Cu ocazia sedintei din data de 19 august, amintim faptul ca Guvernul a aprobat proiectele de lege privind amnistierea fiscala a pensionarilor si a mamelor care au primit sume necuvenite din vina functionarilor.
Actele normative vor fi transmise spre adoptare la Parlament.
"Proiectul de lege propune scutirea de la plata debitelor generate de interpretari neunitare ale prevederilor legisla?iei din domeniul asigurarilor sociale ?i pensiilor pentru to?i pensionarii afla?i în eviden?a sistemului unitar de pensii publice la data intrarii în vigoare a prezentei legi. Proiectul nu are în vedere scutirea de la plata a debitelor care au drept cauza culpa debitorului, materializata în folosirea de catre acesta a unor documente eliberate fara respectarea legii sau declararea unor date neconforme realita?ii care au avut drept urmare stabilirea eronata a pensiei. De asemenea, actul normativ nu vizeaza restituirea sumelor provenite din debitele deja recuperate", informeaza Guvernul.
Conform ministrului Muncii, Rovana Plumb, persoanele care au depus documente false pentru a obtine pensie nu vor beneficia de amnisitie fiscala.
"Se scutesc to?i pensionarii care sunt în sistemul de pensii pâna la data intrarii în vigoare a legii, care va fi fixata de Parlament (...) Pe cine nu scutim de la plata sunt pensionarii carora li s-au stabilit debite pentru ca au prezentat fie declara?ii false, fie documente false", a precizat ministrul, prezentând con?inutul celor doua acte normative.
In aceeasi situatie se afla sdi mamele pentru care debitul a rezultat din culpa exclusiva a acestora. In acest caz nu se vor scuti de la restituirea sumelor incasate.
sursa: Mediafax
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati in urmatoarea situatie: speta ar fi: salariata cu norma intreaga peste 26 ani, Salar brut 6000 lei la fel si ultimele 6 luni anterioare concediului medical, fara pers. in intretinere, fara tichete, sporuri., are stagiu de cotizare. Are 17 zile de concediu prenatal si 4 zile lucrate. La calculul salariului aferent timpului lucrat avem 1143 Ron la care trebuie sa ii aplicam deducerea de baza. Intrebarea ar fi, cat este deducerea personala de baza in aceasta situatie? 4050*20%...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avand in vedere ca HG 295 din 31.03.2025, cu privire la Registrul General de Evidenta a salatiatilor, aduce modificari la HG 905/2017, cea din urma fiind valabila pana la 30.09.2025, pot fi aplicate in continuare prevederile din Hotararea 905? Fac referire in mod special la transmiterea suspendarilor in caz de incapacitate de munca, conf art. 5 lit. e din HG 295. As aprecia sa ne dati o lamurire cu privire la tipul de certificate medicale la care face referire legiuitorul un numar minim de zile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<