In procesul de recrutare, dupa definirea cerintelor postului si profilului candidatului ideal, urmatorul pas este sa atrageti atentia persoanelor potrivite.
Scopul unui anunt de recrutare este de a aduce un numar cat mai mare de candidati corespunzatori. Pentru a reusi redactarea unui anunt eficient, este important sa aveti un plan de actiune.
Iata in ce poate consta un plan de actiune pentru un anunt de recrutare
Cititi anunturile existente in presa pentru posturi similare celor vizate de dvs.
Atunci cand urmariti astfel de anunturi, fiti atent la:
– dimensiuni,
– frecventa aparitiilor,
– salariile oferite.
Concepeti anuntul cat mai clar cu putinta, cat mai dinamic si mai atractiv.
Feriti-va de texte plictisitoare, anoste.
Incercati sa atrageti cu precadere candidatii vizati de firma, adica aceia care corespund specificatiilor postului.
Promovati, prin intermediul textului, atat postul vacant, cat si organizatia in ansamblu.
Imaginea firmei este importanta. Nimeni nu va da atentie unui anunt al unei firme despre care se stie ca este in dificultate. Potentialii candidati vor sa afle ca postul este platit bine, ca beneficiile sunt atragatoare, ca localizarea este buna si ca exista posibilitati de promovare.
Asigurati-va ca denumirea postului este scoasa in evidenta si ca ea corespunde responsabilitatilor descrise in anunt (de exemplu, „asistent(a) administratie“ suna mult mai impozant decat „functionar(a) dactilograf(a)“).
Oferiti o scurta descriere a postului. Atentie! Scopul dvs. este sa atrageti cat mai multi candidati competenti. Pentru aceasta, indicati foarte precis cerintele postului si tipul de persoana pe care o considerati potrivita pentru acel post.
Precizati atributele speciale: talentul, indemanarea, experienta, educatia si calificarile necesare viitorului angajat. Nu mentionati insa tipul de personalitate pe care il cautati. In caz contrar, va veti crea un dezavantaj: candidatii care nu intrunesc conditiile vor cauta cu siguranta sa va „pacaleasca“, iar aprecierea dvs. va fi mult mai ingreunata. Subliniati trasaturile unice ale postului oferit.
Alegeti una dintre caracteristicile pozitive ale firmei/afacerii dvs. (cu dezvoltare rapida, dinamica etc.) si mentionati-o in anunt, pentru a atrage cat mai multi candidati.
Mentionati recompensele postului si celelalte beneficii pe care le ofera firma (instruirea, spre exemplu). Multi candidati potentiali ar putea renunta, nestiind nimic despre acestea. Nu este necesara precizarea salariului acordat decat in cazul in care acesta este deosebit de atractiv. Cel mai adesea, subiectul va fi reluat pe parcursul interviului de angajare.
Prezentati posibilitatile de promovare ale viitorului angajat.
Insistati asupra valorilor pe care le cautati si le apreciati la candidati: seriozitatea, dorinta de dezvoltare profesionala, motivatia.
Specificati cum se poate inainta candidatura pentru acel post.
Precizati o data-limita a anuntarii candidaturilor.
Nu uitati sa includeti in anunt numele complet al firmei, adresa, numarul de telefon, logo-ul firmei (permite identificarea rapida) si numele unei persoane de contact.
Priviti sectiunea de publicitate a unui ziar. Unele anunturi ies in evidenta, altele se pierd in monotonie si nu sunt luate in seama. Diferenta dintre ele consta in utilizarea spatiului si in modalitatea de tehnoredactare (prezentarea grafica, dimensiunea literelor).
Daca stiti ca numele firmei atrage, merita sa-l scrieti cu litere mai proeminente. Detaliile semnificative ale anuntului trebuie, de asemenea, scoase in evidenta.
Folositi o prezentare grafica atractiva. In pregatirea aspectului grafic al anuntului, ghidati-va dupa intrebarile:
- Ce imagine a firmei vreti sa promovati?
- Exista cuvinte care pot sugera aceasta imagine?
Personalizati anuntul. Adresati-va fiecarui candidat in parte si-i veti putea capta atentia mai usor.
Exemple
„Daca:
– esti absolvent de studii superioare,
– ai experienta in vanzari si marketing,
– vorbesti fluent limba engleza,
– doresti sa lucrezi intro echipa de profesionisti,
atunci iti oferim oportunitatea unei cariere de succes intro companie dinamica. Te invitam sa ne trimiti CV si scrisoare de intentie prin posta, la adresa ............, sau prin email, la adresa ............, pana la
data de ...............“
„Firma ............................... (din Bucuresti), recunoscuta in domeniul produselor cosmetice, angajeaza persoane interesate in desfasurarea de activitati comer ciale (identificarea clientilor, negocierea si incheierea de contracte de vanzare a produselor firmei).
Cerinte: studenti , cunoasterea limbii engleze.
Nu se cere experienta in domeniu; firma acorda trainingul necesar.
Se ofera: program de lucru parttime; salariu atractiv + comision.
Depuneti personal CV, cel mai tarziu ..................., la urmatoarea adresa ..............., in atentia .........................“
Informatii extrase din lucrarea-ghid Procedura completa la angajre. Caiet de lucru pentru angajatori si manageri HR ...click AICI pentru detalii si formular de comanda<<