Incepand cu luna iulie a anului curent, soferii care doresc obtinerea unui duplicat al cartii de identitate a masinii vor trebui sa urmeze o procedura noua.
Din 16 iulie, soferii care vor sa obtina un duplicat al cartii de identitate a masinii, in cazurile in care documentul a fost pierdut, distrus sau furat, nu trebuie sa mai publice un anunt in Monitorul Oficial.
Noile reglementari vor intra in vigoare pe 16 iulie 2018, dupa cum urmeaza:
- in cazul pierderii, furtului sau al distrugerii cartii de identitate a vehiculului ori al nerespectarii dispozitiilor art. 10 alin. (5), RAR poate emite un duplicat al cartii de identitate a vehiculului, dupa identificarea vehiculului;
- procedura de eliberare a duplicatului cartii de identitate a vehiculului, in stuatiile prevazute la alin. (1), precum si documentele necesare, se stabilesc prin ordin al ministrului Transporturilor;
- pentru emiterea de catre R.A.R. a unui duplicat al cartii de identitate a vehiculului, nu este necesara publicarea pierderii, furtului sau distrugerii acesteia in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a (amendament introdus de Comisia pentru transporturi).
Procedura de emitere a duplicatului a fost simplificata prin Legea nr. 109/2018 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere.
Citeste si:
Emitere duplicat carte de identitate autovehicul. Procedura din prezent
Conform informatiilor oferite de catre RAR, actele necesare obtinerii unui duplicat al cartii de identitate sunt:
- cerere activitate R.A.R. – solicitare eliberare document nou (cererea se va completa olograf de catre solicitant pe propria sa raspundere, va fi semnata in prezenta angajatului R.A.R. care efectueaza prestatia);
- act de identitate detinator sau reprezentant;
- dupa caz, in absenta detinatorului, actul de reprezentare (delegatie daca detinatorul este persoana juridica sau imputernicire notariala daca detinatorul este persoana fizica); Delegatia trebuie sa identifice reprezentantul detinatorului, sa particularizeze vehiculul prin numarul sau de identificare (seria de sasiu), sa specifice prestatia solicitata (eliberare duplicat al cartii de identitate), sa poarte numar de inregistrare si sa fie semnata si stampilata de catre emitent.
- cerere de eliberare duplicat vizata de autoritatea de inmatriculare/inregistrare;
- exemplar Monitor Oficial cu anuntul publicat.
Cele doua cereri mai sus mentionate si formularul necesar pentru publicare in Monitorul Oficial se obtin de la sediul unei reprezentante RAR. Pentru obtinerea duplicatului CIV nu sunt necesare programarea prealabila si prezentarea vehiculului la RAR.
S-ar putea sa te intereseze si: MAI: Atunci cand va opreste, politistul are obligatia sa se prezinte. Restul e legenda
ARTICOLE UTILE SI DE INTERES PENTRU SOFERI:
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Suntem o societate care se ocupa cu prestari servicii pentru evenimente, mai exact ne ocupam de partea artistica - montare de scene, lumini inteligente, sunet profi, ecrane inteligente pe care sunt proiectate imagini Computerizate, create de angajatii nostri in baza unor programe achizitionate de societate. Un exemplu concret: la un concert pe un stadion sunt montate scenele noastre, ecranele unde apar jocurile de imagini cu ce se petrece pe scena sau diferite motive de linii, culori, imagini...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca activitatea societatii este de asa natura incat in fiecare luna se acorda ore suplimentare, conform art. 122 din Codul muncii, ce se intampla daca in luna se platesc ore suplimentare si se ia si concediu de odihna?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<