Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Capitolul II - Infiintarea societatilor de pensii, autorizarea si retragerea autorizatiei administratorilor - Legea nr. 204 din 2006 privind pensiile facultative

Legea nr. 204 din 2006 privind pensiile facultative - Capitolul II - Infiintarea societatilor de pensii, autorizarea si retragerea autorizatiei administratorilor

CAPITOLUL II
Infiintarea societatilor de pensii, autorizarea si retragerea autorizatiei administratorilor

Art. 3
(1) Pot administra fonduri de pensii facultative societatile de pensii, societatile de administrare a investitiilor si societatile de asigurare, autorizate de Comisie in acest scop.
(2) Societatile de administrare a investitiilor si societatile de asigurare prevazute la alin. (1) sunt infiintate si autorizate potrivit legislatiei ce reglementeaza domeniul lor de activitate.

Art. 4
(1) Societatile de pensii necesita autorizare de catre Comisie pentru constituire si administrare.


(2) Societatea de pensii se constituie sub forma unei societati pe actiuni, iar persoanele care intentioneaza sa infiinteze o societate de pensii depun la Comisie cererea pentru autorizarea de constituire.
(3) Cererea pentru autorizarea de constituire a societatii de pensii este insotita de urmatoarele documente:
a) proiectul actului constitutiv;
b) dovada ca fondatorii detin resursele financiare necesare varsarii capitalului social, precum si provenienta acestora;
c) cazierele judiciare si cazierele fiscale ale fondatorilor;
d) documente privind fondatorii, cu informatii referitoare la statutul lor juridic, eventuala lor calitate de persoane afiliate, precum si natura legaturilor dintre ei;
e) documente din care sa reiasa situatia financiara a fondatorilor in ultimii 3 ani, auditate de un auditor financiar;
f) declaratia pe propria raspundere a fondatorilor, a candidatilor pentru consiliul de administratie si comitetul de directie, din care sa rezulte ca detin, individual sau in legatura cu alte persoane implicate in orice societate comerciala, cel putin 5% din capitalul social sau din drepturile de vot;
g) documente privind candidatii pentru consiliul de administratie si comitetul de directie, dupa caz, curriculum vitae datat si semnat, care sa specifice calificarea si experienta profesionala, copia actului de identitate, copia diplomei de studii;
h) cazierele judiciare si fiscale ale candidatilor pentru consiliul de administratie si comitetul de directie, daca este cazul;
i) proiectul regulamentului de organizare si functionare a societatii de pensii;
j) dovada varsarii integrale si in forma baneasca a capitalului social;
k) dovada platii taxei privind cererea de autorizare de constituire.
(4) Comisia poate solicita in scris si alte documente si informatii suplimentare celor prevazute la alin. (3), potrivit reglementarilor cuprinse in normele elaborate de Comisie.

Art. 5
(1) Comisia poate solicita fondatorilor, in termen de 30 de zile calendaristice de la primirea cererii pentru autorizarea de constituire, documente si informatii suplimentare, pe care acestia trebuie sa le furnizeze in maximum 30 de zile calendaristice de la data primirii solicitarii.
(2) Comisia verifica orice aspect legat de cererea pentru autorizarea de constituire, fiind indreptatita sa se adreseze autoritatilor competente si sa obtina de la acestea orice documente si informatii pe care le considera relevante.

Art. 6
Comisia analizeaza cererea pentru autorizarea de constituire si procedeaza, in termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii ultimului set de documente si informatii, la aprobarea sau la respingerea cererii, prin decizie scrisa si motivata.

Art. 7
Comisia aproba cererea pentru autorizarea de constituire, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) fondatorii nu au datorii catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale;
b) calitatea actionarilor si a membrilor propusi pentru consiliul de administratie si comitetul de directie garanteaza gestiunea corecta si prudentiala a fondului de pensii facultative;
c) fondatorii si membrii propusi pentru consiliul de administratie si comitetul de directie nu sunt in procedura de reorganizare judiciara sau de faliment, nu au contribuit, direct sau indirect, la falimentul unor persoane juridice, dupa caz, si nu au fost implicati in niciun fel de scandaluri financiare;
d) membrii propusi pentru consiliul de administratie si comitetul de directie au pregatirea si experienta profesionala necesare functiei pe care urmeaza sa o indeplineasca;
e) denumirea societatii de pensii nu este de natura sa induca in eroare participantii, potentialii participanti sau alte persoane;
f) fondatorii fac dovada varsarii integrale si in forma baneasca a capitalului social;
g) se face dovada achitarii taxei pentru cererea de autorizare de constituire.

