Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Eliberarea si schimbarea buletinului 2018: documente necesare [Actualizat]

Schimbarea buletinului in 2018 sau eliberarea unei carti de identitate noi se realizeaza dupa cum urmeaza.

In primul rand, MAI precizeaza ca Cererea pentru eliberarea actului de identitate se depune personal, iar actul de identitate se elibereaza titularului. 

In situatia cetatenilor romani care au domiciliul in Romania si se afla temporar in strainatate, eliberarea cartii de identitate se poate face prin intermediul altei persoane, pe baza de procura speciala, autentificata la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei din tara in care se afla solicitantul. In cuprinsul procurii trebuie sa se regaseasca, in mod obligatoriu, scopul pentru care aceasta a fost eliberata, respectiv depunerea cererii pentru eliberarea actului de identitate si/sau ridicarea actului de identitate.

Cetatenii romani aflati in strainatate pot depune cererea  pentru eliberarea primului act de identitate impreuna cu documentele prevazute de lege la misiunile diplomatice sau la oficiile consulare ale Romaniei din statul respectiv.

Documentele cu care se face dovada numelui, prenumelui, cetateniei si a domiciliului, necesare eliberarii actului de identitate, se prezinta in original si copie.

La finalul articolul puteti gasi informatii despre valoarea taxelor pe care trebuie sa le achitati pentru eliberarea actelor de identitate.


Eliberarea cartii de identitate (buletinului) la implinirea varstei de 14 ani

DOCUMENTE NECESARE:

  • cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnata atat de minor, cat si de parinte/reprezentantul legal;
  • certificatul de nastere, original si copie;
  • actul de identitate al unuia dintre parinti sau al reprezentantului legal;
  • documentul cu care parintele/reprezentantul legal face dovada adresei de domiciliu, original si copie;
  • certificatul de casatorie al parintilor sau, dupa caz, certificatul/hotararea de divort in cazul in care parintii sunt divortati, original si copie;
  • chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Controalele fiscului Inspectia fiscala si controlul antifrauda


Cum castigi razboiul cu Fiscul Tot ce trebuie sa stii despre inspectia fiscala si controlul DGAF pentru a fi protejat impotriva abuzurilor Tactici si strategii pentru izbanda sigura asupra inamicului venit in control Stii sa te aperi Stii cum sa scapi fara amenda Descopera acum “arma” care te ajuta sa lupti eficient impotriva...

Oferta Speciala
valabila 48h

 

La implinirea varstei de 14 ani, minorul se prezinta la ghiseul serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, insotit de unul dintre parinti sau, dupa caz, de reprezentantul sau legal, de persoana desemnata din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenta sociala sau de persoana careia i-a fost incredintat in plasament, pentru a solicita eliberarea actului de identitate.


In situatia in care parintii au domicilii diferite, cererea pentru eliberarea actului de identitate se semneaza de parintele la care minorul are domiciliul, in conditiile legii.


Pentru minorul care, desi a fost incredintat, prin hotarare judecatoreasca, unuia dintre parinti, locuieste statornic la celalalt parinte, se solicita declaratia de consimtamant a parintelui caruia i-a fost incredintat, din care sa rezulte ca este de acord ca in actul de identitate al minorului sa fie inscrisa adresa la care acesta locuieste statornic.


Declaratia prevazuta poate fi data la ghiseu, in prezenta personalului serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, iar in situatiile in care parintele nu se poate prezenta la ghiseu, declaratia trebuie sa fie autentificata la notarul public sau, dupa caz, la misiunea diplomatica a Romaniei din statul in care acesta se afla.


Cetatenii romani aflati in strainatate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate impreuna cu documentele prevazute de lege la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei din statele respective.


Eliberarea cartii de identitate (buletinului) la implinirea varstei de 18 ani

DOCUMENTE NECESARE:

  • cererea pentru eliberarea actului de identitate;
  • certificatul de nastere, original si copie;
  • documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original si copie;
  • declaratia unuia dintre parinti ori a unei terte persoane, din care sa rezulte faptul ca identitatea declarata in cererea de eliberare a actului de identitate, coroborata cu imaginea preluata ori cu fotografia atasata cererii, apartine solicitantului;
  • fisa cu impresiunile decadactilare ale solicitantului realizata de unitatea de politie de la locul de domiciliu sau de resedinta al solicitantului;
  • chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate.

 

Declaratia unuia dintre parinti ori a unei terte persoane se da in prezenta personalului serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor care primeste cererea pentru eliberarea actului de identitate.

Cetatenii romani aflati in strainatate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate impreuna cu documentele prevazute de lege la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei din statele respective.


Eliberarea cartii de identitate atunci cand expira termenul de valabilitate, se modifica datele privind starea civila, se anuleaza documentul sau se schimba sexul
 

DOCUMENTE NECESARE:

  • cererea pentru eliberarea actului de identitate;
  • actul de identitate si cartea de alegator, dupa caz;
  • certificatul de nastere si certificatul de casatorie, dupa caz, original si copie;
  • certificatul/hotararea de divort, dupa caz, original si copie;
  • certificatul de deces al sotului/sotiei decedat/decedate, in cazul sotului supravietuitor, original si copie;
  • certificatele de nastere ale copiilor cu varsta mai mica de 14 ani, original si copie;
  • documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu si, dupa caz, cel cu care se face dovada adresei de resedinta,  original si copie;
  • chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate.

 

In cazul modificarii numelui si/sau prenumelui titularului, prenumelui parintilor, a datei ori a locului de nastere, precum si in situatia schimbarii sexului, se prezinta si hotararea judecatoreasca sau, dupa caz, actul administrativ in baza caruia s-au modificat datele de stare civila.


Eliberarea cartii de identitate atunci cand se schimba domiciliul

DOCUMENTE NECESARE:

  • cererea pentru eliberarea actului de identitate;

  • actul de identitate si cartea de alegator, daca este cazul;
  • certificatul de nastere si certificatul de casatorie, dupa caz, original si copie;
  • certificatul/hotararea de divort, dupa caz, original si copie;
  • certificatul de deces al sotului/sotiei decedat/decedate, in cazul sotului supravietuitor, original si copie;
  • certificatele de nastere ale copiilor cu varsta mai mica de 14 ani, original si copie;
  • documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu,  original si copie;
  • chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate;

 

Declaratia de primire in spatiu poate fi data in fata lucratorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, a politistului de siguranta publica, a notarului public ori a functionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al Romaniei.


Eliberarea cartii de identitate atunci cand a fost pierduta

DOCUMENTE NECESARE:

  • cererea pentru eliberarea actului de identitate;
  • actul de identitate si cartea de alegator, daca este cazul;
  • certificatul de nastere si certificatul de casatorie, dupa caz, original si copie;
  • certificatul/hotararea de divort, dupa caz, original si copie;
  • certificatul de deces al sotului/sotiei decedat/decedate, in cazul sotului supravietuitor, original si copie;
  • certificatele de nastere ale copiilor cu varsta mai mica de 14 ani, original si copie;
  • documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu si, dupa caz, cel cu care se face dovada adresei de resedinta,  original si copie;
  • dovada eliberata de unitatea de politie unde a fost reclamat furtul, daca este cazul;
  • un document emis de institutii sau autoritati publice - pasaport, permis de conducere, legitimatie de serviciu, livret militar ori diploma de absolvire a unei institutii de invatamant, cu fotografie de data recenta, original si copie;
  • chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate.


Eliberarea cartii de identitate atunci cand se dobandeste cetatenia romana


DOCUMENTE NECESARE:

  • cererea pentru eliberarea actului de identitate;
  • certificatul de cetatenie romana eliberat de Autoritatea Nationala pentru Cetatenie ori de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei in strainatate, original si 2 copii; in cazul minorilor care au implinit varsta de 14 ani si nu sunt inscrisi in certificatul care atesta dobandirea cetateniei de catre unul dintre parinti, acestia sunt indrumati pentru clarificarea cetateniei catre Autoritatea Nationala pentru Cetatenie;
  • certificatele de stare civila ale solicitantului, nastere si casatorie, daca este cazul, precum si cele ale copiilor sai cu varsta mai mica de 14 ani, care dobandesc cetatenia romana impreuna cu parintii, original si copie (certificatele trebuie sa fie eliberate de autoritatile romane);
  • documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original si copie;
  • un document cu fotografie, cu care solicitantul poate face dovada identitatii, respectiv: pasaport, permis de conducere sau act de identitate strain, original si copie;
  • chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate.

