Schimbarea buletinului in 2021 sau eliberarea unei carti de identitate noi se realizeaza dupa cum urmeaza.
In primul rand, MAI precizeaza ca Cererea pentru eliberarea actului de identitate se depune personal, iar actul de identitate se elibereaza titularului.
In situatia cetatenilor romani care au domiciliul in Romania si se afla temporar in strainatate, eliberarea cartii de identitate se poate face prin intermediul altei persoane, pe baza de procura speciala, autentificata la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei din tara in care se afla solicitantul. In cuprinsul procurii trebuie sa se regaseasca, in mod obligatoriu, scopul pentru care aceasta a fost eliberata, respectiv depunerea cererii pentru eliberarea actului de identitate si/sau ridicarea actului de identitate.
Cetatenii romani aflati in strainatate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate impreuna cu documentele prevazute de lege la misiunile diplomatice sau la oficiile consulare ale Romaniei din statul respectiv.
Documentele cu care se face dovada numelui, prenumelui, cetateniei si a domiciliului, necesare eliberarii actului de identitate, se prezinta in original si copie.
La finalul articolul puteti gasi informatii despre valoarea taxelor pe care trebuie sa le achitati pentru eliberarea actelor de identitate.
DOCUMENTE NECESARE:
La implinirea varstei de 14 ani, minorul se prezinta la ghiseul serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, insotit de unul dintre parinti sau, dupa caz, de reprezentantul sau legal, de persoana desemnata din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenta sociala sau de persoana careia i-a fost incredintat in plasament, pentru a solicita eliberarea actului de identitate.
In situatia in care parintii au domicilii diferite, cererea pentru eliberarea actului de identitate se semneaza de parintele la care minorul are domiciliul, in conditiile legii.
Pentru minorul care, desi a fost incredintat, prin hotarare judecatoreasca, unuia dintre parinti, locuieste statornic la celalalt parinte, se solicita declaratia de consimtamant a parintelui caruia i-a fost incredintat, din care sa rezulte ca este de acord ca in actul de identitate al minorului sa fie inscrisa adresa la care acesta locuieste statornic.
Declaratia prevazuta poate fi data la ghiseu, in prezenta personalului serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, iar in situatiile in care parintele nu se poate prezenta la ghiseu, declaratia trebuie sa fie autentificata la notarul public sau, dupa caz, la misiunea diplomatica a Romaniei din statul in care acesta se afla.
Cetatenii romani aflati in strainatate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate impreuna cu documentele prevazute de lege la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei din statele respective.
DOCUMENTE NECESARE:
Declaratia unuia dintre parinti ori a unei terte persoane se da in prezenta personalului serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor care primeste cererea pentru eliberarea actului de identitate.
Cetatenii romani aflati in strainatate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate impreuna cu documentele prevazute de lege la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei din statele respective.
DOCUMENTE NECESARE:
In cazul modificarii numelui si/sau prenumelui titularului, prenumelui parintilor, a datei ori a locului de nastere, precum si in situatia schimbarii sexului, se prezinta si hotararea judecatoreasca sau, dupa caz, actul administrativ in baza caruia s-au modificat datele de stare civila.
DOCUMENTE NECESARE:
cererea pentru eliberarea actului de identitate;
Declaratia de primire in spatiu poate fi data in fata lucratorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, a politistului de siguranta publica, a notarului public ori a functionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al Romaniei.
DOCUMENTE NECESARE:
DOCUMENTE NECESARE:
La eliberarea actului de identitate, persoana in cauza va preda permisul de sedere eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrari pentru a fi remis structurii emitente impreuna cu o copie a certificatului de cetatenie romana eliberat de Autoritatea Nationala pentru Cetatenie ori de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei in strainatate.
DOCUMENTE NECESARE:
DOCUMENTE NECESARE:
Declaratia de primire in spatiu poate fi data in fata lucratorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, a politistului de siguranta publica, a notarului public ori a functionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al Romaniei.
DOCUMENTE NECESARE:
Contravaloarea cartii de identitate si a cartii de identitate provizorii, aferente cererilor privind eliberarea actelor de identitate solutionate de catre Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date, se achita in numerar, la sediul D.E.P.A.B.D. (pe baza de chitanta).
In conformitate cu prevederile O.G. nr. 84/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, cu modificarile si completarile ulterioare, serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor se organizeaza la nivelul consiliilor locale ale comunelor, oraselor si municipiilor, precum si la nivelul consiliilor judetene, respectiv al municipiului Bucuresti.
Contravaloarea cartii de identitate si a cartii de identitate provizorii, aferente cererilor privind eliberarea actelor de identitate solutionate de catre serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor, se achita fie la sediul serviciului pe raza caruia solicitantul are domiciliul sau resedinta, fie la structura de taxe si impozite din cadrul primariei localitatii la nivelul careia functioneaza serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor, fie prin alta modalitate stabilita de autoritatea publica locala.
Conform datelor furnizate de MAI cartea de identitate costa 7 lei, iar cartea de identitate provizorie costa 1 leu.