Cerere de indreptare a erorilor materiale
din cuprinsul actului administrativ fiscal
(art. 42 din Codul de procedura fiscala)
Catre1) ......................
Domnule Director,
Subsemnatul ................................, domiciliat in ............................, str. ..................
................... nr. ......, bloc ......, scara ....., etaj ...., apart. ....., sector/judet ......
...................., reprezentat prin imputer- nicit2)........................., cu procura speciala nr. ......, autentificata de BNP ............................ la data de ................., domiciliat in ................................, str. ................................. nr. ......, bloc ......, scara ....., etaj ...., apart. ....., sector/judet .................., formulez prezenta3)
CERERE DE INDREPTARE A ERORILOR MATERIALE4)
cuprinse in5) ......................... nr. ...., emisa de6) ..............................., cu sediul in ..............................., str. ....................................... nr. ........ judet/sector .......
...................., solicitandu-va ca prin decizia de
DOMNULUI DIRECTOR AL7) ........................................
1. Cererea de indreptare a erorilor materiale se depune si se solutioneaza de catre organul fiscal emitent al actului administrativ a carei indreptare se cere.
2. Daca petentul locuieste in strainatate, acesta va indica un domiciliu ales in Romania, unde urmeaza sa i se faca toate comunicarile privind procesul, la un imputernicit, contribuabilul fiind obligat sa inregistreze la organul fiscal actul de imputernicire, in forma scrisa si in conditiile prevazute de lege. Contribuabilul fara domiciliu fiscal in Romania, care are obligatia de a depune declaratii la organele fiscale, trebuie sa desemneze un imputernicit, cu domiciliul fiscal in Romania, care sa indeplineasca obligatiile acestuia fata de organul fiscal.
3. Cererea se depune oricand, fiind fireasca depunerea acestei cereri dupa data comunicarii actului administrativ fiscal.
4. Organul fiscal poate indrepta erorile materiale din cuprinsul actului administrativ fiscal, din oficiu sau la cererea contribuabilului. Actul administrativ corectat se va comunica contribuabilului, potrivit legii. In intelesul Codului de procedura fiscala, actul administrativ fiscal este actul emis de organul fiscal competent in aplicarea legislatiei privind stabilirea, modificarea sau stingerea drepturilor si obligatiilor fiscale. Actul administrativ fiscal se emite numai in forma scrisa si cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele elemente: denumirea organului fiscal emitent; data la care a fost emis si data de la care isi produce efectele; obiectul actului administrativ fiscal; motivele de fapt; temeiul de drept; numele si semnatura persoanelor imputernicite, potrivit legii; stampila organului fiscal emitent; posibilitatea de a fi contestat, termenul de depunere a contestatiei si organul de solutionare competent; mentiuni privind audierea contribuabilului.
5. Se indica actul administrativ fiscal in cuprinsul caruia sunt incluse erorile a caror indreptare se cere: titlul de creanta, decizia de impunere etc.
6. Organul fiscal, adica statul reprezentat de Ministerul Finantelor Publice prin Agentia Nationala de Administrare
Fiscala si unitatea teritoriala competenta care a eliberat actul administrativ fiscal.
7. Se indica autoritatea fiscala competenta sa solutioneze contestatia.
solutionare a prezentei cereri sa dispuneti indreptarea erorilor materiale strecurate in actul fiscal mai sus aratat, comunicandu-mi pe cale de consecinta actul corect, potrivit legii.
MOTIVELE PREZENTEI ACTIUNI:
IN FAPT:
La data de ........................., organul fiscal, respectiv ...................., mi-a comunicat actul adminis- trativ fiscal nr. .......... din data de ........................., prin care s-a dispus/consemnat in mod gresit ................................., ceea ce reprezinta evident o eroare materiala, astfel incat va solicit admiterea cererii asa cum a fost formulata, urmand a dispune rectificarea acestui act administrativ fiscal indi-
cat in sensul celor de mai sus.
IN DREPT:
Imi intemeiez prezenta pe dispozitiile art. 42 din Codul de procedura fiscala.
ANEXEZ:
1. .............................................. .
2. .............................................. .
3. Actul administrativ fiscal ......................, emis de ......................., sub nr. ......., din data de ..................... intitulat ....................... .
4. Procura speciala nr. ..... autentificata de BNP .............., la data de .................. .
SEMNATURA |