Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Legislatia judirica actualizata la zi 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Capitolul XIV - Obligatii de raportare si transparenta - Legea nr. 204 din 2006 privind pensiile facultative

Legea nr. 204 din 2006 privind pensiile facultative - Capitolul XIV - Obligatii de raportare si transparenta

CAPITOLUL XIV
Obligatii de raportare si transparenta

Art. 100
(1) Administratorul publica cel mai tarziu la data de 31 mai a fiecarui an un raport anual cu informatii corecte si complete despre activitatea desfasurata in anul calendaristic precedent.
(2) Administratorul pune raportul anual la dispozitia oricarei persoane care solicita dobandirea calitatii de participant.
(3) Anual, administratorul pune raportul la dispozitia Comisiei si a oricarui participant la un fond de pensii facultative.

Art. 101
Raportul anual contine urmatoarele informatii cu privire la administrator si la fondul sau fondurile de pensii facultative pe care le administreaza:
a) componenta consiliului de administratie si, daca este cazul, a comitetului de directie;


b) numele actionarilor care detin mai mult de 5% din totalul actiunilor si procentul detinut de acestia din totalul actiunilor;
c) denumirea si sediul depozitarului;
d) orice alte informatii cerute de normele adoptate de Comisie.

Art. 102
(1) Administratorul transmite lunar Comisiei un raport privind investitiile fiecarui fond de pensii facultative.
(2) Comisia elaboreaza raportul-cadru, care trebuie sa contina cel putin:
a) structura portofoliului de investitii din perioada de raportare;
b) procentul activelor unui fond de pensii facultative investit intr-o singura societate comerciala sau in fiecare clasa de active ale acesteia;
c) procentul activelor unui fond de pensii facultative investit, in cazul activelor unui singur emitent;
d) modul de transmitere si publicare ale acestuia.
(3) Comisia poate sa solicite administratorilor, membrilor consiliilor de administratie ale acestora si altor manageri, directori sau persoane insarcinate cu controlul acestora sa furnizeze informatii privind toate aspectele activitatii sau sa le puna la dispozitie toate documentele.
(4) Comisia poate controla relatiile dintre administratori si alti administratori sau societati comerciale, atunci cand administratorul transfera atributii acestora din urma, care influenteaza situatia financiara a administratorului sau care sunt relevante pentru o supraveghere eficienta.
(5) Comisia poate obtine periodic declaratia privind politica de investitii, conturile anuale si rapoartele anuale, precum si toate documentele necesare supravegherii. Acestea pot include documente cum ar fi:
a) rapoarte interne intermediare;
b) evaluari actuariale si previziuni detaliate;
c) studii privind activele si pasivele;
d) dovezi ale respectarii principiilor politicii de investitii;
e) dovezi ale platii contributiilor conform planificarii;
f) rapoarte ale persoanelor responsabile cu auditul conturilor anuale.
(6) Comisia poate efectua inspectii la fata locului la sediul administratorului si, daca este cazul, cu privire la functiile externalizate, pentru a verifica daca activitatile se deruleaza in conformitate cu normele de control.

Art. 103
(1) Administratorul il informeaza anual, in scris, pe fiecare participant, la ultima adresa comunicata, despre activul personal, respectiv numarul de unitati de fond si valoarea acestora, precum si despre situatia administratorului.
(2) Administratorul transmite participantului si beneficiarului sau, dupa caz, reprezentantilor acestora, in termen de 10 zile calendaristice, orice informatie relevanta privind schimbarea regulilor schemei de pensii facultative.
(3) Administratorul pune, la cerere, la dispozitie participantilor si beneficiarilor sau, dupa caz, reprezentantilor acestora declaratia privind politica de investitii prevazuta la art. 10 alin. (2) lit. c), conturile si rapoartele anuale.
(4) Fiecare participant sau beneficiar primeste, de asemenea, la cerere, informatii detaliate si de substanta privind riscul investitiei, gama de optiuni de investitii, daca este cazul, portofoliul existent de investitii, precum si informatii privind expunerea la gradul de risc si costurile legate de investitii.
(5) In cazul in care participantul sau beneficiarul solicita, pe langa informarile obligatorii la care are dreptul potrivit alin. (1) - (4), informatii suplimentare privind participarea sa la un fond de pensii facultative, administratorul este obligat sa ii ofere, contra cost, aceste informatii.
(6) Tariful serviciului prevazut la alin. (5) se stabileste anual de catre Comisie.
(7) In cazul in care un participant la o schema de pensii facultative din Romania isi schimba locul de munca, domiciliul sau resedinta intr-un alt stat membru al Uniunii Europene ori apartinand Spatiului Economic European, administratorul ii va comunica in scris informatii adecvate referitoare la drepturile sale de pensie facultativa si optiunile sale posibile in acest caz.

Art. 104
(1) Administratorul elaboreaza si transmite Comisiei, pana la data de 15 aprilie, un raport anual care ofera o imagine reala si corecta a fondurilor de pensii facultative administrate, care sa cuprinda:
a) situatiile activelor si pasivelor, ale veniturilor si cheltuielilor pentru fiecare fond de pensii facultative administrat;
b) situatiile activelor si pasivelor, contul de profit si pierdere privind activitatea proprie;
c) situatia comisioanelor platite pentru depozitar, administrator si alte situatii privind cheltuielile solicitate de Comisie;
d) numarul de participanti la fiecare schema de pensii facultative;
e) alte informatii solicitate de Comisie.
(2) Raportul prevazut la alin. (1) se aproba de un auditor avizat de Comisie, care prezinta inclusiv concluzii privind respectarea strategiei investitionale prezentate de administrator. Prevederile art. 81 alin. (3) se apica in mod corespunzator.
(3) Informatiile cuprinse in raportul prevazut la alin. (1) trebuie sa fie coerente, complete si clar prezentate.

>>Click AICI pentru a reveni la cuprinsul Legii nr. 2004/2006 privind pensiile facultative!<<


Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Capitolul XIV - Obligatii de raportare si transparenta - Legea nr. 204 din 2006 privind pensiile facultative":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI