Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Procedura noua de emitere a duplicatului cartii de identitate a masinii

Incepand cu luna iulie a anului curent, soferii care doresc obtinerea unui duplicat al cartii de identitate a masinii vor trebui sa urmeze o procedura noua.

Din 16 iulie, soferii care vor sa obtina un duplicat al cartii de identitate a masinii, in cazurile in care documentul a fost pierdut, distrus sau furat, nu trebuie sa mai publice un anunt in Monitorul Oficial.

Noile reglementari vor intra in vigoare pe 16 iulie 2018, dupa cum urmeaza:

  • in cazul pierderii, furtului sau al distrugerii cartii de identitate a vehiculului ori al nerespectarii dispozitiilor art. 10 alin. (5), RAR poate emite un duplicat al cartii de identitate a vehiculului, dupa identificarea vehiculului;
  • procedura de eliberare a duplicatului cartii de identitate a vehiculului, in stuatiile prevazute la alin. (1), precum si documentele necesare, se stabilesc prin ordin al ministrului Transporturilor;
  • pentru emiterea de catre R.A.R. a unui duplicat al cartii de identitate a vehiculului, nu este necesara publicarea pierderii, furtului sau distrugerii acesteia in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a (amendament introdus de Comisia pentru transporturi).

 

Procedura de emitere a duplicatului a fost simplificata prin Legea nr. 109/2018 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere.

 

Citeste si: 

 

Emitere duplicat carte de identitate autovehicul. Procedura din prezent

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Telemunca Avantaje Dezavantaje Optimizare cost


Nou A aparut Legea 81 2018 privind TELEMUNCA  Sunteti pasibil de amenzi intre 2 000 si 10 000 de lei V-am pregatit un material de exceptie care va explica in detaliu ce obligatii aveti ca angajator care sunt capcanele fiecarui articol din noua lege cum puteti evita din start amenzi dure In mod sigur si dvs veti fi afectat de...

Oferta Speciala
valabila 48h

Conform informatiilor oferite de catre RAR, actele necesare obtinerii unui duplicat al cartii de identitate sunt:

  • cerere activitate R.A.R. – solicitare eliberare document nou (cererea se va completa olograf de catre solicitant pe propria sa raspundere, va fi semnata in prezenta angajatului R.A.R. care efectueaza prestatia);
  • act de identitate detinator sau reprezentant;
  • dupa caz, in absenta detinatorului, actul de reprezentare (delegatie daca detinatorul este persoana juridica sau imputernicire notariala daca detinatorul este persoana fizica); Delegatia trebuie sa identifice reprezentantul detinatorului, sa particularizeze vehiculul prin numarul sau de identificare (seria de sasiu), sa specifice prestatia solicitata (eliberare duplicat al cartii de identitate), sa poarte numar de inregistrare si sa fie semnata si stampilata de catre emitent.
  • cerere de eliberare duplicat vizata de autoritatea de inmatriculare/inregistrare;
  • exemplar Monitor Oficial cu anuntul publicat.

 

Cele doua cereri mai sus mentionate si formularul necesar pentru publicare in Monitorul Oficial se obtin de la sediul unei reprezentante RAR. Pentru obtinerea duplicatului CIV nu sunt necesare programarea prealabila si prezentarea vehiculului la RAR.

 

S-ar putea sa te intereseze si: MAI: Atunci cand va opreste, politistul are obligatia sa se prezinte. Restul e legenda

 

ARTICOLE UTILE SI DE INTERES PENTRU SOFERI:

de

Data aparitiei: 22 Mai 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Procedura noua de emitere a duplicatului cartii de identitate a masinii":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 6 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

    Poate sunteti interesat si de:

    ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

    Puterea unei comisii de analiza

    Intrebare: Bună ziua! O comisie de analiză instituită prin hotărârea Senatului universitar poate să sesizeze organele competente cu privire la cauza pe care o analizează sau poate numai să prezinte un raport pe care-l prezintă senatului, iar senatul este cel care ia decizia de a sesiza sau nu? Mi-a venit întâmpinarea astăzi în care spun că sesizarea s-a făcut în termen prin înregistrarea RAPORTULUI comisiei de analiză în care se constată atitudinea neacademică și în care se RECOMANDĂ senatului sesizarea comisiei de etică. Senatul ia act de recomandări și le aprobă. Poate un raport să servească drept sesizare? Nu sunt două noțiuni distincte? În Codul de etică se arată că „sesizările adresate comisiei se depun în cel mult o lună de la săvârșirea faptei considerate ca fiind abatere de la prevederile codului”. Fapta reclamată a avut loc în 01 XI. În întâmpinare scrie că numai după finalizarea cercetării efectuate de comisia de analiză se putea aprecia dacă faptele imputate au caracterul unei abateri, deoarece, până la acel moment, beneficiez de prezumția de nevinovăție. Astfel, luarea la cunoștință despre existența abaterii a avut loc după finalizarea cercetării efectuate de comisia de analiză. Ce treabă are luarea la cunoștință cu momentul săvârșirii abaterii? Dacă un procuror ia la cunoștință că un terț a săvârșit o infracțiune acum 30 de ani, nu înseamnă că de atunci începe termenul de prescripție să curgă, nu? Mie pe hotărârea Comisiei de etică îmi spune că în urma sesizării senatului din 5 XII s-a luat hotărârea. În raportul final al comisiei spune că în urma sesizării prin înregistrarea raportului din data de 27 XI (care putea fi schimbat având în vedere că semnăturile sunt pe ultima pagină. Se lua pagina cu semnături și se anexa unei foi noi). Referitor la principiul reprezentativității: am fost propus ca reprezentant (și ales de toți studenții) de o ligă. Senatul a sesizat toate ligile care au hotărât să-mi revoce mandatul. Dar președintele ligii mele nu a organizat adunare generală a societății studențești în care să se ia o hotărâre. În regulamentul schimbat după alegerea mea spune că revocarea are loc prin hotărârea reprezentanților societăților studențești semnatare ale regulamentului. Se poate ca majoritatea unor ligi care nu au legătură cu liga care m-a propus să mă revoce? Și mai ales, poate președintele să ia această decizie de capul său? Mulțumesc

    Raspuns: Imi amintesc ca v-am raspuns la aceasta speta in ce priveste revocarea dumneavoastra din functie. I... [citeste tot raspunsul aici...]

    Atentie, Juristi!
    5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

    Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

    Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

    Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016