 

La eliberarea actului de identitate, persoana in cauza va preda permisul de sedere eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrari pentru a fi remis structurii emitente impreuna cu o copie a certificatului de cetatenie romana eliberat de Autoritatea Nationala pentru Cetatenie ori de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei in strainatate.


Eliberarea cartii de identitate provizorii (atunci cand o persoana nu are toate documentele necesare)

DOCUMENTE NECESARE:

  • cererea pentru eliberarea actului de identitate;
  • 3 fotografii marimea 3/4 cm, avand la baza o banda alba de 7 mm;
  • documentele pe care solicitantul le poate prezenta, din categoria celor cu care, potrivit legii, se poate face dovada numelui de familie si a prenumelui, a datei de nastere, a starii civile, a cetateniei romane, a adresei de domiciliu/adresei de resedinta, original si copie;
  • chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate provizorii.


Eliberarea cartii de identitate atunci cand se schimba numele strazii sau se renumeroteaza imobilele

DOCUMENTE NECESARE:

  • cererea pentru eliberarea actului de identitate;
  • actul de identitate si cartea de alegator, daca este cazul;
  • certificatul de nastere si certificatul de casatorie, dupa caz, original si copie;
  • certificatul/hotararea de divort, dupa caz, original si copie;
  • certificatul de deces al sotului/sotiei decedat/decedate, in cazul sotului supravietuitor, original si copie;
  • certificatele de nastere ale copiilor cu varsta mai mica de 14 ani, original si copie;
  • documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu,  original si copie;
  • chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate.

 

Declaratia de primire in spatiu poate fi data in fata lucratorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, a politistului de siguranta publica, a notarului public ori a functionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al Romaniei.


Inscrierea in actul de identitate a mentiunii privind stabilirea resedintei

DOCUMENTE NECESARE:

  • cererea pentru inscrierea in actul de identitate a mentiunii privind stabilirea resedintei;
  • actul de identitate al solicitantului;
  • documentul cu care se face dovada adresei de resedinta, original si copie;
  • consimtamantul gazduitorului, dupa caz.

 

Cat costa eliberarea unei noi carti de identitate si unde platim?

Contravaloarea cartii de identitate si a cartii de identitate provizorii, aferente cererilor privind eliberarea actelor de identitate solutionate de catre Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date, se achita in numerar, la sediul D.E.P.A.B.D. (pe baza de chitanta).


In conformitate cu prevederile O.G. nr. 84/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, cu modificarile si completarile ulterioare, serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor se organizeaza la nivelul consiliilor locale ale comunelor, oraselor si municipiilor, precum si la nivelul consiliilor judetene, respectiv al municipiului Bucuresti.

 

Contravaloarea cartii de identitate si a cartii de identitate provizorii, aferente cererilor privind eliberarea actelor de identitate solutionate de catre serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor, se achita fie la sediul serviciului pe raza caruia solicitantul are domiciliul sau resedinta, fie la structura de taxe si impozite din cadrul primariei localitatii la nivelul careia functioneaza serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor, fie prin alta modalitate stabilita de autoritatea publica locala.

 

Conform datelor furnizate de MAI cartea de identitate costa 7 lei, iar cartea de identitate provizorie costa 1 leu. 

de

Data aparitiei: 07 August 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Eliberarea si schimbarea buletinului 2018: documente necesare [Actualizat]":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 8 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

    Poate sunteti interesat si de:

    ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

    Transmitere Revisal incetare cim

    Intrebare: Buna ziua, In cazul in care un contract de munca pe perioada determinata inceteaza in 26.12, aceasta nefiind zi lucratoare, putem transmite Revisalul inainte cu cateva zile si sa specificam la incetare data de 26? In mod normal, l-am fi transmis ulterior, dar societatea va fi inchisa incepand din 22.12.2014 pana in 05.01.2015 si am dori sa stim cum ar fi cel mai indicat sa procedam?!Cu ce data intocmim decizia de incetare? Multumesc anticipat

    Raspuns: www.clublegislatiamuncii.manager.ro/contract-de-munca/data-incetare-contract-de-munca-si-data-transm... [citeste tot raspunsul aici...]

    Atentie, Juristi!
    5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

    Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

    Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

    Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016