Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Acte Necesare Eliberare si Schimbare Buletin 2023 [Actualizat]

Acte Necesare Eliberare si Schimbare Buletin 2023 [Actualizat]
Schimbarea buletinului in 2023 sau eliberarea unei carti de identitate noi se realizeaza dupa reguli stricte. Dupa programul pilot din Cluj, cartile electronice de identitate ajung in vara acestui an si in Bucuresti si in alte mari orase din tara.

Pana la finalul anului, cartile de identitate vor fi inlocuite de autoritati cu unele electronice, conform unui regulament al Uniunii Europene (UE). Romanii vor putea opta pentru buletine biometrice, cu cip, care vor avea marimea unui card bancar si care vor putea fi folosite pentru calatoriile internationale si pentru serviciile publice virtuale.


Important! Romanii pot opta in continuare pentru emiterea cartii de identitate in forma simpla, fara cip. Cererea pentru eliberarea actului de identitate se depune personal, iar actul de identitate se elibereaza titularului. 

In situatia cetatenilor romani care au domiciliul in Romania si se afla temporar in strainatate, eliberarea cartii de identitate se poate face prin intermediul altei persoane, pe baza de procura speciala, autentificata la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei din tara in care se afla solicitantul. In cuprinsul procurii trebuie sa se regaseasca, in mod obligatoriu, scopul pentru care aceasta a fost eliberata, respectiv depunerea cererii pentru eliberarea actului de identitate si/sau ridicarea actului de identitate.

Cetatenii romani aflati in strainatate pot depune cererea  pentru eliberarea primului act de identitate impreuna cu documentele prevazute de lege la misiunile diplomatice sau la oficiile consulare ale Romaniei din statul respectiv.

Documentele cu care se face dovada numelui, prenumelui, cetateniei si a domiciliului, necesare eliberarii actului de identitate, se prezinta in original si copie.

La finalul articolul puteti gasi informatii despre valoarea taxelor pe care trebuie sa le achitati pentru eliberarea actelor de identitate.


Eliberarea cartii de identitate (buletinului) la implinirea varstei de 14 ani [2023]

DOCUMENTE NECESARE:

  • cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnata atat de minor, cat si de parinte/reprezentantul legal;
  • certificatul de nastere, original si copie;
  • actul de identitate al unuia dintre parinti sau al reprezentantului legal;
  • documentul cu care parintele/reprezentantul legal face dovada adresei de domiciliu, original si copie;
  • certificatul de casatorie al parintilor sau, dupa caz, certificatul/hotararea de divort in cazul in care parintii sunt divortati, original si copie;
  • chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate.

 

La implinirea varstei de 14 ani, minorul se prezinta la ghiseul serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, insotit de unul dintre parinti sau, dupa caz, de reprezentantul sau legal, de persoana desemnata din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenta sociala sau de persoana careia i-a fost incredintat in plasament, pentru a solicita eliberarea actului de identitate.

In situatia in care parintii au domicilii diferite, cererea pentru eliberarea actului de identitate se semneaza de parintele la care minorul are domiciliul, in conditiile legii.

Pentru minorul care, desi a fost incredintat, prin hotarare judecatoreasca, unuia dintre parinti, locuieste statornic la celalalt parinte, se solicita declaratia de consimtamant a parintelui caruia i-a fost incredintat, din care sa rezulte ca este de acord ca in actul de identitate al minorului sa fie inscrisa adresa la care acesta locuieste statornic.

Declaratia prevazuta poate fi data la ghiseu, in prezenta personalului serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, iar in situatiile in care parintele nu se poate prezenta la ghiseu, declaratia trebuie sa fie autentificata la notarul public sau, dupa caz, la misiunea diplomatica a Romaniei din statul in care acesta se afla.

Cetatenii romani aflati in strainatate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate impreuna cu documentele prevazute de lege la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei din statele respective.

