In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 896/28.12.2012, a fost publicat Ordinul viceprim-ministrului, ministrului Finantelor Publice nr. 1.717/2012 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 2.696/2011privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, modul de organizare, gestionare si acces la informatiile din cazierul fiscal.
Actul normativ aduce modificari Anexei nr. 1 formularul 508 „Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala“, cod MFP 14.13.43.15/6.
Totodata, la Anexa nr. 3, capitolul II „Procedura de actualizare a faptelor si situatiilor inscrise in cazierul fiscal”, dupa sectiunea F2 „Dispozitii speciale privind scoaterea situatiilor privind inactivitatea fiscala, declarata de activitatea de inspectie fiscala in conditiile art. 781 alin. (1) lit. b) - c) din Codul de Procedura Fiscala, inscrise in cazierul fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice reactivate“ a fost introdusa o noua sectiune, sectiunea G: „Dispozitii speciale referitoare la scoaterea din evidenta cazierului fiscal a situatiilor privind inactivitatea fiscala, inscrise in cazierul fiscal al reprezentantilor legali ai persoanei juridice inactive, care s-a radiat din Registrul contribuabililor fara a fi reactivata”.
Situatiile privind inactivitatea fiscala se scot din evidenta cazierului fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice declarate inactiva, care s-a radiat din Registrul contribuabililor fara a fi reactivata, la data implinirii unui termen de un an de la data radierii persoanei juridice, in conditiile art. 7 alin. (1) lit. h) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Pentru scoaterea din evidenta cazierului fiscal a acestor situatii, fisa de actualizare se intocmeste de catre compartimentul cu atributii in gestionarea Registrului contribuabililor din cadrul organului fiscal in a carui evidenta a fost inregistrata persoana juridica declarata inactiva fiscal, care s-a radiat fara a fi reactivata, dupa primirea informatiei/comunicarea documentului care atesta radierea persoanei juridice declarate inactiva fiscal, prin completarea formularului 508 „Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala”, la care se bifeaza casuta „Reprezentant legal al persoanei juridice declarate inactiva fiscal”. Fisa de actualizare se transmite compartimentului pentru gestionarea cazierului fiscal din cadrul organului fiscal in a carui sfera de competenta intra gestionarea cazierului fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice declarate inactiva, care s-a radiat fara a fi reactivata.
Sursa
Directia Generala a Finantelor Valcea
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<