Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Procedura de contestare in cazul achizitiilor publice, schimbata

OUG nr. 45/2018 a modificat procedura de contestare in cazul achizitiilor publice.

Daca pana acum ati participat la cel putin o licitatie pentru atribuirea contractelor de achizitie publica, atunci stiti ca aveti posibilitatea de a contesta rezultatul. Ei bine, OUG nr. 45/2018 a modificat procedura de contestare si introduce, printre altele, o masura financiara.

O.U.G. nr. 45/2018 a venit cu prevederi noi privind procedura de contestare a rezultatului licitatiilor pentru contractele de achizitii publice, reglementand aspecte sensibile legate de termenele de depunere, forma si continutul contestatiei, incompatibilitati, conflicte de interese, incidente procedurale etc. 
 
Atentie! Toate aceste aspecte trebuie intelese si gestionate corect pentru ca procedura de contestare sa fie incununata de succes.

 

Schimbarea esentiala pe care o aduce O.U.G. 45/2018

Va trebui sa va ganditi de doua ori inainte de a contesta rezultatul unei licitatii!
 

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
valabila 48h

Si asta deoarece ordonanta va obliga ca, inainte de a depune contestatia, sa virati o cautiune egala cu 2% din valoarea contractului, suma pe care o puteti recupera in cazul in care se dovedeste ca ati avut un motiv intemeiat pentru demersul dvs.
 
Asa cum spune av. Gabriel Biris, fost secretar de stat in Ministerul Finantelor, „daca tu crezi in cauza ta si depui contestatia, vino cu banii! Daca ai dreptate, castigi si iti iei inapoi cautiunea. Daca nu, pierzi banii.” 
 
Masura a fost introdusa pentru usurarea procesului de atribuire a contractelor publice, dat fiind ca inainte de aparitia O.U.G. nr. 45/2018 se facea contestatie din orice motiv. Detalii complete gasiti pe CD-ul Procedura de contestare in cazul achizitiilor publice.
 
Alte schimbari aduse de O.U.G. nr. 45/2018:

  • s-a eliminat prevederea care spunea ca formularea unei notificari de catre persoana care se considera vatamata are ca efect suspendarea dreptului de incheiere a contractului;
  • in anumite conditii, contractele de achizitii pot fi modificate fara reluarea procedurii de atribuire (daca respectivele modificari sunt neesentiale);
  • daca exista o situatie de forta majora (e necesara repararea urgenta a unui drum, de exemplu), se pot incepe lucrarile si in paralel sa se desfasoare si procedura de atribuire a acelui contract;
  • s-a eliminat comunicarea rezultatelor la fiecare etapa (rezultatul procesului de atribuire a contractului se comunica acum doar la final);
  • dupa semnarea contractului de achizitie, singura autoritate care mai poate controla legalitatea atribuirii este Curtea de Conturi.

 
Detalii complete gasiti pe CD-ul Procedura de contestare in cazul achizitiilor publice

contestare achizitii publice

Retineti! Daca va considerati prejudiciat de rezultatul unei licitatii privind atribuirea unui contract de achizitie publica, aveti tot dreptul sa formulati o contestatie si sa solicitati remedierea situatiei. Totul este sa faceti aceasta contestatie conform reglementarilor legale, pentru a va maximiza sansele de reusita. 
 
CD-ul Procedura de contestare in cazul achizitiilor publice va arata exact cum sa procedati si caror institutii sa va adresati – Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor sau instantei de judecata. 
 
CD-ul este axat pe explicarea O.U.G. nr. 45/2018, un act normativ care modifica legi importante in domeniu:
1) Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice;
2) Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale;
3) Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii;
4) Legea nr. 101/2016 privind remediile si caile de atac in materie de atribuire a contractelor de achizitie publica.

...Click AICI pentru a completa formularul de comanda!>>

de
Data aparitiei: 12 Septembrie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura de contestare in cazul achizitiilor publice, schimbata":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 4 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Reraspuns

Intrebare: Buna seara, Va multumesc pentru operativitate. Impartasesc punctul dvs. de vedere, dar din nefericire ASIT nu s-a conformat desi despagubirile civile globale, periodice si morale acordate partii vatamate la care putem adaugam despagubirile morale acordate sotului partii vatamate nu ating plafonul admis de ordinul 3108/2004. TOTAL 70% 30% .............................................................................................................................................................. 141600lei 99120 41880 civile globale 500lei lunar 350lunar 150 periodice 350000lei 245000 105000 morale p. vatamata 70000 49000 21000 morale sotul p. vatamate 25000 17500 7500 alte cheltuieli spital etc. ............................................................................................................................................................... 586600 410620 175380 ASTRA ASIT Cum pot obliga ASIT-ul sa-si indeplineasca obligatia?

Raspuns: Dar nu dumneavoastra trebuie sa executati silit asiguratorul, ci partea vatamata sau sotul partii va... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016