Incepand cu anul viitor, dosarele de la instanta vor putea fi consultate de acasa, contra cost, atat de catre judecatori, cat si de celelalte persoane interesate, noteaza Financiarul.
Acest lucru va fi posibil pe baza unei parole, dupa ce se va realiza trecerea dosarelor pe suport electronic, proces care va necesita investitii de zeci de milioane de euro.
In acest proces, Ministerul Justitiei va identrifica un partener privat, a declarat ministrul Justitiei, Robert Cazanciuc, in cadrul unei conferinte de presa la Sibiu.
“O sa demaram anul acesta un proiect destul de mare de electronizare a dosarelor, in asa fel incat oamenii si mai ales profesionistii sa poata accesa de la distanta dosarul in format electronic, sa nu mai fie nevoiti sa vina fizic in instante, in cadrul arhivelor care totdeauna vor fi insuficiente. Pe baza unor parole, poate fi accesat intreg dosarul de la instanta, atat de judecator, cat si de cei care vin in contact cu justitia”, a spus Robert Cazanciuc.
Acesta a declarat ca de anul viitor, dosarele vor fi consultate si de acasa, contra-cost!
“Noi vrem sa finalizam procedura de achizitie publica pana la sfarsitul anului si in primele luni ale anului viitor sa incepem cu o instanta pilot. Nu am stabilit ce instanta pilot, asta o sa vedem dupa ce vom avea un castigator la aceasta procedura de achizitie publica. Ideea este ca o sa incercam sa mergem pe instante destul de mari si nu pe o instanta mica, tocmai pentru a vedea eventualele hibe ale sistemului”, a precizat ministrul Justitiei, citat de Financiarul.ro.
Cat despre investitiile necesare, discutam despre zeci de milioane de euro: “Probabil zeci de milioane de euro. Discutam de un proiect la nivel national, care sa poata fi accesat de oriunde."
sursa: Financiarul.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<