Art. 8
(1) Comisia respinge cererea pentru autorizarea de constituire in urmatoarele situatii:
a) documentatia prezentata ramane incompleta sau nu este intocmita in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare;
b) neindeplinirea uneia dintre conditiile prevazute la art. 7.
(2) Decizia de respingere, scrisa si motivata, se comunica fondatorilor in termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.

Art. 9
(1) Fondatorii inregistreaza societatea la Oficiul National al Registrului Comertului, in termen de 30 de zile calendaristice de la primirea deciziei pentru autorizarea de constituire.
(2) Depasirea termenului prevazut la alin. (1) duce la pierderea valabilitatii autorizatiei de constituire.
(3) Autorizatia de constituire a unei societati de pensii nu garanteaza si obtinerea autorizatiei de administrare.

Art. 10
(1) Administratorul trebuie sa obtina autorizatie de administrare a fondurilor de pensii facultative de la Comisie.
(2) In vederea obtinerii autorizatiei de administrare, societatea de pensii, societatea de administrare a investitiilor sau societatea de asigurare depune la Comisie o cerere insotita de urmatoarele documente:
a) certificatul de inmatriculare la Oficiul National al Registrului Comertului;
b) dovada varsarii sau a reintregirii, sub forma baneasca, a capitalului social, dupa caz;
c) proiectul contractului de depozitare;
d) proiectul de contract de societate civila;
e) declaratia privind politica de investitii;
f) planul de afaceri pe 3 ani;
g) proiectul prospectului schemei de pensii facultative;
h) dovada platii taxei pentru cererea de autorizare de administrare;
i) orice alte documente si informatii suplimentare prevazute in normele adoptate de Comisie.
(3) Comisia poate solicita societatii de pensii, societatii de administrare a investitiilor sau societatii de asigurare, in termen de 30 de zile calendaristice de la primirea cererii pentru autorizare, documente si informatii suplimentare, pe care acestea trebuie sa le furnizeze in maximum 30 de zile calendaristice de la data primirii solicitarii.
(4) Comisia analizeaza cererea pentru autorizarea de administrare si, in termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii ultimului set de documente si informatii, procedeaza la aprobarea sau la respingerea cererii, prin decizie scrisa si motivata.

Art. 11
Decizia de aprobare sau decizia de respingere, dupa caz, se comunica in termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.

Art. 12
(1) Modificarea continutului documentelor care au stat la baza autorizatiei de administrare trebuie aprobata in prealabil de Comisie, cu exceptia cazului in care modificarea este in afara controlului administratorului.
(2) Comisia analizeaza modificarile in conformitate cu procedura de autorizare prevazuta la art. 10 si aproba sau respinge modificarile solicitate. Decizia se comunica potrivit prevederilor art. 11.

Art. 13
(1) Comisia intocmeste si tine evidenta in Registrul fondurilor de pensii private si al administratorilor, denumit in continuare Registru.
(2) Registrul cuprinde:
a) denumirea si natura fondului de pensii facultative;
b) denumirea, sediul, numarul de inregistrare in registrul comertului si codul unic de inregistrare ale administratorului;
c) lista actionarilor administratorului, a membrilor consiliului de administratie si a detinerilor de actiuni de catre acestia;
d) denumirea, sediul, numarul de inregistrare in registrul comertului si codul unic de inregistrare ale depozitarului;
e) codul autorizatiei fondului de pensii facultative, codul autorizatiei administratorului si codul avizului depozitarului;
f) statul membru al Uniunii Europene sau apartinand Spatiului Economic European, in care functioneaza administratorul, in cazul desfasurarii activitatilor in conditiile art. 29 alin. (3);
g) alte informatii prevazute in normele adoptate de Comisie.
(3) Registrul are rolul de a inregistra si de a actualiza evidenta fondurilor de pensii facultative si a administratorilor acestora.
(4) La data acordarii autorizatiei de administrare, Comisia inscrie administratorul in Registru.
(5) Orice modificare privind retragerea autorizatiei administratorului se consemneaza in Registru.

