Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Cadastru si publicitate imobiliara - Dispozitii finale

                                         Cadastru si publicitate imobiliara


                                                     Dispozitii finale
 
Art. 66

(1) In termen de 10 zile de la data definitivarii lucrarilor de introducere sau intretinere a cadastrului general pe o unitate administrativ-teritoriala - comuna, oras sau municipiu -, oficiul teritorial transmite birourilor teritoriale documentele tehnice cadastrale de pe teritoriul fiecarei unitati administrativ-teritoriale, in vederea intocmirii din oficiu a cartilor funciare ale imobilelor.

(2) Oficiile teritoriale si birourile teritoriale realizeaza, pastreaza si asigura conservarea copiilor de siguranta de pe documentele de cadastru, geodezie, cartografie si publicitate imobiliara, inclusiv de pe microfilme sau suporturi informatice.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Codul Muncii republicat si actualizat la zi


Atentie Codul muncii a fost modificat Va oferim IN PREMIERA textul actualizat al Codului muncii cu toate modificarile scoase in evidenta pentru a fi usor de urmarit Cartea "Codul muncii republicat si actualizat la zi" se diferentiaza de alte lucrari legislative tocmai prin faptul ca aceasta contine textul actualizat al Legii nr ...

Oferta Speciala
valabila 48h

 
Art. 67

Sistemele informationale specifice domeniilor de activitate se realizeaza de catre autoritatile publice centrale care raspund de domeniile respective.
 
Art. 68

(1) Informatiile referitoare la reteaua geodezica nationala, hartile oficiale, cadastrul general si publicitatea imobiliara sunt informatii publice si reprezinta bun proprietate publica a statului si sunt in administrarea Agentiei Nationale prin unitatile subordonate. Aceste informatii se pot consulta si sunt accesibile oricaror persoane fizice sau juridice contra cost, cu exceptia informatiilor privind siguranta nationala.

(2) Informatiile mentionate mai sus pot fi consultate gratuit de catre autoritatile publice centrale si locale in vederea realizarii proiectelor de interes national.
 
Art. 69

(1) Prezenta lege intra in vigoare la 90 de zile de la publicarea ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 
(2) La data finalizarii lucrarilor de cadastru general si a registrelor de publicitate imobiliara pentru intreg teritoriul administrativ al unei unitati administrativ-teritoriale isi inceteaza aplicabilitatea, pentru teritoriul respectiv, urmatoarele dispozitii legale:

- art. 1801, 1802 si 1816-1823 din Codul civil;
- art. 710-720 din Codul de procedura civila, cu exceptia prevederilor referitoare la amanet;
- Decretul-lege nr. 115 din 27 aprilie 1938 pentru unificarea dispozitiilor referitoare la cartile funciare, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 95 din 27 aprilie 1938, cu modificarile ulterioare;
- Legea nr. 242 din 12 iulie 1947 pentru transformarea cartilor funciare provizorii din vechiul Regat in carti de publicitate funciara, publicata in Monitorul Oficial nr. 157 din 12 iulie 1947, cu modificarile ulterioare;
- Decretul nr. 2.142 din 12 iunie 1930 pentru functionarea cartilor funduare centrale pentru caile ferate si canaluri;
- Legea LX din anul 1881 privitoare la executarea silita imobiliara, cu modificarile ulterioare.
 
(3) Dupa definitivarea cadastrului la nivelul intregii tari, se abroga:

- art. 1801, 1802 si 1816-1823 din Codul civil;
- art. 710-720 din Codul de procedura civila, cu exceptia prevederilor referitoare la amanet;
- Decretul-lege nr. 115 din 27 aprilie 1938 pentru unificarea dispozitiilor referitoare la cartile funciare, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 95 din 27 aprilie 1938, cu modificarile ulterioare;
- Legea nr. 242 din 12 iulie 1947 pentru transformarea cartilor funciare provizorii din vechiul Regat in carti de publicitate funciara, publicata in Monitorul Oficial nr. 157 din 12 iulie 1947, cu modificarile ulterioare;
- Decretul nr. 2.142 din 12 iunie 1930 pentru functionarea cartilor funduare centrale pentru caile ferate si canaluri;
- Legea LX din anul 1881 privitoare la executarea silita imobiliara, cu modificarile ulterioare.
 
(4) La data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga:

- art. 37-43 din Legea fondului funciar nr. 59 din 29 octombrie 1974, publicata in Buletinul Oficial nr. 138 din 5 noiembrie 1974, cu modificarile ulterioare;
- anexa nr. 1 la Decretul nr. 146/1985 privind infiintarea colectivelor de lucrari cadastrale;
- Decretul nr. 305 din 15 septembrie 1971 privind activitatea geodezica, topofotogrammetrica si cartografica, precum si procurarea, detinerea si folosirea datelor si documentelor rezultate din aceasta activitate, publicat in Buletinul Oficial nr. 111 din 26 septembrie 1971;
- orice alte dispozitii contrare prezentei legi.

Data aparitiei: 17 Septembrie 2007
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cadastru si publicitate imobiliara - Dispozitii finale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Factura proforma si dialogul online sint echivalente juridic unui contract?

Intrebare: Am o intrebare legata de o situatie aparuta in comertul on-line. Dupa negocieri on-line cu o firma am primit o factura proforma care specifica un prt si conditia de a plati un avans de 50%. Am achitat avansul prin mandate postal in contul bancar al firmei. In dialogul prin posta electronica firma s-a obligat sa furnizeze comnada in 21 de zile. Marfa este adusa din Italia de la o firma partenera. Dupa epuizarea celor 21 de zile, la insistentele mele, firma mi-a adus la cunostinta prin e-mail faptul ca relatia cu firma furnizoare partenera din Italia nu a functionat cum era prevazut si din acest motiv s-au incalcat conditiile stabilite privind termenul de livrare, pretul si cheltuieli suplimentare cu costul de transport, mai prcis: - s-a comunicat modificarea pretului convenit motivind ca firma furnizoare din Italia a transmis la un prt mai mare decit cel practicat intre ele pina acum; - s-a solicitat achitarea transportului de la firma furnizoare desi acest lucru era subinteles ca nu ma privea si nu aparuse in negocierile precedente; - nu s-a respectat termenul de livrare de 21 de zile. In concluzie, au fost disfunctionalitati ale relatiei dintre firma din Romania si firma furnizoare partenera din Italia, disfunctionalitati care au condus la cheltuieli suplimentare de 25% din valoarea contractului si la nerespectarea termenului convenit (21 de zile). Firma mi-a transmis o noua factura proforma cu noile pretentii (un nou prt si un cost de transport care acum apare explicit in noua factura). Intrebarile sint: - prima factura proforma (unde apare explicit pretul si obligatia de aplati 50% din avans) si dialogul prin posta electronica (unde apar termenul de 21 de zile) pot fi considerate dpdv juridic ca izvor de obligatii contractuale? Sint echivalente acestea cu un contract? - faptul ca firma a acceptat avansul si a inceput derularea tranzactiei nu inseamna ca ambele parti au acceptat conditiile stabilite? Mai pot fie ele modificate in mod unilateral de disfunctionalitatile care au aparut in relatia cu o terta parte (cu firma furnizoare din Italia)?

Raspuns: Domnule Petrescu, raspund in limita timpului disponibil, nu sunt angajata aici si nici platita. Am ... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016