Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Sfatul specialistului: Cum se corecteaza facturile dupa o inspectie fiscala

Inspectia fiscala se poate finaliza cu erori constatate de catre inspectori, caz in care se cere stabilirea corecta a taxei colectate.


 

Asadar, in asemenea cazuri, persoanele impozabile supuse unui control fiscal pot emite facturi de corectie catre beneficiari.
 

Conform specialistului Irina Dumitrescu, economist si expert contabil, persoanele impozabile vor emite o noua factura cu informatiile si valorile corecte si concomitent o factura cu valorile cu semnul minus sau, dupa caz, cu o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, in care se inscriu numarul si data facturii corectate.


"Pentru a evita situatiile de abuz si pentru a permite identificarea situatiilor in care se emit facturi dupa inspectia fiscala, in cuprinsul acestor facturi furnizorii/prestatorii trebuie sa mentioneze ca sunt emise dupa inspectia fiscala.", precizeaza pentru Contabilul.ro, expertul Irina Dumitrescu.
 

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
valabila 48h

Retinem  faptul ca facturile de corectie se vor emite fara depasirea termenului de prescriptie prevazut in Codul de procedura fiscala.
 

Exista si o exceptie, punctata de expertul contabil: In situatia in care pe perioada inspectiei fiscale la furnizori organul fiscal a stabilit TVA colectata pentru anumite operatiuni efectuate in perioada supusa inspectiei fiscale, beneficiarul respectivelor operatiuni are dreptul sa deduca taxa inscrisa in factura de corectie emisa de furnizor chiar daca termenul de prescriptie a dreptului de a stabili obligatii fiscale s-a implinit. In acest caz, dreptul de deducere poate fi exercitat in cel mult un an de la data primirii facturii de corectie, sub sanctiunea decaderii.
 

Mare atentie la faptul ca facturile de corectie se pot emite si de catre mici intreprinderi care nu s-au  inregistrat in scopuri de TVA la depasirea plafonului de scutire si organele de inspectie fiscala au stabilit taxa colectata aferenta livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii efectuate in perioada in care ar fi trebuit sa fie inregistrate in scopuri de taxa.


Ce se intampla dupa emiterea facturilor de corectie dupa inspectia fiscala?

Facturile se inscriu in jurnalul pentru  vanzari intr-o rubrica separata, iar acestea se preiau de asemenea intr-o rubrica separata din decontul de TVA (Sectiunea "Facturi emise dupa inspectia fiscala, conform art. 330 alin. (3) din Codul fiscal"), fara a avea obligatia sa colecteze taxa pe valoarea adaugata inscrisa in respectivele facturi, taxa fiind achitata in baza actelor administrative emise de organele de control.
 

Mai multe informatii despre facturile de corectie dupa control fiscal pe Contabilul.ro, cu Expertul Contabil Irina Dumitrescu

 

 

 

 

de
Data aparitiei: 17 Mai 2016
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sfatul specialistului: Cum se corecteaza facturile dupa o inspectie fiscala":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Contestatie amenda Jandarmerie

Intrebare: Am facut o contestatie in urma unei amenzi de 500 de lei primite de la Jandarmeria Romana. Prima sedinta a fost in data de 17.02.2014 dupa cum scria pe site-ul Judecatoriei. La Complet scria C8 civil Adm. Eu in data respectiva am mers la Judecatorie si trimis de colo colo am ajuns sa aflu ca nu trebuia sa ma prezint si ca daca pe site se mai afiseaza ceva cu "Adm" inseamna ca e ceva de la ei si nu am eu treaba. Mi s-a spus sa merg la posta sa platesc o taxa de timbru in valoare de 20 de lei. Zis si facut am platit taxa apoi am intrat pe site si am vazut ca urmatoarea sedinta era programata pe 17.03.2014. La Complet scria la fel ca prima data C8 civil Adm si am considerat ca nu trebuie sa ma prezint la Judecatorie. Dupa data de 17.03.2014 s-a afisat urmatoarea informatie pe site (voi pune toate sedintele): Ședințe 17.03.2014 Oră: 9:00 Document: Nespecificat Tip soluţie: ncheiere Soluție pe scurt: eroare. dosar soluţionat astăzi, Complet 8 cameră de consiliu - p Complet: C8 civil Adm 17.03.2014 Oră: 09:00 Document: ncheiere finală (dezinvestire) Tip soluţie: Anulează cererea Soluție pe scurt: Anulează cererea. Cu drept de a formula reexaminare, care se va depune la Judecătoria Sectorului 5 București, in termen de 15 zile de la comunicare. Pronunţată in ședinţă publică azi, 17.03.2014 Complet: C8 camera de consiliu 17.02.2014 Oră: 9:00 Document: Nespecificat Tip soluţie: Amnă cauza Soluție pe scurt: regularizare cerere Complet: C8 civil Adm As dori si eu daca se poate o explicitare a solutiei pentru ca nu inteleg daca cererea mea a fost anulata. Ce trebuie sa fac in termenul de 15 zile? Nu vreau sa platesc amenda pentru ca mi-a fost data pe nedrept si credeam ca o sa ajung si eu sa vorbesc cu cineva care sa inteleaga situatia si sa ia atitudine fata de amenda primita. Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

Raspuns: Am primit acasa o comunicare din care o sa va relatez ce cred eu ca e mai important: "Aspectul ce a... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016