Art. 14
(1) Denumirea societatii de pensii care obtine autorizatie de administrare, in conformitate cu prevederile prezentei legi si cu cele ale Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, va contine sintagma societate de administrare a fondurilor de pensii private.
(2) Sintagma prevazuta la alin. (1) se utilizeaza numai in denumirea administratorilor care detin o autorizatie de administrare in conformitate cu prevederile prezentei legi si/sau cu cele ale Legii nr. 411/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 15
(1) Activitatea unui administrator cuprinde, in principal, urmatoarele:
a) colectarea contributiilor participantilor, transformarea lor in unitati de fond si actualizarea informatiilor privind conturile acestora;
b) transferul de lichiditati banesti si decontarea cheltuielilor privind operatiunile fondului de pensii facultative;
c) evidenta, administrarea si investirea activelor fondului de pensii facultative;
d) calculul sumei din contul fiecarui participant la sfarsitul perioadei de acumulare, conform legii;
e) calculul valorii nete a activelor fondului de pensii facultative si al unitatii de fond, in fiecare zi lucratoare;
f) convertirea contributiilor si a transferurilor de lichiditati banesti in unitati de fond;
g) evidenta conturilor individuale, precum si furnizarea documentelor privind participarea, notificarea, informarea periodica sau transferul participantilor;
h) gestionarea operatiunilor zilnice ale fondului de pensii facultative;
i) efectuarea platilor datorate entitatilor implicate;
j) gestionarea relatiilor cu entitatile implicate;
k) elaborarea, prezentarea, depunerea, publicarea si distribuirea rapoartelor, potrivit legii;
l) gestionarea, pastrarea si arhivarea documentelor privind fondul de pensii facultative, activitatea proprie, participantii si beneficiarii sai;
m) alte activitati prevazute in normele adoptate de Comisie.
(2) Activele si pasivele fiecarui fond de pensii facultative sunt organizate, evidentiate si administrate distinct, separat de celelalte activitati si de contabilitatea proprie ale administratorului, fara posibilitatea transferului intre fonduri sau intre fonduri si administrator.
(3) Toate activele si pasivele corespunzatoare activitatii de administrare a fondurilor de pensii facultative sunt restrictionate, gestionate si organizate separat de alte activitati ale societatilor de asigurare, respectiv ale societatilor de administrare a investitiilor, fara posibilitatea de transfer.
(4) Activele si pasivele restrictionate, gestionate si organizate separat, prevazute la alin. (3), sunt limitate la operatiunile legate de fondurile de pensii facultative si activitati conexe.
(5) Contabilitatea operatiunilor ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei legi se efectueaza in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile.
(6) Comisia elaboreaza si emite norme si reglementari in domeniul contabilitatii si in domeniul arhivarii, pentru domeniul supravegheat de aceasta, cu avizul Ministerului Finantelor Publice.
(7) Situatiile financiare si cele privind operatiunile oricarei entitati supuse autorizarii, supravegherii si controlului Comisiei, conform prevederilor prezentei legi, vor fi elaborate in conformitate cu cerintele specifice stabilite de Ministerul Finantelor Publice si cu reglementarile Comisiei si vor fi auditate de persoane fizice sau juridice, persoane active, membre ale Camerei Auditorilor Financiari din Romania.
(8) Modul de aplicare a prevederilor referitoare la auditul financiar al entitatilor implicate in administrarea fondurilor de pensii facultative se va stabili pe baza unui protocol incheiat intre Comisie si Camera Auditorilor Financiari din Romania.

Art. 16
Administratorul are obligatia de a constitui in structura sa organizatorica o directie de audit intern si o directie distincta, responsabila cu analiza oportunitatilor investitionale si plasarea activelor in conformitate cu strategia stabilita.

Art. 17
(1) Administratorul nu poate delega raspunderea privind administrarea fondului de pensii facultative.
(2) Incredintarea executarii anumitor obligatii catre un tert nu exonereaza administratorul de raspundere.
(3) Un administrator poate administra unul sau mai multe fonduri de pensii facultative, pentru fiecare fond avand un prospect al schemei de pensii facultative distinct si autorizat.

Art. 18
(1) Actiunile administratorului sunt nominative, nu pot fi transformate in actiuni la purtator, nu pot fi actiuni preferentiale si pot fi denominate.
(2) Actul constitutiv al administratorilor trebuie sa prevada ca actionarii nu pot beneficia de drepturi preferentiale sau de alte privilegii si ca este interzisa limitarea drepturilor sau impunerea de obligatii suplimentare.

Art. 19
Administratorul poate dobandi o parte sau tot capitalul social al altui administrator numai cu aprobarea prealabila a Comisiei si cu respectarea legislatiei din domeniul concurentei.

Art. 20
(1) Capitalul social al administratorului nu poate proveni din imprumuturi sau credite si nu poate fi grevat de sarcini.
(2) Capitalul social minim necesar pentru administrarea de fonduri de pensii facultative este echivalentul in lei, calculat la cursul de schimb al Bancii Nationale a Romaniei la data constituirii, al sumei de 1,5 milioane euro.
(3) Capitalul social minim al administratorului reprezentat de o societate de pensii nou-infiintata este subscris si varsat integral, exclusiv in numerar, la momentul constituirii, intr-un cont deschis la o banca, persoana juridica romana, sau la o sucursala a unei banci straine autorizate sa functioneze pe teritoriul Romaniei.
(4) Capitalul social minim al administratorului reprezentat de o societate de administrare a investitiilor sau de o societate de asigurari se completeaza, daca este cazul, la nivelul minim cumulat, impus pentru desfasurarea activitatilor pentru care se solicita autorizarea, se subscrie si se varsa integral, exclusiv in numerar, la momentul autorizarii de administrare, intr-un cont deschis la o banca, persoana juridica romana, sau la o sucursala a unei banci straine autorizate sa functioneze pe teritoriul Romaniei.
(5) Capitalul social al administratorului, prevazut la alin. (2), va fi majorat cu 0,2% pentru echivalentul in lei al fiecarui milion de euro care depaseste echivalentul in lei a 200 milioane euro active totale nete ale fondurilor de pensii facultative, aflate in administrare.

Art. 21
(1) O persoana fizica sau juridica poate fi actionar la un singur administrator.
(2) Orice detinere mai mare de 5% din capitalul social al administratorului va fi avizata de Comisie.
(3) Calitatea actionarilor trebuie sa raspunda nevoii garantarii unei gestiuni prudente si sanatoase a fondului de pensii facultative si sa permita realizarea unei supravegheri eficiente, in scopul protejarii intereselor participantilor si ale beneficiarilor.
(4) Actionarii administratorului trebuie sa indeplineasca cel putin urmatoarele conditii:
a) sa justifice provenienta fondurilor destinate participatiei la capitalul social;
b) sa furnizeze toate informatiile necesare pentru identificarea relatiilor de afiliere cu alte persoane;
c) sa fi functionat, in cazul actionarilor persoane juridice, minimum 3 ani, cu exceptia celor rezultati in urma fuziunii sau divizarii unei alte persoane juridice care, inainte de fuziune sau de divizare, a functionat minimum 3 ani.

Art. 22
(1) Consiliul de administratie al administratorului decide asupra politicii de investitii si asupra politicii financiare a fondului de pensii facultative, precum si asupra oricaror alte atributii prevazute in regulamentul de organizare si functionare avizat de Comisie.
(2) Administratorii, directorii, respectiv membrii consiliului de supraveghere sau ai directoratului, dupa caz, trebuie sa indeplineasca conditiile cerute de legislatia privind societatile comerciale, precum si urmatoarele conditii:
a) sa fie absolventi ai unei institutii de invatamant superior;
b) sa aiba experienta profesionala de cel putin 5 ani in domeniul investitiilor, financiar, juridic, bancar sau de asigurari;
c) sa aiba onorabilitatea necesara pentru functia pe care urmeaza sa o indeplineasca.
(3) Administratorii, directorii, respectiv membrii consiliului de supraveghere sau ai directoratului, dupa caz, trebuie sa aiba conduita morala si profesionala corespunzatoare functiei si sa indeplineasca cel putin urmatoarele cerinte:
a) sa nu fi fost sanctionati de catre autoritati romane sau straine din domeniul financiar cu interdictia de a desfasura activitati in sistemul financiar sau, la data depunerii cererii de autorizare, cu interdictia temporara de a desfasura astfel de activitati;
b) sa nu fi detinut functia de administrator al unei societati comerciale romane sau straine, aflata in curs de reorganizare judiciara ori declarata in stare de faliment in ultimii 2 ani anteriori declansarii procedurii falimentului;
c) sa nu fi facut parte din conducerea unei societati care nu si-a respectat obligatiile materiale si financiare fata de terti la momentul incetarii activitatii societatii respective;
d) sa nu aiba mentiuni in cazierele judiciar si fiscal.

