Intrebare: Societatea noastra a pierdut un proces care avea ca si subiect un raport de inspectie fiscala in care era specificat faptul ca societatea nostra nu a platit contributia de 3% din valoarea ambalajelor comercializate conform Legii 73/2000. In acel proces obligatia datorata, dobanzile si penalitatile sunt evidentiate separat.
Dupa aproape 5 ani de pierdut cu procese, respectiva suma este platita prin executare silita prin proprire. Obligatia datorata, dobanzile si penalitatile sunt deductibile din punct de vedere fiscal?
Raspuns: Potrivit art 105 alin (9) din Codul de procedura fiscala , contribuabilul are obligatia sa indeplineasca masurile prevazute in actul intocmit cu ocazia inspectiei fiscale, in termenele si conditiile stabilite de organele de inspectie fiscala.
La momentul incheierii raportului de inspectie fiscal , chiar daca ati contestat sumele respective, pana la solutionarea cauzei aveati obligatia inregistrarii in evidenta contabila a rezultatelor inspectiei. La acel moment suma datorata la fondul de mediu era cheltuiala deductibila pentru anii fiscali respectivi.
Veniturile si cheltuielile aferente exercitiilor financiare precedente, omise la inregistrare sau inregistrate eronat se pot corecta numai prin ajustarea profitului impozabil aferent perioadelor fiscale carora le apartin (pct. 13 din Normele metodologice date in aplicarea art. 19 din Codul fiscal ).
Avand in vedere ca este o perioada prescrisa, nu se mai poate corecta profitul impozabil aferent perioadelor respective. Astfel cheltuiala cu contributia la fondul de mediu datorata pentru perioada precedenta, inregistrata in evidenta contabila dupa definitivarea procesului este cheltuiala nedeductibila, nefiind aferenta realizarii de venituri impozabile potrivit art. 21 alin (1) din Codul fiscal .
Cheltuieli cu penalitati si majorari de intarziere sunt cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil potrivit art. 21 alin (4) lit. b) din Codul fiscal .
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<