OUG nr. 45/2018 a modificat procedura de contestare in cazul achizitiilor publice.
Daca pana acum ati participat la cel putin o licitatie pentru atribuirea contractelor de achizitie publica, atunci stiti ca aveti posibilitatea de a contesta rezultatul. Ei bine, OUG nr. 45/2018 a modificat procedura de contestare si introduce, printre altele, o masura financiara.
O.U.G. nr. 45/2018 a venit cu prevederi noi privind procedura de contestare a rezultatului licitatiilor pentru contractele de achizitii publice, reglementand aspecte sensibile legate de termenele de depunere, forma si continutul contestatiei, incompatibilitati, conflicte de interese, incidente procedurale etc.
Atentie! Toate aceste aspecte trebuie intelese si gestionate corect pentru ca procedura de contestare sa fie incununata de succes.
Va trebui sa va ganditi de doua ori inainte de a contesta rezultatul unei licitatii!
Si asta deoarece ordonanta va obliga ca, inainte de a depune contestatia, sa virati o cautiune egala cu 2% din valoarea contractului, suma pe care o puteti recupera in cazul in care se dovedeste ca ati avut un motiv intemeiat pentru demersul dvs.
Modele de texte pentru nota 10 la Evaluarea Nationala clasa a VIII-a
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Teste distractive pentru clasa pregatitoare
Detalii complete gasiti pe CD-ul Procedura de contestare in cazul achizitiilor publice.
Retineti! Daca va considerati prejudiciat de rezultatul unei licitatii privind atribuirea unui contract de achizitie publica, aveti tot dreptul sa formulati o contestatie si sa solicitati remedierea situatiei. Totul este sa faceti aceasta contestatie conform reglementarilor legale, pentru a va maximiza sansele de reusita.
CD-ul Procedura de contestare in cazul achizitiilor publice va arata exact cum sa procedati si caror institutii sa va adresati – Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor sau instantei de judecata.
CD-ul este axat pe explicarea O.U.G. nr. 45/2018, un act normativ care modifica legi importante in domeniu:
1) Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice;
2) Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale;
3) Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii;
4) Legea nr. 101/2016 privind remediile si caile de atac in materie de atribuire a contractelor de achizitie publica.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri