Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Programul de guvernare al PNL. Masurile privind Justitia

Ludovic Orban, premierul desemnat de Klaus Iohannis, a anuntat astazi echipa guvernamentala cu care se va prezenta in Parlament pentru a primi votul de incredere si, totodata, a publicat programul de guvernare. Noi vom privi asupra primului capitol, cel legat de Justitie.

Programul de guvernare al PNL are 65 de pagini. "Politicile publice ale Guvernului Partidului National Liberal in domeniul Justitiei se intemeiaza pe atasamentul absolut fata de principiul conform caruia drepturile si libertatile cetatenesti sunt sacrosancte, garantate de Constitutie, pactele si tratatele internationale privind drepturile omului la care Romania este parte, Tratatul Uniunii Europene, Carta drepturilor si libertatilor fundamentale a UE si Conventia Europeana a Drepturilor Omului (CEDO)", sustin liberalii.

In actul care va sta la baza guvernarii Orban se precizeaza ca "Ministerul Justitiei va fi sprijinit politic si dotat cu toate mijloacele logistice si resursele umane adecvate pentru a actiona in sensul respectarii acestor angajamente, pentru a-si indeplini functiile si atributiile stabilite prin lege si hotarari de guvern, actionand pe baza principiului cooperarii loiale cu celelalte institutii guvernamentale, Consiliul Superior al Magistraturii (CSM), Ministerul Public (MP), Parlamentul, societatea civila, parteneri externi, precum si cu Presedintia Romaniei, Comisia Europeana (COM) si Statele Membre UE, plecand de la prevederile Tratatului UE si Titlul VI al Constitutiei Romaniei".

Programul de guvernare al PNL contine 7 obiective cu privire la Justitie, dupa cum urmeaza:

  • Buna functionare a Justitiei. Conditii logistice. Resurse umane. Sustinere bugetara - Guvernul va aloca resursele necesare bunei functionari a instantelor si parchetelor. Conditiile logistice adecvate contribuie direct la un act de justitie de calitate. La acest capitol, printre prioritati se va afla extinderea numarului de sali de judecata, ceea ce poate contribui la scurtarea duratei proceselor si la o planificare riguroasa a sedintelor de judecata.  Guvernul PNL va continua proiectul ”Centrul Judiciar” (”Cartierul Justitiei”), care presupune gruparea tuturor institutiilor de justitie din Capitala intr-un singur areal imobiliar si va continua proiectele de infrastructura judiciara in curs. 
  • Buna functionare a Justitiei. Cadru legislativ - Guvernul opteaza pentru stoparea modificarilor aduse codurilor penale, aflate in Parlament, dupa reintoarcerea lor de la CCR, care a stabilit ca aproximativ 90 de articole erau neconstitutionale in urma acestor modificari. Aceeasi solutie se impune si pentru aproximativ 70 de propuneri legislative depuse in Parlament pentru modificari punctuale ale codurilor penale, elaborate fara ca ele sa fi fost rodul unei conceptii unitare care sa le coreleze. Totodata, guvernul are in vedere in special situatia Sectiei Speciale pentru Investigarea Infractiunilor din Justitie, sistemul de pensionare anticipata introdus cu incepere de la 1.01.2020, dupa ce a fost amanat prin ordonanta de urgenta de vechiul guvern, restrangerea atributiilor Presedintelui Romaniei si a CSM in procedura de numire a procurorilor de rang inalt, recursul compensatoriu. La acestea se adauga si alte vulnerabilitati semnalate de Rapoartele COM privind Mecanismul de Cooperare si Verificare, Rapoartele de evaluare ale Grupului de State contra Coruptiei (GRECO), avizele Comisiei de la Venetia.
  • Politica penala. Crima organizata, traficul de persoane. Coruptia - Guvernul Romaniei va actiona ferm pentru combaterea coruptiei, ca parte a efortului integrat al tuturor Guvernelor Statelor Membre UE de combatere a coruptiei pe intreg teritoriul UE, inclusiv deci, a coruptiei transfrontaliere. Politica penala va include principiul preventiei, al recuperarii prejudiciilor, al mijloacelor alternative de pedeapsa, al mijloacelor moderne in cazurile de masuri preventive (bratari electronice), al pedepselor disuasive pentru cazurile de coruptie. In acest efort, dimensiunea preventiva din Strategia Nationala Anticoruptie are un rol esential, iar Guvernul va concentra actiunea sa pe aspectul preventiei in institutiile guvernamentale. In plus, Guvernul PNL va accentua principiul recuperarii prejudiciilor, in aplicarea caruia Ministerul Finantelor, prin institutiile din subordine, si Ministerul Justitiei, prin Agentia Nationala de Administrare a Bunurilor provenite din Infractiuni (ANABI), au un rol cheie, ce ar putea fi extins, in special in privinta ANABI. 
  • Politica penitenciara - Solutia pe termen scurt si mediu este modernizarea si extinderea capacitatii penitenciarelor existente, prin constructia de corpuri de cladire noi de cate aproximativ 200 de locuri in fiecare penitenciar. Costurile totale estimate pentru 8.000 de locuri sunt de aproximativ 12 – 15 milioane de euro, pentru ca infrastructura exista si suplimentarea de personal necesar este rezonabila. In ultimii 3 ani, sumele de bani disponibile pentru investitii au fost diminuate cu aproximativ 200% si procedurile de angajare in penitenciare pentru echilibrarea statelor de personal au fost blocate prin promovarea unui statut cu o prevedere neconstitutionala. De aceea, se impune rezolvarea prioritara a deficitului de personal. 
  • Arhiva SIPA - In absenta unei solutii care sa intruneasca un consens inter – institutional, Guvernul va proceda la crearea cadrului normativ, la nivel de hotarare de guvern, pentru sigilarea arhivei si depunerea ei spre pastrare si conservare la Arhivele Nationale, pana cand un astfel de consens inter – institutional este intrunit.
  • Calitatea legislatiei. Educatia juridica - Ministerul Justitiei va dezvolta, in limita competentelor sale, programe de raspandire a cunoasterii legislatiei si apropiere a Justitiei de cetateni, si va invita CSM, asociatiile profesionale si societatea civila la o cooperare institutionala pentru a dezvolta astfel de programe comune. 
  • MCV - Guvernul PNL va actiona in directia realizarii obiectivelor MCV si a ridicarii sale pe baza unei cooperari pe care o doreste si o solicita fara echivoc loiala si onesta din partea COM si a tuturor Statelor Membre. Guvernul este constient de marja mica de manevra pe care o are in acest sens, date fiind durata mandatului pana la alegerile generale din 2020 si voturile de care ar putea dispune in Parlament, in special pentru obiectivul indicat supra la pct.2, dar cu atat mai mult va cauta cooperarea loiala a Parlamentului, ca si a CSM si a MP in aceasta directie. Guvernul isi exprima astfel increderea ca ceea ce nu a fost posibil in mandatul Comisiei Juncker, respectiv realizarea angajamentului Presedintelui COM de a se ridica MCV pe baza rezultatelor, sa fie posibil cat mai rapid in mandatul Comisiei condusa de Presedinta COM, Ursula von der Leyen.

