Cu siguranta ati aflat despre existenta servicului SPV, disponibil 24 de ore din 24. Discutam despre serviciul prin care ANAF pune la dispozitia persoanelor fizice, gratuit, online, informatiile si inscrisurile legate de Situatia fiscala proprie a persoanei fizice.
Serviciul SPV ofera posibilitatea de a va informa cu privire la obligatiile fiscale pe care le aveti de plata, pentru a descarca decizii de impunere incepand cu anul 2013, de a verifica daca angajatorul va declara contributiile de asigurari sociale si nu numai.
Aspecte esentiale despre inregistrarea in SPV:
- Prin intermediul site-ului ANAF: www.anaf.ro, in sectiunea "Inregistrare Utilizatori" cu ajutorul unui username si a unei parole, prin completarea si transmiterea unei cereri de inregistrare si obtinerea unui numar de inregistrare.
- Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent si care detin un certificat digital calificat, se autentifica cu ajutorul acestuia
- Serviciul SPV poate fi utilizat in termen de 2
zile lucratoare de la verificarea si aprobarea cererii.
Care sunt documentele ce pot fi primite prin SPV:
1. Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013;
2. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015;
3. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015;
4. "Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de ..." - la transmiterea Cererii privind "Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de ....";
5. "Nota obligatiilor de plata" - la transmiterea Cererii privind "Nota obligatiilor de plata";
6. "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori" - la transmiterea Cererii privind "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori";
7. "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin "Spatiul privat virtual" - la transmiterea Cererii privind "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin "Spatiul privat virtual".
Sursa: Finante Publice Brasov