Cartierul pentru Justitie este mai aproape de a deveni realitate. Guvernul Romaniei a adoptat o Hotarare prin care Ministerul Justitiei va putea porni toate demersurile legale necesare. Spatiul unde va functiona poate fi identificat in imaginea de mai jos.
Hotararea pentru aprobarea schimbarii denumirii amplasamentului obiectivului de investii, situat in municipiul Bucuresti, Bd. Unirii, sectorul 3, din "Esplanada" in "Cartierul pentru Justitie" si "proiecte de interes public ale Municipiului Bucuresti" precum si pentru aprobarea programului prioritar de reconversie functionala a amplasamentului a fost adoptata in sedinta de luni a Executivului.
Conform prevederilor Hotararii, in sectorul 3 din Bucuresti va fi construit Cartierul pentru Justitie, iar Ministerul Justitiei este mandatat sa initieze toate demersurile legale necesare efectuarii fazelor de proiectare si executie.

In prezent, terenul pe care ar trebui sa fie construit Cartierul pentru Justitie este grevat de:
- existenta fundatiilor vechiului obiectiv de investitii, dar se va hotari inglobarea sau eliminarea acestora;
- necesitatea elaborarii si aprobarii de documentatii PUD, pentru fiecare obiectiv de investii in parte, conform PUZ Sector 3 Bucuresti;
- drepturi reale sau prezumtive de proprietate;
- calitatea de expropriator a Ministerului Justitiei.
Conform Hotararii adoptate de Guvern, programul de reconversie functionala a spatiului pentru Cartierul pentru Justitie presupune dezvoltarea unui proiect de regenerare urbana in cadrul caruia sa fie integrate si proiecte investitionale initiate de Primaria Municipiului Bucuresti. Asadar, jumatate din suprafata intregului amplasament va fi dedicata exclusiv proiectului "Cartierul pentru justitie" si cealalta jumatate va fi dedicata proiectelor de interes ale Municipiului Bucuresti.

Cartierul pentru Justitie va avea urmatoarele obiective, conform actului normativ mentionat mai sus:
- va cuprinde functiuni aferente constructiilor administrative necesare functionarii sistemului judiciar, inclusiv pentru infrastructura acestora;
- schema funtionala a Cartierului va avea in vedere gruparea spatiilor destinate instantelor de judecata, precum si a parchetelor de pe langa acestea, cu sediul in Bucuresti (sali de judecata, arhive, birouri pentru judecatori si procurori, grefieri, personal contractual si auxiliar, spatii tehnice etv), precum si a altor institutii din sistemul judiciar, precum Consiliul Superior al Magistraturii, Institutul National al Magistraturii, Scoala Nationala de Grefieri. Asadar, in functie de spatiul disponibil, de conditiile reale din terene si de cele tehnico-juridice, pot fi avute in vedere si alte obiective de investii aferente sistemului judiciar;
- suprafata desfasurata a institutiilor va fi de aproximativ 130.000 - 150.000 de mp, fara a include aici si parcarile;
- se admit in baza documentatiilor de proiectare subsecvente si alte activitati pentru deservirea institutiilor, precum restaurante, cafenele, terase, librarii, centre de fotocopiere etc.
Hotararea prin care Cartierul pentru Justitie devine realitate poate fi descarcata dand click AICI!
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In data de 01.06.2022 salariatii unei societati avand ca domeniu de activitate, productie tamplarie pvc, sunt chemati la munca pentru lansarea in productie a unor comenzi, asigurandu-le compensarea cu timp liber corespunzator in urmatoarele 30 de zile. Este nevoie de acordul salariatilor, este legala aceasta initiativa, ce va cuprinde respectiva dezie a reprezentantului legal?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Salariat incadrat ca sofer cu un salariu brut de 3.000 lei desfasoara activitatea atat la sediul firmei cat si in afara sediului societatii, in Romania, in vederea livrarii de produse clientilor, respectiv ridicarii de produse de la furnizorii societatii. Pentru acesta situatie din urma primeste un spor de mobilitate, in procent de 15% din salariul de baza brut lunar proportional cu cu numarul de zile lucratoare in care salariatul si-a desfasurat activitatea in afara sediului societatii in luna...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Unitatea are incheiat un ACORD in loc de CCM cu sindicatul. In acord este stabilit un spor de conducere, un minim si un maxim, pentru salariatii cu functii de conducere. Cf. legii dialogului social, acordul incheiat intre sindicat si patronat, se aplica doar membrilor de sindicat. Totusi, in ACORDul nostru s-a stabilit sa se aplice tuturor salariatilor, aceasta fiind legea partilor. Intrebare: in conditiile de mai sus, se poate acorda un spor de conducere peste prevederile acordului, pentru un...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<