In situatia in care parintii divortati exercita autoritatea parinteasca comuna cu privire la minor, iar locuinta acestuia este stabilita la unul dintre parinti cu mentionarea adresei de domiciliu, daca parintele in cauza solicita schimbarea domiciliului, minorul isi schimba domiciliul odata cu acesta, in conditiile art. 497 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare.


Eliberarea cartii de identitate (buletinului) la implinirea varstei de 18 ani [2023]

DOCUMENTE NECESARE in situatia in care eliberarea primului act de identitate este solicitata dupa implinirea varstei de 18 ani:

  • cererea pentru eliberarea actului de identitate;
  • certificatul de nastere, original si copie;
  • documentul cu care parintele/reprezentantul legal face dovada adresei de domiciliu, original si copie;
  • certificatul de casatorie al parintilor sau, dupa caz, hotararea judecatoreasca, definitiva si irevocabila, in cazul in care parintii sunt divortati, original si copie;
  • chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate
Conform H.G. 1375 din 04.10.2006:
- declaratia unuia dintre parinti ori a unei terte persoane, din care sa rezulte faptul ca identitatea declarata in cererea de eliberare a actului de identitate, coroborata cu imaginea preluata ori cu fotografia atasata cererii, apartine solicitantului;
- fisa cu impresiunile decadactilare ale solicitantului, realizata de unitatea de politie de la locul de domiciliu sau resedinta al acestuia;
- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original si copie.

Cetatenii romani aflati in strainatate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate impreuna cu documentele prevazute de lege la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei din statele respective.
 

Schimbare buletin/carte de identitate online 2023

Ca urmare a contextului epidemiologic cauzat de pandemia de Covid-19, mai  administratii locale au implementat masuri care faciliteaza programarea online pentru schimbarea buletinului. Tot ce trebuie sa faceti este sa introduceti datele personale si sa alegeti la ce ora puteti merge sa depuneti actele pentru eliberarea actului de identitate.

Programarile online sunt disponibile pentru Bucuresti precum si pentru alte judete din tara (consultati detaliile furnizate de Primarie).


Eliberarea cartii de identitate atunci cand expira termenul de valabilitate, se modifica datele privind starea civila, se anuleaza documentul sau se schimba sexul [2023]

DOCUMENTE NECESARE:

  • cererea tip pentru eliberarea actului de identitate;
  • actul de identitate, cu exceptia cazului pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
  • certificatul de nastere, original si copie;
  • certificatul de casatorie, in cazul persoanelor casatorite sau al sotului supravietuitor, original si copie;
  • hotararea de divort definitiva si irevocabila, dupa caz, original si copie;
  • in situatia incheierii divortului, cu copii minori, la notariat, pe langa certificatul de divort se va depune si conventia intre parinti;
  • certificatul de deces al sotului/sotiei decedat/decedate, in cazul sotului supravietuitor, original si copie;
  • certificatele de nastere ale copiilor cu varsta mai mica de 14 ani, dupa caz, original si copie;
  • documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, precum si, dupa caz, cel cu care se face dovada adresei de resedinta, original si copie;
  • chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate in cuantum de 7 lei ( se achita la ghiseu ).


In cazul modificarii numelui si/sau prenumelui titularului, prenumelui parintilor, a datei ori a locului de nastere, precum si in situatia schimbarii sexului, se prezinta si hotararea judecatoreasca sau, dupa caz, actul administrativ in baza caruia s-au modificat datele de stare civila.


Eliberarea cartii de identitate atunci cand se schimba domiciliul [2023]

DOCUMENTE NECESARE:

  • cererea pentru eliberarea actului de identitate;
  • actul de identitate si cartea de alegator, daca este cazul;
  • certificatul de nastere, original si copie;
  • certificatul de casatorie, daca este cazul, original si copie;
  • hotararea de divort, definitiva si irevocabila, dupa caz, original si copie;
  • in situatia incheierii divortului, cu copii minori, la notariat, pe langa certificatul de divort se va depune si conventia intre parinti;
  • certificatul de deces al sotului/sotiei decedat/decedate, in cazul sotului supravietuitor, original si copie;
  • certificatele de nastere ale copiilor cu varsta mai mica de 14 ani, original si copie;
  • documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original si copie;
  • chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate in cuantum de 7 lei ( se achita la ghiseu );
Daca solicitantul nu este proprietarul imobilului, este necesara declaratia scrisa a gazduitorului, aceasta se consemneaza pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, in prezenta lucratorului de evidenta a persoanelor.

