) refuzul de a permite, in cursul controlului, verificarea, retinerea sau copierea oricarei inregistrari privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale unui conducator auto, ale echipamentului/aparaturii de inregistrare sau refuzul de a permite efectuarea unui control al activitatii desfasurate privind instalarea, calibrarea, repararea sau verificarea echipamentului/aparaturii de inregistrare;
    y) neprezentarea inregistrarilor din ziua curenta;
    z) neprezentarea organelor de control a inregistrarilor din cele 28 de zile anterioare zilei curente;
    aa) neprezentarea organelor de control a datelor inregistrate pe cartela tahografica, in format electronic, in cazul in care conducatorul auto detine una;
    bb) neprezentarea organelor de control a inregistrarilor manuale si a rapoartelor imprimate din ziua curenta sau din cele 28 de zile anterioare celei curente;
    cc) neutilizarea sau neprezentarea organelor de control a cartelei tahografice;
    dd) echipamentul/aparatura de inregistrare nu a fost reparata de catre un montator sau atelier autorizat;
    ee) conducatorul auto nu a mentionat toate informatiile necesare legate de activitatile desfasurate in perioadele de timp in care echipamentul/aparatura de inregistrare nu a facut inregistrari intrucat a fost neutilizabila sau a functionat defectuos;
    ff) numarul cartelei tahografice sau numele si prenumele conducatorului auto sau numarul permisului de conducere nu sunt mentionate pe raportul imprimat de tahograful digital;
    gg) nedeclararea furtului sau pierderii cartelei tahografice la autoritatea competenta din statul membru in care a avut loc evenimentul;
    hh) nerespectarea obligatiei de a recupera intervalul redus din perioada de repaus saptamanal normal, pana la sfarsitul celei de-a treia saptamani, conform prevederilor art. 8 alin. (6) din Regulamentului (CE) nr. 561/2006.

Sursa: ORDONANTA nr. 8 din 28 ianuarie 2015 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora

Continuarea pe MonitorulJuridic.ro
Data aparitiei: 09 Februarie 2015
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi reguli de transport rutier. Atentie la sanctiuni si amenzi!":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 4 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Poate sunteti interesat si de:

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Referitor la intrarea in tara a unor persoane cum se procedeaza?

Intrebare: Buna ziua tuturor. Respectele mele. Anul trecut, in noiembrie am facut la notariat invitatie de sedere in Romania a unui om african de la caul verde. ambasadorul si consulul de acolo i-au dat viza, semnatura si cu documentul legal si cu pasaportul, a venit cu avionul la bucuresti, unde vamesii nu i-au dat voie sa intre in tara pe motiv ca s-ar putea sa fie un om care tranziteaza Romania si apoi se duce in alta tara, ceea ce nu era adevarat. era un om care venea sa stea 3 saptamani la noi acasa si eu sa il plimb prin tara, caci avea de gand sa cumpere pamant si sa inceapa o activitate agricola. Nu a avut cum sa ii convinga pe cei de la aeroport de bunele lui intentii si a fost tinut cu forta 2 zile acolo, fara sa aiba dreptul sa i se dea un avocat cu care sa discute. In a 3-a zi l-au obligat sa se intoarca in tara lui. deci nu au gasit nimic compromitator asupra lui, nu au avut ce dovedi, dar pentru ca era negru, l-au retinut. Partenerii lui de afaceri si avocatul din tara lui s-au suparat foarte tare de acest eveniment neplacut si in ciuda faptului ca el isi doreste sa faca afaceri in Romania , partenerii lui nu mai vor sa vina aici din cauza practicilor extremiste, comuniste sau mai stiu eu cum sa le numesc. Eu i-am sfatuit sa vina la vara asa cum isi doreste el, impreuna cu un avocat si impreuna cu partenerii lui. Intrebarea mea este cu ce acte doveditoare trebuie ei sa vina, ca sa arate ca sunt turisti care vor sa viziteze tara in vederea unei eventuale afaceri pe care doresc s-o inceapa in Romania. Nu inteleg nimic. Sunt sute de straini care au cumparat fel de fel aici, care au venit si au facut nenumarate afaceri, sunt sute de turisti care vin anual sa viziteze tara si cum a fost posibil ca acestui om sa nu i se dea voie sa intre in tara? Iar in Rusia i s-a dat voie sa viziteze tara. deci comunstii de rusi care nu sunt in UE permit unor oameni sa viziteze tara iar Romania care se pretinde a fi democrata si in UE nu permite. asta e peste puterile mele de intelegere. Poate reusiti dumneavoastra sa faceti lumina in capul meu. Va rog mult. Am nevoie de sfaturi precise referitor la ceea ce au de facut oamenii astia in vara. Va dati seama ce scandal se isca la nivel mondial, ca niste turisti nu sunt lasati sa intre intr-o tara din UE si ca nu sunt lasati sa investeasca aici? Toate ziarele lumii vor vui de anomalia asta bolnava din niste minti si mai bolnave. Si asta inca nu e nimic. Faptul ca acel om a dat numele meu, spunand ca vine in vizita la mine si ca eu il voi tine la mine acasa, a determinat securitatea comunist0-bolsevica sa ma urmareasca cu masinile, ca in filmele proaste, sa imi urmareaca toate mesajele pe facebook, pe gmail, in word, totul, mi-a citit tot ce aveam, doar-doar or descoperi ca o femeie de 57 de ani cu multiple probleme de sanatate ar putea fi o traficanta de arme si de droguri sau ce este in mintea lor bolnava si rea. Cand m-au sunat acasa le-am spus sa il lase sa intre in bucuresti, sa vina la mine si sa il urmareasca, daca ii mananca atat de tare, dar ei au spus ca nici vorba acest negru nu va intra, ci mai bine il intorc in tara lui, pentru ca ei nu vor ca el sa vina aici. Ce motiv? Care e cauza? Normal sa intreb asta. Ei au raspuns ca asa vor ei. NO COMMENT !!! Eu va multumesc pentru atentie si sper foarte mult sa imi scrieti pe email un raspuns detaliat. suciu.adriana@gmail.com

Raspuns: Va multumesc foarte mult pentru raspunsul detaliat si tin sa va asigur de recunostinta mea. in ceea ... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016