Cartierul pentru Justitie este mai aproape de a deveni realitate. Guvernul Romaniei a adoptat o Hotarare prin care Ministerul Justitiei va putea porni toate demersurile legale necesare. Spatiul unde va functiona poate fi identificat in imaginea de mai jos.
Hotararea pentru aprobarea schimbarii denumirii amplasamentului obiectivului de investii, situat in municipiul Bucuresti, Bd. Unirii, sectorul 3, din "Esplanada" in "Cartierul pentru Justitie" si "proiecte de interes public ale Municipiului Bucuresti" precum si pentru aprobarea programului prioritar de reconversie functionala a amplasamentului a fost adoptata in sedinta de luni a Executivului.
Conform prevederilor Hotararii, in sectorul 3 din Bucuresti va fi construit Cartierul pentru Justitie, iar Ministerul Justitiei este mandatat sa initieze toate demersurile legale necesare efectuarii fazelor de proiectare si executie.

In prezent, terenul pe care ar trebui sa fie construit Cartierul pentru Justitie este grevat de:
- existenta fundatiilor vechiului obiectiv de investitii, dar se va hotari inglobarea sau eliminarea acestora;
- necesitatea elaborarii si aprobarii de documentatii PUD, pentru fiecare obiectiv de investii in parte, conform PUZ Sector 3 Bucuresti;
- drepturi reale sau prezumtive de proprietate;
- calitatea de expropriator a Ministerului Justitiei.
Conform Hotararii adoptate de Guvern, programul de reconversie functionala a spatiului pentru Cartierul pentru Justitie presupune dezvoltarea unui proiect de regenerare urbana in cadrul caruia sa fie integrate si proiecte investitionale initiate de Primaria Municipiului Bucuresti. Asadar, jumatate din suprafata intregului amplasament va fi dedicata exclusiv proiectului "Cartierul pentru justitie" si cealalta jumatate va fi dedicata proiectelor de interes ale Municipiului Bucuresti.

Cartierul pentru Justitie va avea urmatoarele obiective, conform actului normativ mentionat mai sus:
- va cuprinde functiuni aferente constructiilor administrative necesare functionarii sistemului judiciar, inclusiv pentru infrastructura acestora;
- schema funtionala a Cartierului va avea in vedere gruparea spatiilor destinate instantelor de judecata, precum si a parchetelor de pe langa acestea, cu sediul in Bucuresti (sali de judecata, arhive, birouri pentru judecatori si procurori, grefieri, personal contractual si auxiliar, spatii tehnice etv), precum si a altor institutii din sistemul judiciar, precum Consiliul Superior al Magistraturii, Institutul National al Magistraturii, Scoala Nationala de Grefieri. Asadar, in functie de spatiul disponibil, de conditiile reale din terene si de cele tehnico-juridice, pot fi avute in vedere si alte obiective de investii aferente sistemului judiciar;
- suprafata desfasurata a institutiilor va fi de aproximativ 130.000 - 150.000 de mp, fara a include aici si parcarile;
- se admit in baza documentatiilor de proiectare subsecvente si alte activitati pentru deservirea institutiilor, precum restaurante, cafenele, terase, librarii, centre de fotocopiere etc.
Hotararea prin care Cartierul pentru Justitie devine realitate poate fi descarcata dand click AICI!
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Este specificat in CIM, la obligatiile angajatorilor: "sa informeze salariatul cu privire la obligatia de a adera la un fond de pensii administrat privat, in conditiile legii". As dori un model de document cu toate detaliile obligatorii care trebuie sa existe privind aceasta informare. Sau am putea sa inseram un paragraf in Minuta de informare privind acest aspect? Daca da, va rog, sa imi spuneti exact ce informatii trebuie sa contina pt a fii conform legii.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem situatia unui certificat medical emis pt un cod de diagnostic 585 din 01/05 in 04/05. Certificatul are bifa pe "In continuare", desi nu este relevant in acest context. Ulterior am primit un alt certificat medical pt perioada 05/05-19/05 cu acelasi cod de diagnostic 585, cu bifa pe "Initial". Acest certificat medical nu trebuie sa aiba bifa pe "In continuare" fiind emis imediat dupa primul si avand acelasi cod de diagnostic? Medicul i-a spus angajatei ca data de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unui salariat angajat ca sofer distributie marfa in tara va rog sa-mi comunicati daca locul de munca este mobil in contractul de munca? In aceasta situatie ar trebui trecut ca zona toata tara? In baza clauzei de mobilitate se acorda prestatii in natura nu in bani, respectiv telefon, card combusibil, este ok?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<