Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Uber si Taxify vor avea nevoie de autorizatie. Autostopul, interzis

Pe langa autorizatia eliberata de autoritatile locale, se introduce si o limita de varsta pentru soferii parteneri.

Parlamentari ai PSD, UDMR si PMP au initiat un proiect legislativ prin care vor sa introduca autorizatii eliberate de autoritatile locale pentru serviciile de ridesharing, iar soferii vor avea un prag minim de varsta pentru inceperea desfasurarii activitatii. Cei 69 de parlamentari vor sa interzica autostopul, lucru care ar putea afecta alte servicii de transport precum BlaBlaCar.

Initiativa legislativa intrata deja in dezbaterea Senatului defineste ridesharing-ul ca fiind "deplasarea impreuna a persoanelor, cu ajutorul unui autovehicul, in baza unui contract de ridesharing incheiat intre pasager(i) si soferul autovehiculului, care este facilitat de o intreprindere autorizata conform prezentei legi, printr-o platforma/ aplicatie tehnologica online". Proiectul de lege defineste platforma electronica drept "programul software de sine statator / instalat pe un dispozitiv mobil prin intermediul caruia membrii inregistrati interactioneaza si gasesc si/sau ofera curse (transport) si incheie contractul de ridesharing". 

 

Citeste si:

 

Proiectul prin care Uber si Taxify vor avea nevoie de licenta, iar autostopul va fi interzis introduce urmatoarele obligatii legale pentru platformele de ridesharing:

  • sa furnizeze serviciu de suport / asistenta a pasagerilor de catre o echipa ce este disponibila si accesibila timp de 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana, pentru incidente survenite pe durata cursei.
  • sa monitorizeze continuu prin GPS toate cursele.
  • firmele care opereaza platformele vor trebui sa pastreze detaliile fiecarei curse, timp de cel putin 2 ani,
  • sa pastreze datele financiare ale soferilor timp de cel putin 2 ani de la data retragerii acestora din urma de pe platforma.
  • sa ofere aceste date la solicitarea justificata a unei autoritati competente.
  • serviciul de ridesharing poate fi facilitat doar de firmele autorizate in acest sens.
  • prestarea de servicii de ridesharing pe raza unei autoritati administrativ-teritoriale locale va fi supusa autorizarii de catre autoritatile administratiei publice locale ce adminstreaza unitatea administrativ-teritoriala respectiva.

 

Soferii parteneri vor avea, printre altele, urmatoarele reguli si conditii:

  • sa aiba varsta minima de 21 de ani si permis auto categoroia B cu vechime de cel putin 1 an,
  • certificatul de cazier judiciar al soferilor trebuie sa arate ca nu au fost condamnati pentru infractiuni de: siguranta pe drumurile publice, trafic si consum de droguri, infractiuni contra vietii si sanatatii corporale, pentru exploatarea persoanelor vulnerabile, infractiuni contra libertatii si integritatii sexuale, precum si contra patrimoniului.
  • sa nu fi avut permisul auto suspendat in ultmii 5 ani pentru conducere sub influenta alcoolului sau a stupefiantelor,
  • sa nu fi fost implicati in accidente din culpa lor, rezultate cu ranirea sau decesul victimelor.
  • masinile lor sa nu fie mai vechi de 15 ani.
  • toate veniturile soferilor rezultate din ridesharing vor fi impozitate in conformitate cu legislatia fiscala in vigoare in Romania, iar plaforma de ridesharing trebuie sa emita chitanta clientului, in format electronic, pe mobil, dupa fiecare cursa.

 

Totodata, autostopul va fi interzis: "Autostopul sau oferirea de curse in afara unei platforme tehnologice nu sunt considerate servicii prestabilite de tip ridesharing si sunt strict interzise (daca nu sunt efectuate de un serviciu de transport autorizat.". Masura aceasta ar putea afecta si soferii care practica zilnic asa ceva pe distante scurte intre anumite localitati.

E important sa retinem faptul ca in momentul de fata prevederile acestui proiect nu se afla in vigoare. Pentru a deveni lege, pachetul de schimbari in domeniul ridesharing-ului va trebui sa fie votat de Senat, de Camera Deputatilor, promulgat de presedintele Iohannis si publicat in Monitorul Oficial.

 

S-ar putea sa te intereseze si: Procedura prin care obtii un nou card de sanatate


Florin Amariei
de Florin Amariei
Redactor

Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie.  In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Uber si Taxify vor avea nevoie de autorizatie. Autostopul, interzis":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016