Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul nr. 149/2019 modifica contributiile si taxele la Fondul de Mediu

Ordinul nr. 149/2019 privind modificarea si completarea anexei la Ordinul nr. 578/2006 pentru aprobarea Metodologiei de calcul al contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru Mediu a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 156 din 27 februarie 2019.

Astfel, Anexa la Ordinul ministrului mediului si gospodaririi apelor nr. 578/2006 pentru aprobarea Metodologiei de calcul al contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu a suferit mai multe modificari si completari. Printre cele mai importante modificari introduse prin intrarea in vigoare a Ordinului nr. 149/2019 se regasesc cele prezentate mai jos.

In baza principiului «poluatorul plateste» si pentru implementarea instrumentului economic «plateste cat arunci», contravaloarea contributiei pentru economia circulara incasate de la proprietarii sau, dupa caz, administratorii de depozite pentru deseurile municipale, deseuri din constructii si desfiintari, destinate a fi eliminate prin depozitare – in cuantum de 30 lei/tona in anul 2019 si 80 lei/tona incepand cu anul 2020 – se suporta de catre persoana fizica sau persoana juridica ce incredinteaza pentru eliminare finala deseurile municipale si deseurile din constructii si desfiintari.

Unitatile administrativ-teritoriale (UAT) sau, dupa caz, subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor, respectiv asociatiile de dezvoltare intercomunitara au obligatia sa includa contributia pentru economia circulara in tarifele pentru gestionarea deseurilor, in limita cantitatilor de deseuri municipale destinate a fi eliminate prin depozitare corespunzatoare indicatorilor de performanta prevazuti in Legea nr. 211/2011 privind regimul deseurilor, cu modificarile si completarile ulterioare, si sa stabileasca in sarcina operatorilor de salubrizare suportarea contributiei pentru economia circulara pentru cantitatile de deseuri municipale depozitate care depasesc cantitatile corespunzatoare indicatorilor de performanta prevazuti in contracte.

Contributia pentru economia circulara se declara si se plateste trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului in care s-a desfasurat activitatea, de catre proprietarii, respectiv de catre administratorii de depozite.

Obligatia de a declara la Fondul pentru mediu contributia de 2 lei/kg datorata de operatorii economici care introduc pe piata nationala bunuri ambalate, care distribuie pentru prima data pe piata nationala ambalaje de desfacere, si de operatorii economici care inchiriaza, sub orice forma, cu titlu profesional, ambalaje, pentru diferenta dintre cantitatile de deseuri de ambalaje corespunzatoare obiectivelor minime de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie si de valorificare prin reciclare prevazute in anexa nr. 3 si cantitatile de deseuri de ambalaje incredintate spre valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie si valorificate prin reciclare revine:

  • operatorilor economici care introduc pe piata nationala produse ambalate, operatorilor economici care importa/achizitioneaza intracomunitar produse ambalate pentru utilizare/consum propriu, responsabili pentru deseurile generate de ambalajele primare, secundare si tertiare folosite pentru ambalarea produselor lor, cu exceptia ambalajelor de desfacere care sunt folosite pentru ambalarea, la locul de vanzare, a produselor;
  • operatorilor economici care supraambaleaza produse ambalate individual in vederea revanzarii/redistribuirii, responsabili pentru deseurile generate de ambalajele secundare si tertiare pe care le introduc pe piata nationala;
  • operatorilor economici care introduc pe piata nationala ambalaje de desfacere, inclusiv pungi de transport din plastic, responsabili pentru deseurile generate de respectivele ambalaje;
  • operatorilor economici care dau spre inchiriere, sub orice forma, cu titlu profesional, ambalaje, responsabili pentru respectivele ambalaje.

 

Contributia prevazuta la art. 9 alin. (1) lit. d) din O.U.G. nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, cu modificarile si completarile ulterioare, se plateste anual de catre operatorii economici prevazuti la alin. (1) pentru diferenta dintre cantitatile corespunzatoare obiectivelor anuale de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie, prevazute in anexa nr. 3 la O.U.G. nr. 196/2005, si cantitatile de deseuri de ambalaje incredintate spre valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie si valorificare prin reciclare. Cantitatea de deseuri de ambalaje incredintate spre valorificare prin reciclare se considera ca fiind greutatea deseurilor de ambalaje care intra in operatia de reciclare in care acestea sunt reprelucrate in produse, materiale sau substante.

Aceasta contributie se plateste numai in cazul neindeplinirii obiectivelor anuale de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie corespunzatoare diferentei dintre cantitatile de ambalaje introduse pe piata nationala si cantitatile care au fost preluate de organizatiile prevazute la art. 16 alin. (5) lit. b) din Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor si a deseurilor de ambalaje, cu modificarile si completarile ulterioare.

Ambalajele reutilizabile care se returneaza furnizorilor interni si externi se inregistreaza in evidentele contabile in conturi de stocuri distincte, la o valoare justa.

Incepand cu data de 31 martie 2019, ambalajele primare reutilizabile cu volume cuprinse intre 0,1 l si 3 l utilizate pentru produsele destinate consumului populatiei se inregistreaza in evidentele contabile la valoarea prevazuta in Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor si a deseurilor de ambalaje, cu modificarile si completarile ulterioare.

Cantitatea de ambalaje care este reutilizata se recunoaste numai in baza inregistrarilor existente in evidentele contabile, in conformitate cu reglementarile contabile aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice.

Pentru a fi luate in calcul la indeplinirea in mod individual a obiectivelor de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie este obligatoriu ca deseurile de ambalaje generate din activitatea proprie, inclusiv cele returnate de la beneficiari, sa fie inregistrate in evidentele contabile in conturi de stocuri distincte, la o valoare justa, iar evidenta gestiunii deseurilor de ambalaje sa se efectueze cu respectarea prevederilor Deciziei 2000/532/CE de inlocuire a Deciziei 94/3/CE de stabilire a unei liste de deseuri in temeiul art. 1 lit. (a) din Directiva 75/442/CEE a Consiliului privind deseurile si a Directivei 94/904/CE a Consiliului de stabilire a unei liste de deseuri periculoase in temeiul art. 1 alin. (4) din Directiva 91/689/CEE a Consiliului privind deseurile periculoase.

Contributia prevazuta la articolul 47 se calculeaza printr-o noua formula pe care o poti gasi explicata in Portal Managementul Deseurilor. Il poti testa gratuit pentru a-i vedea utilitatea. 

ordin 149/2019

Pentru perioada 1 ianuarie 2017-31 decembrie 2019, contributia prevazuta la art. 9 alin. (1) lit. w) pct. 1 din O.U.G. nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, cu modificarile si completarile ulterioare, se plateste anual pentru diferenta dintre cantitatile de EEE declarate ca fiind introduse pe piata nationala de operatorii economici care introduc pe piata nationala EEE si cantitatile de EEE constatate de Administratia Fondului pentru Mediu ca fiind introduse pe piata nationala.

Prevederile aplicabile din 2020 sunt disponibile in Portal Managementul Deseurilor!

Ordinul nr. 149 din 18 februarie 2019 privind modificarea si completarea anexei la Ordinul nr. 578 din 2006 pentru aprobarea Metodologiei de calcul al contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru Mediu poate fi consultat integral dand click AICI!


Florin Amariei
de Florin Amariei
Redactor

Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie.  In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 05 Martie 2019
Votati articolul "Ordinul nr. 149/2019 modifica contributiile si taxele la Fondul de Mediu":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016