In Monitorul Oficial nr. 226 din 2 aprilie 2015 a fost publicata DECIZIA nr. 74 din 26 februarie 2015 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 si art. 8 din Legea nr. 187/2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 286/2009 privind Codul penal.
CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarelor, constata urmatoarele:
9. Prin incheierile din 11 si 24 iunie 2014, pronuntate in dosarele nr. 14.313/325/2014 si nr. 5.112/3/2014 (956/2014), Judecatoria Timisoara - Sectia penala si Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a II-a penala au sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 si art. 8 din Legea nr. 187/2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 286/2009 privind Codul penal si, respectiv, art. 4 din Legea nr. 187/2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 286/2009 privind Codul penal.
10. Exceptia a fost ridicata de Daniel Curelariu si Marius Grigore Petcu in dosarele de mai sus avand ca obiect solutionarea unor contestatii la executare.
11. In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorii sustin ca dispozitiile legale criticate sunt neconstitutionale, deoarece, spre deosebire de persoanele care au savarsit infractiuni de un pericol social redus, instituie un privilegiu special infractorilor condamnati la pedepse grele ce depasesc maximul pedepsei prevazut de noua lege, sens in care nu permit reducerea pedepselor aplicate pentru o infractiune printr-o hotarare ce a ramas definitiva sub imperiul Codului penal din 1969, pedepse care sunt egale sau nu depasesc maximul special prevazut de Codul penal.
12. Judecatoria Timisoara - Sectia penala si Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a II-a penala opineaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata.
13. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
14. Avocatul Poporului apreciaza ca dispozitiile criticate sunt constitutionale.
15. Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, punctele de vedere ale Avocatului Poporului, rapoartele intocmite de ...
continuarea aici >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As avea urmatoare intrebare: in cazul unui salariat incadrat cu program de lucru 8 ore pe zi, si care lipseste 2 ore timp de 4 zile adica are 8 ore absente nemotivat, de cate tichete de masa ar trebui sa beneficieze intr-o luna care are 20 zile lucratoare? El are in total in luna 152 ore regie 8 ore absente nemotivate.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Referitor la acordarea tichetelor de masa pentru orele suplimentare compensate in cursul unei luni: Norma lunii februarie 2025 este de 20 zile lucratoare 160 ore, iar un salariat a fost prezent la serviciu 18 zile 144 ore si 2 zile 16 ore a fost in compensare pentru orele suplimentare efectuate in luna ianuarie 2025. Pentru cele 2 zile in care salariatul a fost in compensare in luna februarie, salariatul beneficiaza de acordarea de tichete de masa?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<