In situatia in care gazduitorul nu se poate prezenta, declaratia poate fi data la notarul public, la misiunea diplomatica sau oficiul consular al Romaniei din strainatate ori in prezenta politistului de la postul de politie, pentru mediu rural.

Dovada adresei de domiciliu se poate face cu unul dintre urmatoarele documente:

a) acte incheiate in conditiile de validitate prevazute de legislatia romana in vigoare;
b) declaratia scrisa a gazduitorului, persoana fizica sau juridica, de primire in spatiu, insotita de unul din documentele prevazute la lit. a);
c) declaratia pe proprie raspundere a solicitantului, insotita de nota de verificare a politistului de ordine publica, prin care se certifica existenta unui imobil si faptul ca solicitantul locuieste efectiv la adresa declarata, pentru persoana fizica ce nu poate prezenta documentele prevazute la literele a) si b). Pentru minorii si persoanele fizice puse sub interdictie, declaratia se da si se semneaza de catre parinti sau de catre reprezentantii lor legali;
d) documentul eliberat de primarii, din care sa rezulte ca solicitantul sau, dupa caz, gazduitorul acestuia figureaza inscris in Registrul agricol.

Declaratia de primire in spatiu poate fi data in fata lucratorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, a politistului de siguranta publica, a notarului public ori a functionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al Romaniei.
 

Eliberarea cartii de identitate atunci cand a fost pierduta [2023]

 

DOCUMENTE NECESARE:

  • cererea pentru eliberarea actului de identitate;
  • actul de identitate si cartea de alegator, daca este cazul;
  • certificatul de nastere si certificatul de casatorie, dupa caz, original si copie;
  • certificatul/hotararea de divort, dupa caz, original si copie;
  • certificatul de deces al sotului/sotiei decedat/decedate, in cazul sotului supravietuitor, original si copie;
  • certificatele de nastere ale copiilor cu varsta mai mica de 14 ani, original si copie;
  • documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu si, dupa caz, cel cu care se face dovada adresei de resedinta,  original si copie;
  • dovada eliberata de unitatea de politie unde a fost reclamat furtul, daca este cazul;
  • un document emis de institutii sau autoritati publice - pasaport, permis de conducere, legitimatie de serviciu, livret militar ori diploma de absolvire a unei institutii de invatamant, cu fotografie de data recenta, original si copie;
  • chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate.


Eliberarea cartii de identitate atunci cand se dobandeste cetatenia romana [2023]


DOCUMENTE NECESARE:

  • cererea pentru eliberarea actului de identitate;
  • certificatul de cetatenie romana eliberat de Autoritatea Nationala pentru Cetatenie ori de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei in strainatate, original si 2 copii; in cazul minorilor care au implinit varsta de 14 ani si nu sunt inscrisi in certificatul care atesta dobandirea cetateniei de catre unul dintre parinti, acestia sunt indrumati pentru clarificarea cetateniei catre Autoritatea Nationala pentru Cetatenie;
  • certificatele de stare civila ale solicitantului, nastere si casatorie, daca este cazul, precum si cele ale copiilor sai cu varsta mai mica de 14 ani, care dobandesc cetatenia romana impreuna cu parintii, original si copie (certificatele trebuie sa fie eliberate de autoritatile romane);
  • documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original si copie;
  • un document cu fotografie, cu care solicitantul poate face dovada identitatii, respectiv: pasaport, permis de conducere sau act de identitate strain, original si copie;
  • chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate.

 

La eliberarea actului de identitate, persoana in cauza va preda permisul de sedere eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrari pentru a fi remis structurii emitente impreuna cu o copie a certificatului de cetatenie romana eliberat de Autoritatea Nationala pentru Cetatenie ori de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei in strainatate.