Art. 23
(1) Administratorii, directorii, respectiv membrii consiliului de supraveghere sau ai directoratului, dupa caz, al unui administrator nu pot fi membri in organele de conducere ale:
a) altor administratori de fonduri de pensii facultative sau ale persoanelor afiliate acestora;
b) depozitarului fondului de pensii facultative sau persoanelor afiliate acestuia;
c) organizatiilor sindicale si patronale.
(2) Interdictia prevazuta la alin. (1) se aplica si persoanelor care au raporturi de munca, comerciale sau alte raporturi similare cu entitatile prevazute la acelasi alineat.

Art. 24
(1) Administratorul trebuie sa actioneze in interesul participantilor si sa aplice principii prudentiale in activitatea sa.
(2) Administratorul nu poate fi o persoana afiliata depozitarului.

Art. 25
(1) Activele financiare proprii ale administratorului nu pot fi utilizate pentru:
a) acordarea de imprumuturi;
b) garantarea de imprumuturi sau de credite.
(2) Tranzactiile in nume propriu efectuate de un administrator respecta obligatiile de investire prudentiala a activelor fondurilor de pensii facultative prevazute de prezenta lege.
(3) De la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, administratorii pot desemna:
a) pentru conservarea activelor lor, depozitarii stabiliti in alt stat membru al Uniunii Europene sau apartinand Spatiului Economic European si autorizati corespunzator pentru aceasta activitate;
b) pentru gestionarea portofoliilor lor de investitii, gestionari de investitii stabiliti in alt stat membru al Uniunii Europene sau apartinand Spatiului Economic European si autorizati corespunzator pentru aceasta activitate. La solicitarea autoritatii competente din statul de origine al administratorului, Comisia poate interzice depozitarului din Romania sa dispuna liber de activele fondului de pensii facultative.

Art. 26
(1) Pentru administrarea unui fond de pensii facultative, administratorul percepe participantilor si beneficiarilor un comision de administrare.
(2) Cuantumul maxim al comisioanelor se stabileste prin prospectul schemei de pensii facultative si este acelasi pentru toti participantii si beneficiarii la schema respectiva.
(3) Modificarea comisioanelor se comunica participantilor cu cel putin 6 luni inainte de aplicarea lor, cu avizul Comisiei.

Art. 27
(1) Administratorul achita Comisiei, de la momentul autorizarii primului fond de pensii facultative administrat, pe durata valabilitatii acesteia, o taxa lunara de administrare.
(2) Pentru nevirarea la termen a taxei lunare de administrare prevazute la alin. (1), Comisia calculeaza dobanzi si penalitati de intarziere, in conformitate cu reglementarile in vigoare referitoare la sumele nevirate la termen pentru obligatii bugetare.

Art. 28
(1) Taxele de autorizare, avizare si administrare se stabilesc prin normele adoptate de Comisie.
(2) Taxele prevazute la alin. (1) sunt suportate de solicitant, respectiv de administrator.
(3) In cazul respingerii cererii de autorizare sau de avizare, taxa perceputa nu se restituie.
(4) Prin proiectul anual al bugetului propriu, Comisia poate modifica nivelul taxelor.

