Intr o societate cu raspundere limitata, platitoare de impozit pe profit, cu doi asociati, care sunt si administratori, dar nu sunt salariati, nu sunt remunerati in nici un fel, le a fost repartizata cate o masina din societate,pentru a se deplasa mai usor in scopul activitatii firmei, dar acestia folosesc masina si in scop personal.
Va rog sa precizati daca toate cheltuielile auto pot ramane deductibile pe societate 50% si daca cealalta jumatate este cheltuiala in favoarea asociatului?
Raspuns:
Intr-adevar, pentru utilizarea, chiar si ocazionala, a autovehiculelor pentru uz personal se considera ca autovehiculele nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice si, in consecinta, deductibilitatea cheltuielilor auto aferente este limitata la 50%, asa cum rezulta din prevederile art. 21 alin. 4 lit. t si art. 1451 din Codul fiscal si pct. 451 alin. 4 din Normele metodologice de aplicare.
Procentul de 50% este o conventie legala intrucat, chiar daca s-ar face dovada ca utilizarea in scop personal este doar in procent de 20%, deductibilitatea pentru neutilizarea exclusiva in scop economic este tot de 50%.
In ceea ce priveste utilizarea autovehiculelor in scop personal, conform art. 7 alin. 1 pct. 12 teza a doua din Codul fiscal
O astfel de utilizare este considerata dividend, fiind o suma platita de persoana juridica pentru bunuri/servicii furnizate in favoarea asociatilor. Daca societatea nu face dovada cat anume din cheltuielile auto sunt in favoarea asociatilor, atunci la un eventual control fiscal se poate aprecia ca diferenta de 50% este o cheltuiala in favoarea asociatilor tratata ca dividend.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<