 

Program de guvernare PNL - masuri urgente

Executivul condus de Ludovic Orban si-a asumat si cateva masuri urgente pe care doreste sa le adopte, dupa cum urmeaza:

  • Adoptarea Ordonantei de Urgenta privind restructurarea Guvernului.
  • Asigurarea conditiilor pentru buna organizare a alegerilor prezidentiale din 10 noiembrie si 24 noiembrie.
  • Nominalizarea candidatului pentru functia de Comisar european din partea Romaniei.
  • Rectificarea Legii bugetului de stat si a Legii bugetului asigurarilor sociale de stat pentru 2019.
  • Elaborarea proiectelor Legii bugetului de stat si a Legii bugetului asigurarilor sociale de stat pentru anul 2020.
  • Organizarea examenului de rezidentiat pentru absolventii facultatilor de medicina.
  • Pregatirea infrastructurii de transport si a sectorului energetic pentru perioada de iarna.
  • Avizarea proiectului de Lege pentru abrogarea recursului compensatoriu si consolidarea serviciului de probatiune pentru monitorizarea condamnatilor eliberati conditionat.
  • Initierea procedurilor pentru desemnarea titularilor la conducerea parchetelor.
  • Prorogarea intrarii in vigoare a prevederilor referitoarea la pensionarea magistratilor de la 1 ianuarie 2020.
  • Desecretizarea documentelor din MAI necesare in ancheta privind Dosarul 10 august.
  • Adoptarea masurilor necesare pentru a evita riscul de dezangajare a fondurilor europene si pentru solutionarea situatiilor care fac obiectul procedurilor de infringement.

 

Intregul program de guvernare poate fi consultat AICI!

Ramane, insa, de vazut daca se vor aplica aceste masuri. Guvernul PNL trebuie sa treaca testul votului in Parlament.

de

Data aparitiei: 24 Octombrie 2019
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Programul de guvernare al PNL. Masurile privind Justitia":
Rating:

Nota: 3.83 din 5 din 6 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

    Poate sunteti interesat si de:

    ©2019 RENTROP & STRATON
    Toate drepturile rezervate.
    SATI
    Atentie, Juristi!
    5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

    Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

    Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

    Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016