Eliberarea cartii de identitate provizorii (atunci cand o persoana nu are toate documentele necesare) [2023]

DOCUMENTE NECESARE:

  • cererea pentru eliberarea actului de identitate;
  • 3 fotografii marimea 3×4 cm cu banda alba de 7 mm. la baza;
  • documentele pe care solicitantul le poate prezenta, din categoria celor cu care, potrivit legii, se poate face dovada numelui   de familie si a prenumelui, a datei de nastere, a starii civile, a cetateniei romane, a adresei de domiciliu / adresei de   resedinta, original si copie;
  • chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate provizorii (se achita la ghiseu) – 1 leu;
Cartea de identitate provizorie se elibereaza atunci cand persoana fizica nu poseda toate documentele necesare pentru eliberarea cartii de identitate si in cazul cetatenilor romani cu domiciliul in strainatate, care locuiesc temporar in Romania.
 
Pentru cartea de identitate provizorie, termenul de valabilitate se stabileste de serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor si este de un an (1 an) de zile.


Eliberarea cartii de identitate atunci cand se schimba numele strazii sau se renumeroteaza imobilele [2023]

DOCUMENTE NECESARE:

  • cererea pentru eliberarea actului de identitate;
  • actul de identitate si cartea de alegator, daca este cazul;
  • certificatul de nastere si certificatul de casatorie, dupa caz, original si copie;
  • certificatul/hotararea de divort, dupa caz, original si copie;
  • certificatul de deces al sotului/sotiei decedat/decedate, in cazul sotului supravietuitor, original si copie;
  • certificatele de nastere ale copiilor cu varsta mai mica de 14 ani, original si copie;
  • documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu,  original si copie;
  • chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate.

 

Declaratia de primire in spatiu poate fi data in fata lucratorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, a politistului de siguranta publica, a notarului public ori a functionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al Romaniei.


Inscrierea in actul de identitate a mentiunii privind stabilirea resedintei [2023]

DOCUMENTE NECESARE:

  • cererea pentru inscrierea in actul de identitate a mentiunii privind stabilirea resedintei;
  • actul de identitate al solicitantului;
  • documentul cu care se face dovada adresei de resedinta, original si copie;
  • consimtamantul gazduitorului, dupa caz.

 

Cat costa eliberarea unei noi carti de identitate si unde platim? [2023]

Contravaloarea cartii de identitate si a cartii de identitate provizorii, aferente cererilor privind eliberarea actelor de identitate solutionate de catre Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date, se achita in numerar, la sediul D.E.P.A.B.D. (pe baza de chitanta).

In conformitate cu prevederile O.G. nr. 84/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, cu modificarile si completarile ulterioare, serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor se organizeaza la nivelul consiliilor locale ale comunelor, oraselor si municipiilor, precum si la nivelul consiliilor judetene, respectiv al municipiului Bucuresti.

Contravaloarea cartii de identitate si a cartii de identitate provizorii, aferente cererilor privind eliberarea actelor de identitate solutionate de catre serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor, se achita fie la sediul serviciului pe raza caruia solicitantul are domiciliul sau resedinta, fie la structura de taxe si impozite din cadrul primariei localitatii la nivelul careia functioneaza serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor, fie prin alta modalitate stabilita de autoritatea publica locala.

Conform datelor furnizate de MAI cartea de identitate costa 7 lei, iar cartea de identitate provizorie costa 1 leu. 


Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 13 Februarie 2023
Votati articolul "Acte Necesare Eliberare si Schimbare Buletin 2023 [Actualizat]":
Rating:

Nota: 4.22 din 5 din 122 voturi
Urmareste-ne pe Google News

ARTICOLE SIMILARE

Mai multe articole despre eliberare buletin

ARTICOLE SIMILARE

Mai multe articole despre pierdut buletin acte necesare

ARTICOLE SIMILARE

Mai multe articole despre declarare buletin pierdut

ARTICOLE SIMILARE

Mai multe articole despre expira buletinul
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016