Art. 29
(1) De la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, poate fi administrator, in sensul prezentei legi, orice entitate autorizata pentru aceasta activitate intr-un alt stat membru al Uniunii Europene sau apartinand Spatiului Economic European.
(2) Administratorii care au fost autorizati, avizati sau supusi unei proceduri similare in vederea functionarii ca administrator de scheme de pensii facultative intr-un stat membru al Uniunii Europene sau apartinand Spatiului Economic European sunt exceptati de la cerinta autorizarii de catre Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.
(3) De la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, administratorii autorizati in Romania pot primi contributii de la participanti si intreprinderi dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene sau apartinand Spatiului Economic European.
(4) De la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, persoanele care indeplinesc conditiile pentru a deveni participanti la scheme de pensii facultative si intreprinderile din Romania pot vira contributii catre fonduri de pensii administrate de administratori autorizati intr-un alt stat membru al Uniunii Europene sau apartinand Spatiului Economic European.
(5) Administratorul din Romania care intentioneaza sa accepte contributii de la un participant dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene sau apartinand Spatiului Economic European trebuie autorizat in prealabil de Comisie.
(6) Administratorul prevazut la alin. (5) notifica intentia sa Comisiei, indicand: statul membru gazda, numele participantului si principalele caracteristici ale schemei de pensii facultative.
(7) Comisia, notificata conform alin. (6), daca nu are motive sa considere ca structura administrativa sau situatia financiara a administratorului ori reputatia si calificarile profesionale sau experienta persoanelor din conducerea acestuia sunt incompatibile cu activitatile propuse in statul gazda, comunica autoritatii competente din acest stat, in termen de 3 luni de la primire, toate informatiile prevazute la alin. (6) si aduce la cunostinta administratorului aceasta.
(8) Inainte ca un administrator dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau apartinand Spatiului Economic European sa inceapa sa administreze o schema de pensii facultative cu participanti din Romania, Comisia comunica autoritatii competente din statul membru de origine, in termen de doua luni de la primirea informatiilor prevazute la alin. (6), cerintele stabilite de legislatia romana privind pensiile facultative, in conformitate cu care trebuie gestionata schema de pensii facultative cu participanti din Romania, spre transmitere administratorului interesat.
(9) La primirea informatiilor prevazute la alin. (8) sau, daca nu primeste nici o notificare din partea autoritatii competente a statului membru de origine, la expirarea perioadei prevazute la alin. (8), administratorul poate incepe sa administreze schema de pensii facultative cu participanti din Romania, in conformitate cu cerintele stabilite de legislatia romana privind pensiile facultative.
(10) Administratorul dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau apartinand Spatiului Economic European, care administreaza o schema de pensii facultative cu participanti din Romania, va respecta cerintele de furnizare de informatii stabilite de Comisie, potrivit prevederilor prezentei legi.
(11) Comisia informeaza autoritatea competenta din statul membru de origine asupra oricaror modificari semnificative survenite cu privire la cerintele legislatiei romane privind pensiile facultative.
(12) Comisia supravegheaza permanent administratorul dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau apartinand Spatiului Economic European, care administreaza o schema de pensii facultative cu participanti din Romania, urmarind respectarea in activitatile acestuia a cerintelor stabilite de legislatia romana privind pensiile facultative, precum si a cerintelor de furnizare de informatii, prevazute la alin. (10).
(13) In cazul in care, in urma supravegherii, se constata incalcari ale acestor cerinte in activitatea administratorului, Comisia notifica fara intarziere autoritatea competenta din statul membru de origine.
(14) Comisia, in colaborare cu autoritatea competenta din statul membru gazda, adopta masurile necesare pentru ca administratorul din Romania sa puna capat incalcarii cerintelor stabilite de legislatia sociala si de munca relevanta in domeniul schemelor de pensii facultative din statul membru gazda.
(15) Daca, in ciuda masurilor luate de autoritatea competenta din statul membru de origine al administratorului sau pentru ca asemenea masuri nu au fost adoptate in statul membru de origine, administratorul continua sa incalce legislatia romana privind pensiile facultative, Comisia poate, dupa ce informeaza autoritatea competenta din statul membru de origine, sa ia masurile necesare pentru a preveni sau a sanctiona alte incalcari, inclusiv, daca este strict necesar, prin interdictia aplicata administratorului de a desfasura activitati in contul participantilor in Romania.
(16) Comisia poate solicita autoritatii competente din statul membru de origine al administratorului sa decida asupra separarii activelor si pasivelor corespunzatoare activitatii desfasurate in Romania de celelalte active si pasive.
(17) La solicitarea autoritatii competente din statul membru gazda, Comisia cere administratorului din Romania sa separe activele si pasivele corespunzatoare activitatii desfasurate in statul gazda de celelalte active si pasive.

>>Click AICI pentru a reveni la cuprinsul Legii nr. 2004/2006 privind pensiile facultative!<<

 

de
Data aparitiei: 30 Martie 2019
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Capitolul II - Infiintarea societatilor de pensii, autorizarea si retragerea autorizatiei administratorilor - Legea nr. 204 din 2006 privind pensiile facultative":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016