In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 896/28.12.2012, a fost publicat Ordinul viceprim-ministrului, ministrului Finantelor Publice nr. 1.717/2012 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 2.696/2011privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, modul de organizare, gestionare si acces la informatiile din cazierul fiscal.
Actul normativ aduce modificari Anexei nr. 1 formularul 508 „Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala“, cod MFP 14.13.43.15/6.
Totodata, la Anexa nr. 3, capitolul II „Procedura de actualizare a faptelor si situatiilor inscrise in cazierul fiscal”, dupa sectiunea F2 „Dispozitii speciale privind scoaterea situatiilor privind inactivitatea fiscala, declarata de activitatea de inspectie fiscala in conditiile art. 781 alin. (1) lit. b) - c) din Codul de Procedura Fiscala, inscrise in cazierul fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice reactivate“ a fost introdusa o noua sectiune, sectiunea G: „Dispozitii speciale referitoare la scoaterea din evidenta cazierului fiscal a situatiilor privind inactivitatea fiscala, inscrise in cazierul fiscal al reprezentantilor legali ai persoanei juridice inactive, care s-a radiat din Registrul contribuabililor fara a fi reactivata”.
Situatiile privind inactivitatea fiscala se scot din evidenta cazierului fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice declarate inactiva, care s-a radiat din Registrul contribuabililor fara a fi reactivata, la data implinirii unui termen de un an de la data radierii persoanei juridice, in conditiile art. 7 alin. (1) lit. h) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Pentru scoaterea din evidenta cazierului fiscal a acestor situatii, fisa de actualizare se intocmeste de catre compartimentul cu atributii in gestionarea Registrului contribuabililor din cadrul organului fiscal in a carui evidenta a fost inregistrata persoana juridica declarata inactiva fiscal, care s-a radiat fara a fi reactivata, dupa primirea informatiei/comunicarea documentului care atesta radierea persoanei juridice declarate inactiva fiscal, prin completarea formularului 508 „Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala”, la care se bifeaza casuta „Reprezentant legal al persoanei juridice declarate inactiva fiscal”. Fisa de actualizare se transmite compartimentului pentru gestionarea cazierului fiscal din cadrul organului fiscal in a carui sfera de competenta intra gestionarea cazierului fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice declarate inactiva, care s-a radiat fara a fi reactivata.
Sursa
Directia Generala a Finantelor Valcea
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Avand in vedere ca HG 295 din 31.03.2025, cu privire la Registrul General de Evidenta a salatiatilor, aduce modificari la HG 905/2017, cea din urma fiind valabila pana la 30.09.2025, pot fi aplicate in continuare prevederile din Hotararea 905? Fac referire in mod special la transmiterea suspendarilor in caz de incapacitate de munca, conf art. 5 lit. e din HG 295. As aprecia sa ne dati o lamurire cu privire la tipul de certificate medicale la care face referire legiuitorul un numar minim de zile...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O salariata a obtinut venituri in urmatoarea perioada: - Contract de munca: martie 2023 - iunie 2023 - venituri din salarii - Contract de mandat pentru administrator: iunie - iulie 2024 - Contract de munca: august 2024 - prezent Copilul s-a nascut in luna martie 2025. Indeplineste conditiile pentru a primi indemnizatie pentru cresterea copilului?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<