Este pentru prima data cand o scoala din Romania primeste o amenda pentru ca a discriminat un elev diagnosticat cu ADHD.
In 2016 a fost organizat un protest al elevilor de la scoala "I.L. Caragiale" din Pitesti prin care cereau ca un baiat diagnosticat cu deficit de atentie sa fie transferat din clasa lor. Copiii si parintii acestora il acuzau pe elevul in cauza de comportament agresiv.
CNCD a decis, la doi ani dupa eveniment, amendarea conducerii scolii si pe cea a ISJ Arges. CNCD a motivat aplicarea amenzilor si a avertimesmentelor. Membrii Consiliului spun ca declaratiile directorului scolii au fost in neconcordanta cu valorile pe care autoritatile ar trebui sa le promoveze in scolile romanesti, iar ISJ Arges au fost pasivi in a gasi o solutie rapida pentru finalizarea miscarilor din unitatea de invatamant. CNCD a acordat trei amenzi in valoare de 5000 de lei si cinci avertismente.
Acum doi ani copiii si parintii au fost impartiti in doua tabere in ceea ce privea situatia sensibila din Scoala "I.L. Caragiale" din Pitesti. Cazul a luat amploare si a fost amplificat de parerile a mai multor parinti si invatatori.
Situatia a fost, insa, explicata de Iuliana Parvu, presedintele Comitetului de parinti ai scolii din Pitesti: La inceputul semestrului al II-lea al anului trecut scolar, a fost transferat la noi in clasa din clasa paralela, ca alternativa de integrare. Au fost primiti cu bratele deschise intreaga familie. Ne-am cunoscut, ne-am oferit sa acordam tot sprijinul familie. A parut ok la inceput, au promis ca vor sta cu el la ore, asa cum s-au angajat in scris. Cata vreme au stat, lucrurile au fost ok, dar a venit un moment cand nu au mai facut asta si atunci au inceput problemele. Au inceput violentele verbale, fizice. Ce am facut noi? Ne-am intalnit toti. Le-am explicat si i-am rugat sa discute cu el, poate sa mearga la un psiholog.
Si atunci, si acum, nu au spus niciodata ca acest copil are ADHD. Nu are niciun document de acest fel la scoala, la diriginta, niciunde. Are un singur certificat de orientare profesionala pe probleme somatice. I-am rugat sa spuna daca are alta problema, ca sa stim sa invatam copiii cum sa reactioneze.
Ea a povestit cat de tensionata era situatia in momentul in care parintii copilului nu au mai venit la scoala si nu au mai comunicat cu ceilalti parinti:
„Conducerea i-a rugat sa vina la scoala, sa stea cu el, sa mearga la un specialist care sa afle de unde vine aceatsa agresivit iesita din comun. Nu s-a intamplat nimic. Lucrurile au luat-o si mai rau razna. Ne-am adresat ISJ, Directiei de Protectie a Copilului. La sfarsitul lunii iunie a avut loc o sedinta cu inspectorii si protectia copilului. Protectia l-a inclus intr-un program de consiliere de 3 luni, iar parintii au fost trimisi la training.
La inceputul anului scolar, violenta era si mai mare. De aceasta data, amenintarile erau cu moartea, lovirile si mai puternice. Aceste amenintari sunt tot timpul, in pauza, ore. Copiii sunt terorizati”.
Presedintele comitetului de parinti a afirmat ca, desi o comisie de inspectoratului decisese ca minorul sa stea la scoala doar trei ore, supravegheat, el a fost lasat pana la ora 14.00, program normal.
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul primar - INVATATORI 2 culegeri
Teste rezolvate de matematica pentru clasele V-VIII
Teste rezolvate la limba si literatura romana clasa a VIII-a
„Acest elev a fost observat de psihologul scolii la orele de dirigentie, in pauze, pentru ca parintii au refuzat consilierea psihologica a consilierului scolii”, a spus Iuliana Parvu, care a adaugat ca si ceilalti copii au fost asistati de psihologul scolii care le-a explicat cum sa reactioneze.
„In situatia in care a incercat sa stranga de gat o fetita, l-au luat de pe fetita respectiva. Pentru ca asa i-am invatat. E un copil care sufera, trebuie inteles. Violenta nu e o solutie. Copilul are nevoie de ajutor. Ca sa poata fi integrat oriunde. Parintii vor trebui sa recunoasca ca are nevoie de ajutor, ca sa-si poata controla aceste iesiri extrem de violente”, a afirmat Iuliana.
In cele din urma protestul s-a stins la scoala, dupa ce parintii baiatului au acceptat reevaluarea recomandata de specialist.
Copilul a putut, finalmente, sa participe si la cursuri, insa doar insotit de unul din parinti sau de un psiholog.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri