Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Se aplica sau NU proiectul de amnistie fiscala?

Pe masa de lucru a Senatului Romaniei a ajuns proiectul de Lege privind scutirea de la plata creantelor fiscale accesorii.

La Art.l - Contribuabilii care inregistreaza obligatii fiscale restante in ultima zi a lunii anterioare intrarii in vigoare a prezentei legi, datorate bugetului de stat, bugetelor de asigurari sociale si bugetelor locale, beneficiaza de anularea sau reducerea creantelor fiscale accesorii, reprezentand dobanzi, majorari de intarziere si penalitati astfel:

a) se anuleaza creantele fiscale accesorii, daca in termen de 3 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, obligatiile principale se sting prin. plata Voluntara sau compensare;

b) se reduc cu 50% creantele fiscale accesorii, daca in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, obligatiile principale se sting prin plata Voluntara sau compensare;

Urmand ca la Art.2 - Actele administrative fiscale sau titlurile executorii prin care s-au stabilit creante fiscale accesorii aferente creantelor fiscale principale, stinse potrivit art.1, se desfiinteaza, chiar daca impotriva acestora s-au exercitat ori nu cai de atac.

Domeniul de aplicare al proiectului fiind prevazut la Art.3 - Prevederile art.1 se aplica si in cazul in care a fost declansata procedura de insolventa.

Motivele care au determinat intierea acestei propuneri legislative

Prin art.XI din Ordonanta Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri finaciar-fiscale, a fost instituita o masura conjuncturala de anulare/reducere a penalitatilor prin care s-a urmarit stimularea achitarii voluntare de catre contribuabili a obligatiilor principale si dobanzilor aferente , maximizarea incasarilor bugetare,stimularea mediului economic si diminuarea arieratelor bugetare.

Astfel, a fost reglementata posibilitatea de anulare/reducere cu 50% a penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor fiscale restante la 31 august 201 l, stinse din plata voluntara
sau compensare, in conditiile in care plata voluntara/compensarea obligatiilor principale si a dobanzilor corespunzatoare acestora s-a facut pana la data de 31 decembrie 2011, in cazul anularii penalitatilor de intarziere, respectiv 30 iunie 2012 in cazul reducerii cu 50% a penalitatilor de intarziere.

De aceasta facilitate au beneficiat aproximativ 11,800 de contribuabili, pentru care au fost anulate penalitati in suma de 42,5 milioane lei, in perioada respectiva inregistrandu-se si o crestere a incasarilor bugetare in suma de aproximativ 324 milioane lei, conform datelor furnizate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Avand in vedere cele aratate mai sus, pentru a veni in intampinarea mediului de afaceri si pentru a stimuli incasarile bugetare, a fost elaborata prezenta initiativa care isi propune
anularea sau reducerea tuturor creantelor fiscal accesorii (dobanzi, majorari de intarziere si penalitati ) aferente obligatiilor fiscale datorate bugetului de stat, bugetelor de asigurari sociale si bugetelor locale, in conditiile achitarii/compensarii obligatiilor principale in termen de 3 luni, repectiv 6 luni, luand ca data de referinta data intrarii in vigoare a prezentei legi.

Comisia pentru buget, finante, activitate bancara si piata de capital prin Raportul Nr. XXII/ WĂ / 79.05.2013 isi exprima pozitia referitoare la Propunerea legislativa privind scutirea de la plata creantelor fiscale accesorii
In conformitate cu prevederile art.68 din Regulamentul Senatului, cu modificarile ulterioare, Comisia pentru buget, finante, activitate bancara si piata de capital, prin adresa
1484/2013, a fost sesizata de catre Biroul permanent al Senatului, in vederea dezbaterii si elaborarii raportului asupra propunerii legislative mentionate, initiata de Anghel Adrian - senator PSD; Arcas Viorel - senator PSD; Belacurencu Trifon - senator PSD; Bota Marius-Sorin-Ovidiu - senator PSD; Federovici Doina-Elena - senator PSD; Nicula Vasile-Cosmin - senator PSD; Pop Gheorghe - senator PSD; Silistru Doina - senator PSD; Negrut Cornelia - deputat PC; Nosa Iuliu - deputat PSD; Petric Octavian - deputat
PSD; Stefan Viorel - deputat PSD.

Obiectul de reglementare al propunerii legislative il reprezinta anularea sau reducerea tuturor creantelor fiscale accesorii (dobanzi, majorari de intarziere si penalitati)
aferente obligatiilor fiscale datorate bugetului de stat, bugetelor de asigurari sociale si bugetelor locale, in conditiile achitarii/compensarii obligatiilor principale in termen de 3 luni, respectiv 6 luni de la data intrarii in vigoare a acestei legi.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil propunerea legislativa, cu observatii si propuneri.

Comisia pentru administratie publica, organizarea teritoriului si protectia mediului a transmis aviz negativ.

Guvernul a transmis un Punct de vedere, potrivit caruia nu sustine adoptarea initiativei legislative, motivand ca facilitatea propusa are acelasi obiect cu cel aprobat prin
art.XI al Ordonantei Guvernului nr.30/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, precum si reglementarea unor masuri financiar -jiscale si
in fapt masura aprobata prin acest act normativ are un caracter exceptional si conjuctural si reprezinta o amnistie fiscala prin care s-a urmarit stimularea achitarii voluntare de catre contribuabili a obligatiilor principale si a dobanzilor aferente, maximizarea incasarilor bugetare, stimularea mediului economic si diminuarea arieratelor bugetare.

Masurile propuse de initiativa legislativa reprezinta o noua amnistie fiscala care va opera la scurt timp dupa cea aprobata de Ordonanta Guvernului nr.30/2011 si ca oricare
amnistie fiscala va avea efecte negative asupra increderii contribuabililor buni platnici in sistemul fiscal, ea rasplateste pe cei rau platnici, iar pe cei buni platnici ii poate determina sa-si modifice comportamentul.

Guvernul mai precizeaza ca a fost adoptata Ordonanta de urgenta nr.29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata, potrivit careia contribuabilii pot beneficia de
esalonarea la plata a obligatiilor fiscale restante, pe o perioada de maxim 7 ani, si a fost instituit si un regim special al penalitatilor de intarziere care prevede amanarea penalitatilor, in vederea scutirii acestora de la plata, daca esalonarea la plata se finalizeaza conform graficelor de plata stabilite de administratia fiscala.

La dezbateri au participat, in conformitate cu prevederile art.61 din Regulamentul Senatului, cu modificarile ulterioare, reprezentantii Ministerului Finantelor Publice care au
sustinut respingerea initiativei legislative.

Membrii Comisiei au analizat initiativa legislativa, avizele, precum si Punctul de vedere al Guvernului, si au hotarat, cu majoritate de voturi (1 abtinere), sa adopte raport de
respingere.

Comisia pentru buget, finante, activitate bancara si piata de capital supune spre dezbatere si adoptare, Plenului Senatului, raportul de respingere a propunerii legislative.

In raport cu obiectul de reglementare, propunerea legislativa face parte din categoria legilor ordinare si urmeaza a fi adoptat in conformitate cu prevederile art.76 alin. (2) din
Constitutia Romaniei.

Potrivit prevederilor art.75 alin.(1) din Constitutia Romaniei si ale art.88 din Regulamentul Senatului, cu modificarile ulterioare, Senatul este prima Camera sesizata.

Senatorii au respins proiectul de aministie fiscala cu un numar de 82 de voturi, au votat pentru sustinerea reglemetnarii 24 de senatori.
Data aparitiei: 27 Iunie 2013
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Se aplica sau NU proiectul de amnistie fiscala?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2020 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016