Autoritatile vor avea obligatia sa anunte cetatenii, prin SMS sau e-mail, ca urmeaza sa le expire documente importante, cum ar fi cartile de identitate, pasaportul si permisul de conducere. O astfel de propunere legislativa a fost adoptata, recent, in Senat.
Potrivit proiectului de lege, pentru cartile de identitate si permisul de conducere termenul pentru notificare este cu 90 de zile inainte de expirarea documentului. Pentru pasaport, termenul este de sase luni.
"Inainte de a sanctiona cetatenii pentru lipsa unor documente personale actualizate, statul ar trebui sa faciliteze pe cat posibil demersurile birocratice. E cat se poate de firesc, dat fiind ritmul accelerat al vietii cotidiene, ca unii cetateni pur si simplu sa uite sau sa amane reinnoirea documentelor personale. Aceasta lege propune un sistem de avertizare care sa ii notifice pe cetateni cu suficient timp inainte de expirarea documentelor, permitandu-le sa actioneze in timp util ca sa evite situatiile de iesire din legalitate", se explica in expunerea de motive a propunerii legislative initiate un grup de un grup de parlamentari preponderent USR, scrie
Agerpres.
Proiectul prevede ca, in cazul in care autoritatile nu dispun de numarul de telefon mobil sau de adresa de e-mail a cetateanului caruia ii expira documentele, notificarea sa poata fi realizata si prin intermediul postei.
Potrivit initiatorilor, "transmiterea avertizarilor prin SMS si e-mail usureaza si viata cetatenilor, dar si pe cea a functionarilor statului".
Propunerea legislativa va fi dezbatuta de Camera Deputatilor, for decizional in acest caz. Pentru a intra in vigoare, ea trebuie sa treaca de Parlament si sa mearga spre promulgare la Presedintele Klaus Iohannis. Ulterior, sa fie publicata in Monitorul Oficial, Partea I.